Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

All inclusivessa olleet, neuvokaa!

Vierailija
07.08.2015 |

Olen lähdössä ensimmäistä kertaa all inclusive -hotelliin etelään. Matkustan yksin joten jännittää ja mietityttää.

Miten hotellissa toimitaan käytännössä? Saanko esim kaiken juomaveden hotellin puolesta niin että voin viedä ison pullon vaikka huoneeseen vai saako juomaa vain laseissa/pikkupulloissa baareista?

Entä miten illallisbuffetissa toimitaan? Pitääkö ensin mennä istumaan ja tuleeko tarjoilija kyselemään jotain vai marssitaanko vain suoraan buffetlinjastolle?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä all inclusive -hotelleissa, joissa itse olen ollut (Finnmatkat, Aurinkomatkat) ei ole tuotu vesipulloja huoneisiin ekan päivän jälkeen. Vettä on saanut mukeihin vesiautomaatista tai baarista. Ravintoloissa on saanut istua missä haluaa yleensä. Kesällä Kosilla oli mahdollisuus varata pöytiä hotellin buffeteihin/ala carteen. Pöydät varattiin etukäteen esim. lounaalla ja sitten illalla tarjoilija ohjasi pöytään.

Vierailija
2/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 16:12"]

Finnmatkoilla vesi ainakin kuuluu all inclusiven hintaan. Sitä sai haettua jääkaapista joita oli ympäri hotellia.

[/quote]

Ei kuulu automaattisesti Finnmatkoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vain Tjäreborgin All Inclusive-hotellissa Mallorcalla. Vesi piti itse käydä ostamassa marketista. Ravintolassa käveltiin itse vapaaseen pöytään ja odotettiin, että tarjoilija tulee kysymään juomatilauksen. Tämän jälkeen haettiin ruokaa buffetista mielen mukaan. Ravintolaan saapuessa ilmoitettiin palvelutiskillä huoneen numero ja sitten vasta saapasteltiin pöytään.

Vierailija
4/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista, eli tarjoilijat ilmeisesti kysyvät juomatilaukset eikä ole mitään hanoja joista juomat itse haettaisiin.

Jännittää tuo syöminen jostain syystä kauheasti, kun olen yksin reissussa. Tottunut aina ruokaseuraan.

Ap

Vierailija
5/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useissa all inclusiveissa ja aina on juomavesi kuulunut! Huoneessa ei ole välttis ollut mutta yleisissä tiloissa saatavilla jatkuvasti, pulloissa.

Vierailija
6/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 16:47"]Kiitos tiedoista, eli tarjoilijat ilmeisesti kysyvät juomatilaukset eikä ole mitään hanoja joista juomat itse haettaisiin.

Jännittää tuo syöminen jostain syystä kauheasti, kun olen yksin reissussa. Tottunut aina ruokaseuraan.

Ap
[/quote]

Voi olla hanat, riippuu hotellista.

Vierailija
7/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee! Minä neljän lapsen äitinä nauttisin jos saisin syödä yksin.

Vierailija
8/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa baarin juomista kuuluu ja osa ei. Kannattaa siis aina sanoa:"All inclusive gin and tonic, please." On muuten help in taps matkustaa.

Vierailija
9/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa oli olut- ja viinihanat. Itse haettiin. Limpparit piti tilata :) Joku mehuhana taisi olla. Istua sai vapaasti.

Vierailija
10/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodoksen Aurinkomatkoilla oli limsa-/ vesihanat allasalueella ja buffetruokailujen yhteydessä limsa- /vesi- /mehu- /olut- ja viinihanat. Hanavesi oli juomakelpoista.
Buffetruokien lisäksi allasalueella oli tarjolla lettuja täytteellä ja pallojäätelöä sai hakea itse kylmäkaapeista. Laitostumisen tunne alkoi kolmantena lomapäivänä

Vierailija
11/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 17:59"]Rodoksen Aurinkomatkoilla oli limsa-/ vesihanat allasalueella ja buffetruokailujen yhteydessä limsa- /vesi- /mehu- /olut- ja viinihanat. Hanavesi oli juomakelpoista.
Buffetruokien lisäksi allasalueella oli tarjolla lettuja täytteellä ja pallojäätelöä sai hakea itse kylmäkaapeista. Laitostumisen tunne alkoi kolmantena lomapäivänä
[/quote]

:D toivottavasti en saa tarpeekseni yhtä nopeasti. Kokemus tämäkin. :)
Ap

Vierailija
12/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa missä olen ollut, on kaikkia juomia saanut rajattomasti, ja myös vettä. Jossakin huoneen jääkaappia täydennetään jatkuvasti, jossain pitää itse hakea, mutta vettä saa myös pulloissa.

Parasta lasten kanssa on kuitenkin liikuntaohjelma, jossa on juttuja pienistä lapsista teineihin ja aikuisiin, ja iltaisin vielä mukavaa ohjelmaa. Ei käy aika pitkäksi. 

Vierailija
13/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnmatkoilla Kyproksella pullovesi ei kuulunut all inc. joten se ostettiin kaupasta. Päivällisellä oli pöytiin ohjaus, lounaalla mentiin itse mihin pöytään haluttiin. All inc. on lasten kanssa parasta, jos on sellainen hotelli johon kuuluu välipala niin aina parempi! Voi valita milloin syö ja missä. Aurinkomatkoilla Lanzarotella sai vesipullonkin all inc. kun sitä pyysi respasta, olikohan 2 L vrk/huone. Kreikassa pullovesi kuului kans all inc.

Vierailija
14/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me oltiin nazarin matkalla. Vesipulloja tuotiin päivittäin huoneeseen ja lisäksi toki sai juomaa baareista. Ruokailuilla: aamiainen, lounas, päivällinen oli buffetlinjastot. Sai itse valita mihin istui. Sit oli tietty kaikki välipalat yms.

Vierailija
15/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu matkanjärjestäjästä ja hotellista. Meillä ei ole koskaan ollut ilmaisia vesiä, paitsi ensimmäinen pullo jääkaapissa. All inclusive voi olla buffet- tai a`la carte-tyyppinen tai sekä että. Selviää varmasti hotellissa.

Vierailija
16/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli pitää varautua ostamaan vettä jostain kaupasta. Huonetiedoissa ei puhuttu mitään sellaisesta, että huoneeseen tuotaisiin juomia.

Vierailija
17/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan hotellista. Meillä oli heinäkuun reissulla all inclusive -hotelli, jossa oli respasta, buffet-ravintolasta ja allasbaarista mahdollisuus hakea ilmaisia puolen litran vesipulloja. Buffetissa sai istua mihin lystäsi.

Vierailija
18/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnmatkoilla vesi ainakin kuuluu all inclusiven hintaan.
Sitä sai haettua jääkaapista joita oli ympäri hotellia.

Vierailija
19/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjäreborgin matkalla Teneriffalla hotellin ravintolassa oli pöytiinohjaus myös lounaalla, joten kannattaa katsoa lukeeko ovella esim "Wait here, please" :D Meillä oli käytössä rannekkeet mitä näyttämällä sai hakea tiskiltä juomia ja syötävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme