Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanantain hätäsireenitesti

Vierailija
08.03.2022 |

Luin juuri, että pääkaupunkiseudulla ei toiminut suuri osa sireeneistä.

Samalla pohdin sitä, että onko tuo ollut tilanne jo todella kauan? Täällä Vantaalla lentokentän läheisyydessä ei ole kuulunut mitään hätäsireenien testejä pitkiin aikoihin (olisiko ollut joskus pari vuotta sitten edellisen kerran, kun soi). Olen kuitenkin jokainen maanantai 8-16 töissä lähtökohtaisesti.

Soiko missään nuo sireenitestit pääkaunkiseudulla kerran kuussa, niinkuin ilmeisesti pitäisi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kauhuskenaario onkin, että kun mä joku aamu katson ulos ikkunasta, niin kadulla vyöryy tankki.

Vierailija
22/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kuuluu kyllä yleensä ja kuului eilenkin. Asun Myllypurossa uudehkolla alueella. Ennen etätyöaikaa kaksi vuotta sitten olin maanantaisin Vallilassa ja sinnekin kuului sisään asti.

Jokunen vuosi sitten oli vikahälytys sunnuntaina monessa kaupungissa. Olin Turussa ja kuulin senkin. Eli kyllä nää jossain toimii. Mökille maaseudulle ei kuulu tokikaan.

Kannattaa ladata puhelimeen 112-sovellus, siihen tulee hätätiedotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestöhälyttimien sointi jäi mykäksi häiriön vuoksi – syy yhä mysteeri: ”Vaatii nyt erityistä perkaamista”

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008668523.html

Vierailija
24/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä ei kuulu melko lähellä keskustaakaan koskaan.

Vierailija
25/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestöhälyttimien sointi jäi mykäksi häiriön vuoksi – syy yhä mysteeri: ”Vaatii nyt erityistä perkaamista”

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008668523.html

Asialla oli joku itänaapurin hakkeri.

Vierailija
26/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositilanteessa vaaramerkkiin liittyy vaaratiedote, joka luetaan kaikilla radiokanavilla ja tarvittaessa näytetään YLE:n, MTV3:n ja Nelosen televisio-ohjelmissa ruudun yläreunassa juoksevana tekstinä sekä teksti-TV:n sivulla 112. Vaaratiedotteet tulevat myös 112 Suomi -mobiilisovellukseen.

--- Tämän lisäksi pitäisi tulla ainakin tekstiviesti, koska älykännykkää ei ole läheskään kaikilla ja harvalla on televisio tai radio päällä. Niitä hälytyksiä voi joutua lähettämään pitkin yötä ja päivää kuten sodassa, joten ei se riitä, että kerran tavoittavat ihmiset.

Vierailija
27/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkeroitu epäilemättä. Mikähän taho halusi pelotella?

Vierailija
28/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin vallilassa ei ainakaan kuulunut pihahdustakaan, viimeksi jotain 20 vuotta sitten kuullut sireenin ääntä, jeps, tämmöstä se on kun kaikesta säästetään, lumen auraamiseenkin hankittu kalusto on myyty jo aikoja sitten "vähänlumisten talvien" takia...

Vierailija
29/29 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

112-sovellus. Joskus taannoin siitä oli juttua, et jos sen on ladannu, se vie tilaa ja akkua ihan tolkuttomasti. Tietääkö joku asiasta tarkemmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi