Jumaliste, täällä ei saa puhua edes passin voimassaoloajasta
Kommentit (22)
Mun passi muuten ei ole voimassa... Eikä ole henkilökorttia. Pitäis varmaan hommata, mutta ei ole ollut mitään tarvetta, niin ei ole ollut to do listan kärkipäässä.
Jep. Ei ollut mitäön asiatonta siinä. Vain kokemusten vaihtoa.
Olen lukenut jo ainakin 3 avausta aiheesta ennen tätä.
Virossa saa 10 vuoden passin, on saanut jo pari vuotta.
Miksi Suomessa ei saa? EU maita ollaan!
No asioista voi valittaa asiallisestikin. Aikuisen ihmisen puhetta ei ole k... muna sanat yms.
Vierailija kirjoitti:
Mun passi muuten ei ole voimassa... Eikä ole henkilökorttia. Pitäis varmaan hommata, mutta ei ole ollut mitään tarvetta, niin ei ole ollut to do listan kärkipäässä.
Minullakaan ei ole ollut passille mitään käyttöä. Mutta nyt ihan hiljattain tosi moni taho on alkanut korostaa, että ajokortti ei käy henkilöllisyystodistukseksi vaan passi tai henkilökortti vaaditaan. Eli ihan tavallinen asioiden hoitaminen ei enää onnistu ilman passia.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän johtunut siitä, että otsikkosi alkoi sanalla KU SI MU NAT.
Ei ollut mun ketju, olin juuri vastaamassa siihen kun se poistui :/. Rupesi ihmetyttämään
Siinä oli kannatettava idea kansalaisaloitteesta. Passi voimaan 10 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole ollut passille mitään käyttöä. Mutta nyt ihan hiljattain tosi moni taho on alkanut korostaa, että ajokortti ei käy henkilöllisyystodistukseksi vaan passi tai henkilökortti vaaditaan. Eli ihan tavallinen asioiden hoitaminen ei enää onnistu ilman passia.
Ei pysty asioimaan esim. Pankissa jos ei ole henkilökorttia tai passia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olis passia tarvinnut korona-aikana mihinkään muuhun, kuin rahan laittamiseen s-tilille kaupan kassalla. Kaikkeen muuhun henkilöllisyyden todisteluun on riittänyt ajokortti. Mutta lienee ihan hyvä idea hankkia se passi tai henkilökortti, jos sitä vaikka joskus lähivuosina sattuukin tarvitsemaan.
Suomessa on sananvapaus, paitsi Vauva-palstalla. Täällä näkee nyt millaista elämä Venäjällä on. Aiheyhteydestä riippumatta tiettyjen sanojen perusteella poistetaan kommentteja tai menevät ikuiseen hyväksyntä-limboon. Onkohan sieltä ikinä mitään tullut takaisin??
Kansalaisaloite passin voimassaoloajan pidentämiseksi takaisin 10 vuoteen olisi paikallaan. Kun nyt ajattelee näitä aikoja niin jos tulee joku konflikti muutaman vuoden sisään niin silloin ei voi passia uusia. Parempi olisi jos se olisi voimassa kauemmin varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä asioitu pankissa ihan etänä, esimerkiksi mökkilaina hoitui täysin käymättä konttorilla eikä kukaan mitään passeja missään kysellyt. Lainapapereiden allekirjoituksessa tunnistauduttiin pankkitunnuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun suomalainen ei pysy ulkonäöksellisesti tunnistettavissa 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mites ajokortti, kuva siihen on monilla otettu kun on ollut 17-18 v... Onko 40 v samannäköinen enää?? Silti se kortti käy edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sananvapaus, paitsi Vauva-palstalla. Täällä näkee nyt millaista elämä Venäjällä on. Aiheyhteydestä riippumatta tiettyjen sanojen perusteella poistetaan kommentteja tai menevät ikuiseen hyväksyntä-limboon. Onkohan sieltä ikinä mitään tullut takaisin??
Jos ihmiset keskustelisivat sivistyneesti, ongelma olisi varmasti pienempi.
Tökerö ja solvaava kielenkäyttö aiheuttaa varmasti poistoja ja siksi kannattaisi ensin ajatella ja sitten vasta kirjoittaa kommentti.
Riittävä määrä asiattomiksi ilmoitettuja viestejä poistaa koko keskustelun.
Lasten kanssa meillä on tarvittu tähän asti aina käynti poliisiasemalla. Aina joltain puuttuu vielä sormenjäljet, kun niitä ei pikkulapsilta vielä oteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se syy ole ihan puhtaasti rahastus. Ne passikuvat on muutenkin mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä asioitu pankissa ihan etänä, esimerkiksi mökkilaina hoitui täysin käymättä konttorilla eikä kukaan mitään passeja missään kysellyt. Lainapapereiden allekirjoituksessa tunnistauduttiin pankkitunnuksilla.
Jos esimerkiksi haluaa avata pankkitilin, niin siihen vaaditaan voimassa oleva passi tai henkilökortti.
No eiköhän johtunut siitä, että otsikkosi alkoi sanalla KU SI MU NAT.