Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te vähävaraiset! Joulusta...

Vierailija
07.08.2015 |

Jotta joulun alla vältymme näiltä "jouluonkohtarahaatilillänollaeuroamistärahatruokiinjalahjoihin"-ketjuilta...

Niin olettehan jo nyt alkaneet laittamaan rahaa sivuun. Jokainen pystyy säästämään pari sataa joulua varten ettei joulu taas pääse taas yllättämään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:35"]No tiukkaa tekee laittaa sivuun. Mut tänään meni kaupassa 3,50 vaikka mulla on varaa laittaa 4 euroa/pv. Eli ton viiskytsenttisen voin nyt laittaa säästöön.

Kiitti hei tosi hyvästä vinkistä!
[/quote]

kerkiit siis säästää n 45 euroa. Sillä saa lahjoja tai ruokaa.
[/quote]ehkä kannattaa kuitenkin käyttää se 50 senttiä päivittäiseen ruokaan ja menne sukulaisiin jouluksi.

Vierailija
22/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse säästää kun en vietä joulua ollenkaan.

Sinkku nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:06"]

Ja nyt voi valmistella joululahjoja: kantarellipikkelsiä (kohta) kuivattuja suppilovahveroita koivunlehtituoksupusseja löylyveteen yms.

[/quote]

Noistahan ne teinit ilahtuvatkin kovasti!
[/quote]niitä saa kaupaksi helposti ja rahan säästöön.

Vierailija
24/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olen alkanut säästää, olen säästänyt miehen kanssa jo vuosia, niin työttömänä kuin silloinkin, kun on töitä. Ihan turhaa paskaa tämä "Ei voi säästää", kyllä muuten voi ja samalla saa silti (kun vaan osaa) monipuolista ja terveellistä ruokaa lapsille! Valintoja, valintoja ;)

Vierailija
25/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästötilillä 50€.

Vierailija
26/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nyt kuitenkin, että ihmiselle voi tapahtua täysin yllättäen jotain joka romahduttaa tulotason. Esim työttömyys, sairaus, puolison kuolema tms. Kaikkeen ei voi varautua... Mutta toki jos on sama tilanne vuodesta toiseen, niin ehkä sille voisi koittaa jotain tehdä. Alennusmyyntejä on monessa paikassa vielä, joten leluja, kosmetiikkaa ja muuta lahjaksi sopivaa voi saada tosi halvalla. Joku lanttu ei maksa paljon mitään, ja laatikoita voi tehdä etukäteen pakkaseen. 

Itse miettisin kyllä sitäkin, onko aina pakko olla se kinkku jouluna? Tulee törkeen kalliiksi ja sit sitä syödään väkisin helmikuuhun asti. Halvemmalla voisi saada jotain paljon parempaakin ruokaa. Radikaali ehdotus: tehkää pataa tai pihvejä seitanista, soijapihvejä tms. Tulee todella paljon halvemmaksi kuin joku kinkku ja hyvin tehtynä ei yhtään häviä liharuoille. Mut jos se kinkku _on oltava_, niin sitten kannattaa alkaa tehdä jo jotain sen eteen, että se saadaan.

Vierailija
27/32 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:12"]Mulla on säästötilillä 50€.
[/quote]

Vierailija
28/32 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:12"]Mulla on säästötilillä 50€.
[/quote]

Vierailija
29/32 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:41"]

Älkää puhuko joulusta. Nyt on keskikesä!

[/quote]

HEH nyt on alkusyksy! Kesä meni jo!

Vierailija
30/32 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin säästän vaikka olen opintotuella. Ihmettelen myös miten joku työtön ei muka voi säästää, kun työmarkkinatuki on paljon isompi kuin omat tulot. Jouluvastat kuivattiin jo juhannuksen tienoilla. Jouluksi lapset saa jokainen yhden toivelahjan. Näin meillä on aina tehty. Lahjan arvo 30€-100€. Sukulaislapsille ostan lahjat. Yleensä 5-10€ arvoset. Aikuisille korkeintaan suklaata tai kukan, jos mitään. Mutta nyt olen alesta katsellut talvivaatteita lapsille. Säästän monta kymppiä.

Vierailija
31/32 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/32 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihe jää hyvät 50 senttiä pistää sivuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi