Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajoin aamulla melkein pyöräilijän päälle. Lapsi kyydissä. Nyt iski ahdistus.

Vierailija
08.03.2022 |

Onneksi mitään ei käynyt, mutta hyi helkkari se oli lähellä. Olin lähdössä liikennevaloista liikkeelle. Mulle paloi vihreä nuolivalo ja olin kääntymässä oikealle, joten mulla oli lupa mennä. Olin ensimmäisenä jonossa ja mun takana oli autoja. Lähdin liikkeelle, kun lapsi huutaa yhtäkkiä mulle että äiti varo ja joku tööttäsi. Jarrutin refleksinä, mutta musta tuntui, että auto luisui vain eteenpäin, vaikka vauhti oli tosi hidas ja tie melko sula. Kai se vain tuntui siltä, kun se tilanne oli niin ahdistava. Näin mun edessä pyöräilijän ja olin varma, että se jää alle. En voinut enää muuta tehdä kuin toivoa, että pyöräilijä ehtii alta pois tai auto pysähtyy ajoissa. Huusin lapselle, että älä katso. Onneksi mitään ei käynyt.

Ajoin mun auton parkkiin viereisen kaupan pihaan ja menin lopulta bussilla töihin. Olin varmaan aika järkyttyneen näköinen aamulla, kun lapsi laittoi koulusta viestiä, että onko kaikki hyvin. Nyt kun pääsin töistä kotiin ja tulin sohvalle istumaan niin huomaan, miten mun kroppa ihan tärisee. Ikinä ei ole mikään ollut noin lähellä. Onneksi tämä pyöräilijä on kunnossa eikä mitään sattunut. Onneksi oma lapseni oli kyydissä ja varoitti mua ja onneksi joku tööttäsi minulle. Olen varma, että ilman heitä olisin ajanut tämän pyöräilijän päälle.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijöiden yli on välillä hyvä ajaakin niin oppivat olemaan liikenteessä.

Vierailija
2/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelijöille voi palaa samaan aikaa vihreä valo

kannattaisi katsoa ympärilleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
4/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi luopua ajokortista, jos noin jää vaivaamaan noinkin arkinen tilanne liikenteessä.

Vierailija
5/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mitään ei käynyt. Älä jää liikaa miettimään asiaa, se ei auta ketään. Ja hei, kantsii hypätä pian taas uudelleen auton rattiin niin ei synny mitään peikkoa -vaikka aluksi puolison tai ystävän kanssa.

Vierailija
6/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi palaa, jos autoilijalla on nuolivalo.

Vierailija
7/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti?!

Vierailija
8/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pala, kun autoilijoille palaa nuolivalo.

Vierailija
9/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus. AP:lla oli vihreä NUOLIVALO. Se tarkoittaa ettei kenelläkään sellaisella ole vihreä valo, jonka kulkusuunta risteää AP;n kanssa.

Pyöräilijä oli vähällä pokata Darwin Awardin, mutta ei onnistunut.

Tsemppiä AP.

Vierailija
10/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut miehelleni, että nuo kohdat joissa syttyy vihreä valo sekä kävelijöille että autoille on ihan murhaa. Varsinkin vieraassa kaupungissa tai muuten ajatuksissaan,autoilija ei välttämättä ymmärrä varoa ollenkaan niitä. Niin ei saisi olla.

Vierailija
11/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kerran kanssa meinasi käydä köpelösti, kun Helsingistä lähti auto ajamaan Turkuun minä olin ylittämässä tietä suojatiellä.🤦‍♀️

Vierailija
12/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi luopua ajokortista, jos noin jää vaivaamaan noinkin arkinen tilanne liikenteessä.

Arkinen tilanne? Mulla on ollut ajokortti yli 20 vuotta eikä mulle ole koskaan käynyt mitään vastaavaa. Kyllä tuollainen minut ainakin säikäytti.

ap

Vierailija
13/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle meinas tulla toinen auto etukulmaan viime viikolla. Käännyin vihreillä nuolivaloilla itse oikealle, kun samaan aikaan (myös vihreillä nuolivaloilla) tekee toinen auto U-käännöstä tiellä, jolle olin kääntymässä. Ilmeisesti ei uukkaria tekevä tajunnut, että samaan aikaan voi muillakin olla vihreä nuolivalo ja että se auto ei ehkä ihan yhdellä kaistalla mahdu kääntymään. Onneksi ehdittiin kumpainenkin jarruttaa. U-käännöstä tekevähän se tuossa olisi ollut syyllinen, jos olisi kolissut.

Vierailija
14/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut miehelleni, että nuo kohdat joissa syttyy vihreä valo sekä kävelijöille että autoille on ihan murhaa. Varsinkin vieraassa kaupungissa tai muuten ajatuksissaan,autoilija ei välttämättä ymmärrä varoa ollenkaan niitä. Niin ei saisi olla.

Mutta tässähän ei ollut tuollainen tilanne, sillä AP:lla oli nuolivalo. Silloin kevyen liikenteen valot ovat punaisella.

Vierailija
15/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin kerran kaupassa (s-market hyhky) jonkinlaisen paniikin ja melkein kalpenin, kun joku isä oli jättänyt -hyvin pienen- lapsen juoksentelemaan itsekseen. Isä oli itse keskittynyt muualle hyllyyn. Siirryin metallikärryn kanssa kovaa kohti kaupan kylmäkaappia, heiveröinen lapsi seisoikin siinä hyllyn takana suoraan. Olisin kärsinyt jos lapsi olisi jäänyt alle pahasti. Kaupassa ei ole yleensä noin pieniä lapsi hiljaa irrallaan. En uskaltanut sanoa isälle mitään vaikka olisi pitänyt ja kaupassa pitäisi olla kameravalvonta.

Vierailija
16/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijöiden yli on välillä hyvä ajaakin niin oppivat olemaan liikenteessä.

Oletpa inhottava. Pyöräilijä voi olla myös pieni lapsi tai vanha mummu, jolla on tarkkaavaisuus herpaantunut. Toivottavasti ei ole joku kerta sinun lapsi.

Vierailija
17/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin koskaan ei pidä luottaa liikaa van seurata sitä ympäristöään.

Vierailija
18/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mitään ei käynyt. Älä jää liikaa miettimään asiaa, se ei auta ketään. Ja hei, kantsii hypätä pian taas uudelleen auton rattiin niin ei synny mitään peikkoa -vaikka aluksi puolison tai ystävän kanssa.

Joo, mies sanoi samaa. Vaikeaa vain olla ajattelematta, oli jotenkin niin ahdistava tilanne. Enkä yleensä edes koe olevani kovin herkkä... Mutta elämä jatkuu ja onneksi kaikki on kunnossa.

ap

Vierailija
19/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pala, kun autoilijoille palaa nuolivalo.

Kylläpäs palaa ainakin meidän kaupungissa. Ja ne onkin ihan hanurista.

Vierailija
20/38 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijöille ei pala.