kokemuksia hiuslisäkkeestä?
Pitkään mietin, avaanko ketjun aiheesta. Olen alle 30-vuotias nainen ja olen menettämässä hiukseni, syy ilmeisesti perinnöllinen. Hävettää puhuakin aiheesta sillä koen naiseuteni hiipuvan hiustenlähdön myötä. Kysynkin siis, olisiko jollain kokemusta hiuslisäkkeistä joka siis päälaelle laitetaan. Olen esimerkiksi lukenut sellaisesta lisäkkeestä jonka kampaaja ns. asentaa ja lisäke sitten 1-2 kuukauden kuluttua irroitetaan ja laitetaan takaisin kun on vähän fiksattu.
Toivon, että saan edes joitakin asiallisia vastauksia.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:39"]Täällä yksi kohtalotoveri. Minulla on klipseillä kiinnitettävä, eikä se mielestäni tunnu lainkaan. Joskus pitää koskettaa päätä ja tarkistaa, että tallella on. Ei lähde tuulisella ilmalla irti, mutta kyllä saattaa sotkeutua sen näköiseksi, että ulkopuoliset voivat huomata jotain outoa. Mutta parempi näin kuin ilman.
Mietin itsekin sitä versiota, jota täytyy käydä vähän väliä fiksaamassa, mutta kampaaja ei suositellut kuitenkaan. On se huomattavasti vaikeampihoitoinen. Kotona voi ottaa klipsilisäkkeen irti. Aamut ovat nopeutuneet huomattavasti. Tavallaan aina on mielessä, että "peruukki" on päässä, mutta niin oli aina mielessä sekin, kuinka surkealta näytti ennen.
[/quote]
Minkä takia kampaaja ei suositellut, vahingoittaako omaa tukkaa vai pelkästään siksi ei suositellut että on vaikeahoitoinen? Ja millä tavoin vaikeahoitoinen? Minkälainen se sinun lisäkkeesi on, onko aitoa hiusta vai keinokuitua? Rasittaako ne klipsit omaa tukkaa? Minkä pituinen lisäkkeesi on, mistä hankit ja minkä hintainen? Paljon kysymyksia kun kerrankin löytyi joku jolla kokemusta. :D
Ihan kuin itseni kirjoittama!
Onko ketään muita? Minulle päälakilisäkkeen tarve tulee varmasti jo muutaman vuoden kuluessa.
Miten Ap pidät nykyään hiuksiasi? Muidenkin vinkkejä olisi kiva kuulla :)
Kiva kuulla etten ole ainoa :) hiuksia pidän auki ja tuuheuttavan muotovaahdon ja hiustenkuivaajan avulla koitan saada näitä tuuheammiksi päälaen kohdilta mutta mikä tahansa ylhäältäpäin tuleva kirkas valo kyllä paljastaa totuuden vaikka kuinka hiuksia laittaisi. Suolasuihkeesta on ollut hieman apua, hiuksiin tulee edes vähän runsautta. Kiinni en voi pitää, sillä ohimoiltakin hiuksia lähtee ja ohimot todella harvat..
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:42"]Mikä tuo suolasuihke on?
[/quote]
https://www.sokos.fi/fi/sokos/balmain-texturizing-salt-spray-suolasuihke-200-ml
Itse pystyn vielä pitämään hiuksiani kiinni, mutta kohta se alkaa päänahka pilkottaa ohimoiltakin. Auki en ole kehdannut pitää enää 26 v jälkeen. Täytän tänä vuonna 30.
Hiustenlähtö on loppujen lopuksi aika hidasta, mutta varmaa. :(
Tämä taitaa olla todella harvinainen ongelma nuorilla naisilla, mutta lääkäreiden tiedossa kuitenkin. Yleisempää se sitten on +50 vuotiailla naisilla. Kyllä usein tulee ajateltua, että olisipa mies. Voisi vain ajaa kaljuksi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:49"]Itse pystyn vielä pitämään hiuksiani kiinni, mutta kohta se alkaa päänahka pilkottaa ohimoiltakin. Auki en ole kehdannut pitää enää 26 v jälkeen. Täytän tänä vuonna 30.
Hiustenlähtö on loppujen lopuksi aika hidasta, mutta varmaa. :(
Tämä taitaa olla todella harvinainen ongelma nuorilla naisilla, mutta lääkäreiden tiedossa kuitenkin. Yleisempää se sitten on +50 vuotiailla naisilla. Kyllä usein tulee ajateltua, että olisipa mies. Voisi vain ajaa kaljuksi.
[/quote]
Ihan totta.. välillä katson peiliin ja mietin miltä näyttäisin kaljuna ja itkuhan siinä tulee. Jokin lisäkeratkaisu pakko hommata jossain vaiheessa sillä en halua käyttää joka aamu tunteja siihen että asettelen ne muutamat karvat ja siltikään lopputulos ei näytä hyvältä. Harmittaa sekin, että tästä ongelmasta ei paljon kuule puhuttavan, mikä aiheuttaa vaan enemmän häpeää.
Täällä yksi harvahiuksinen!
Omat ratkaisuni ovat kuivashampoo/hiuspuuteri ja klipsipidennykset tuuhentamiseen.
Hiukset ylettyvät olkapäille.
Hei. Täällä päälle 30v nainen ja olen n.7 vuotta käyttänyt päälakilisäkettä. Ensin
hikoilin peruukkien kanssa muutaman vuoden. Lisäke on pelastus ja ihana :)
Ekat vuodet kävin huollattamassa n.3 viikon välein parturissa sitä koska piti käydä niin usein kuin alkoi teipit irtoilla. Se oli kallista ja matkaki oli 100km per sivu.
Sitten parturi ehdotti klipsejä ja mikä pelastus! :) Käyn enää kerran vuodessa hakemassa uuden lisäkkeen. Korvauksiahan tästä saa hyvin kunnalta, fysioterapian kautta. Voin lisätietojaki antaa. Mulla on aitoa hiusta ja oran aina sen yöksi pois. Aamulla taas napakasti klipseillä kiinni ja olet kuin kuka tahansa :)
Hei viestin numero 30 kirjoittaja,
Olen itse nuori (alle 25v) nainen ja olen kokenut saman. Vaihdettuani e-pillerit minipillereihin alkoi järkyttävä hiustenlähtö. Lopetin minipillerit parin kuukauden jälkeen mutta hiustenlähtö jatkui vaan, jos mahdollista entistä pahempana. Vasta n. puolen vuoden jälkeen tilanne rauhoittui. En tiedä oliko syy luonnollinen hormonitoiminnan tasaantuminen vai lääkärin määräämä spironolaktoni, jolla on lievä antiandrogeeninen vaikutus. Nyt tukkaa alkaa kuitenkin taas lähteä kun vähensin lääkkeen annostusta. Meitä naisia on monia joilla hormonitoiminta on mennyt hormonaalisen ehkäisyn (tai sen lopettamisen) takia pahasti sekaisin aiheuttaen mm. sitkeää hiustenlähtöä ja aknea. Toivon että ongelma tunnistettaisiin ja siitä puhuttaisiin!
Sori, meni vähän ot:ksi alkuperäisen aiheen kannalta mutta aihe kosketti minunkin harventuvaa pääparkaani.
Täällä eräs, joka kokeili lisäkettä (peruukkiliikkeessä vaan), mutta päätyi kuitenkin peruukkiin. Olisi ehkä voinut kokeilla, mutta jotenkin epäröin, osaanko laittaa lisäkkeen kiinni siististi. Myyjä sanoi, että oikein kovalla tuulella saattaa kiinnityskohdat näkyä tai oma harva kohta ohimoilta. En sitten uskaltautunut.. tosin en tuota peruukkiakaan oikein saa laitettua kunnolla, onko liian pieni pohja vai luisuttaako omat jäljellä olevat hiukset sitä ylöspäin, en tiedä. Vaatii vähän harjoittelua ilmeisesti.
Kova pala tämä vajaa viisikymppisellekin on. Aamulla herätessä melkein itku tulee, kun muistaa tuon. Vielä en ole peruukin kanssa ihmisten ilmoille lähtenyt, mutta sekin on edessä kuukauden sisällä, hiukset vaan kertakaikkiaan lähtevät, noin reilu kolmasosa lähtenyt jo parin kuukauden sisällä. Ja ennestäänkin kun ohut luiru, niin..
Vierailija kirjoitti:
en tuota peruukkiakaan oikein saa laitettua kunnolla, onko liian pieni pohja vai luisuttaako omat jäljellä olevat hiukset sitä ylöspäin, en tiedä. Vaatii vähän harjoittelua ilmeisesti.
MIstä se nousee sinulla ylöspäin? Jos niskasta, niin laita omat hiukset alhaalla niskassa pienelle ponnarille; se auttaa pysymään paikallaan. Jos taas nousee otsalta ylöspäin, laita kiinni esim. tähän tarkoitukseen tarkoitetulla teipillä tai liimalla. Niitä on erilaisia, ja kokeilemalla + netistä tietoa etsimällä löytyy itselle sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Täällä eräs, joka kokeili lisäkettä (peruukkiliikkeessä vaan), mutta päätyi kuitenkin peruukkiin. Olisi ehkä voinut kokeilla, mutta jotenkin epäröin, osaanko laittaa lisäkkeen kiinni siististi. Myyjä sanoi, että oikein kovalla tuulella saattaa kiinnityskohdat näkyä tai oma harva kohta ohimoilta. En sitten uskaltautunut.. tosin en tuota peruukkiakaan oikein saa laitettua kunnolla, onko liian pieni pohja vai luisuttaako omat jäljellä olevat hiukset sitä ylöspäin, en tiedä. Vaatii vähän harjoittelua ilmeisesti.
Kova pala tämä vajaa viisikymppisellekin on. Aamulla herätessä melkein itku tulee, kun muistaa tuon. Vielä en ole peruukin kanssa ihmisten ilmoille lähtenyt, mutta sekin on edessä kuukauden sisällä, hiukset vaan kertakaikkiaan lähtevät, noin reilu kolmasosa lähtenyt jo parin kuukauden sisällä. Ja ennestäänkin kun ohut luiru, niin..
Itsekin kävin tosiaan lisäkettä peruukkiliikkeessä kokeilemassa mutta jotenkin en myöskään usko että itse osaisin sitä asetella luonnollisen näköiseksi kotona.. ja peruukkeja tosiaan kokeilin myös ja todennäköisesti peruukkiin päädynkin kunhan hetken säästän rahaa että saan laadukkaan josta ei kaukaa nää että on peruukki. :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tuota peruukkiakaan oikein saa laitettua kunnolla, onko liian pieni pohja vai luisuttaako omat jäljellä olevat hiukset sitä ylöspäin, en tiedä. Vaatii vähän harjoittelua ilmeisesti.
MIstä se nousee sinulla ylöspäin? Jos niskasta, niin laita omat hiukset alhaalla niskassa pienelle ponnarille; se auttaa pysymään paikallaan. Jos taas nousee otsalta ylöspäin, laita kiinni esim. tähän tarkoitukseen tarkoitetulla teipillä tai liimalla. Niitä on erilaisia, ja kokeilemalla + netistä tietoa etsimällä löytyy itselle sopiva.
Niskasta juuri nousee. Kiitti, kokeilenpa pikku ponnaria, nyt olen yrittänyt pinneillä muutamassa osiossa laittaa mahdollisimman litteiksi, joka kyllä tällä hiusmäärällä onnistuu. Tilasin peruukkisukan, se auttoi myös vähän, mutta siltikin nousi niskasta, peruukki ja sukka :D. Säädin sitten peruukin tosi tiukalle ja pinnillä niskasta omaan hiukseen kiinni, jotenkuten pysyi, mutta esim. kumartuessa tunsin, kuinka nousi hiukan.. ja pinni varmaan vilahtelee helposti, kun lyhyt malli.
Tämän ongelman vuoksi en ole vielä ulos laittanut, inhaa kiskoa peruukkia minuutin välein alaspäin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kävin tosiaan lisäkettä peruukkiliikkeessä kokeilemassa mutta jotenkin en myöskään usko että itse osaisin sitä asetella luonnollisen näköiseksi kotona.. ja peruukkeja tosiaan kokeilin myös ja todennäköisesti peruukkiin päädynkin kunhan hetken säästän rahaa että saan laadukkaan josta ei kaukaa nää että on peruukki. :)
-ap
Kyllä hyvät peruukit ovat tosi aidon näköisiä joo, kunhan pohjan istuvuus vaan on sopiva. Itse vähän kiirehdin, kun ei tuntunut sopivaa löytyvän (joka ei näyttäisi mielestäni peruukilta) ja varattu aikakin oli kulunut jo yliajalle, tuskastuin ja otin ensimmäisen sopivan. Olisi kannattanut vähän tosiaan liikehtiä myymälässä peruukki päässä, kumarrella ym. niin huomaisi paremmin, onko istuvuudessa ongelmaa..
Minulla on itselläni sama vaiva, päälaki on kaljuuntunut (ei täysin) ja olen käyttänyt peruukkia varmaan jo 5 vuotta. Ihana on löytää kohtalontovereita, vaikkakaan en kenellekään tällaista vaivaa toivoisi.
Peruukki on todella kuuma (ainakin mulla) oli se sitten aitoa hiusta tai keinokuitua ja olisin itse tosi kiinnostunut lisäkkeestä. Matkaa Helsinkiin tulee aika reippaasti, mutta taidan tänä vuonna kun on vaihdon aika, tilata ajan Hienilälle ja käydä siellä kysymässä josko lisäkettä voisin käyttää. Oma kampaajani sanoi, että he olivat luopuneet niistä omiin hiuksiin liimattavista lisäkkeistä sen vuoksi, että asiakkaille oli tullut valtavasti hiuspohjan ongelmia.
Se mikä minulle tuli viesteistänne mieleen, menkää omalle lääkärille (työterveys- tai tk-lääkäri) ja pyytäkää häneltä maksusitoumussuositusta peruukista. Silloin teidän ei tarvitse itse ostaa peruukkeja vaan saatte maksusitoumuksen, jolla maksatte peruukin. Minä saan vuosittain, kaljuuntumiseni on katsottu niin merkittäväksi haitaksi, että asiakaspalvelussa työskennellessäni hyödyn peruukin käyttämisestä.
Ps. tietääkö kukaan, onko facebook-ryhmää tällaisille perustettu, olisiko kellään kiinnostusta ryhmästä?
Nostan aihetta. Minulla myös hiukset ohentuneet alle 3-kymppisestä asti ja nyt 36 v alkaa päälaki paistaa ja hiuksia lähtee ahdistavat määrät pesujen jälkeen. Auki en voi enää tukkaa pitää ja ponnari ohenee koko ajan. Spironolactone ei tuonut apua, Rogainekin ollut toista vuotta käytössä ja kato vain jatkuu (pari kk sitten laajensin käyttöaluetta otsalta taaksepäin ja nyt hiuksia suorastaan valuu päästä). Päälakilisäkettä varten juuri tilasin värikartan, vaikka ajatus lisäkkeestä on jostain syystä surullinen, ahdistava ja jotenkin lopullinen. Mutta en usko minkään poppaskonstin tuovan normaalia tukkaa takaisin.
Mutta pari vinkkiä kohtalotovereille. Toppik hiustuuhenne peittää harvaa päälakea hyvin, hienojakoinen tuote ripotellaan hiusten tyveen ja oikean värisenä häviää hyvin ja peittää harvat kohdat. Netistä tilaamalla saa, suht arvokasta on kyllä. Kiinnityssuihkeita myydään tuotemerkillä erikseen mutta tavallinen hiuslakka on toiminut ainakin minulla paremmin.
Toinen uusi löytö on Batiste värillinen kuivashampoo, jota myy ainakin Kicks ja sokos. Spray, jota suihkutetaan hiusten tyveen, peittää kanssa ohuet kohdat hirmu hyvin. Tuoksu on suihkutettaessa aika voimakas ja välillä päänahkaa kutittaa, mutta vähemmän se häiritsee kuin ällö harva päälaki joka tuhoaa itsetunnon.. Hinta oli reilut 8e Kicksissä.
Tsemppiä kaikilke asian kanssa kamppaileville!!
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi kohtalotoveri. Minulla on klipseillä kiinnitettävä, eikä se mielestäni tunnu lainkaan. Joskus pitää koskettaa päätä ja tarkistaa, että tallella on. Ei lähde tuulisella ilmalla irti, mutta kyllä saattaa sotkeutua sen näköiseksi, että ulkopuoliset voivat huomata jotain outoa. Mutta parempi näin kuin ilman.
Oletko kokeillut jotain kivaa kankaista hiuspantaa suojaksi? Tai sitten huivia, hellehattua, pipoa yms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi kohtalotoveri. Minulla on klipseillä kiinnitettävä, eikä se mielestäni tunnu lainkaan. Joskus pitää koskettaa päätä ja tarkistaa, että tallella on. Ei lähde tuulisella ilmalla irti, mutta kyllä saattaa sotkeutua sen näköiseksi, että ulkopuoliset voivat huomata jotain outoa. Mutta parempi näin kuin ilman.
Oletko kokeillut jotain kivaa kankaista hiuspantaa suojaksi? Tai sitten huivia, hellehattua, pipoa yms.?
Siis tarkoitan tuulensuojaksi, ettei sekoita hiuksia.
Ketju, joka koskettaa itseäni. Olen viime viikot googlaillut asiasta hiusten lähtö.
Vitamiinia ja ravintolisiä syön paljon ja viimeksi ostin plantur shampoon. Lääkäri suositteli sitä minulle. Olen aloittanut msm kauheen käytön joku aika sitten, huomenna alkaa rautalisä kuuri.
Raskas asia naiselle, ( miksei miehellekin) oma miesystävä ei ymmärrä yhtään huoltani ja vähättelee asiaa.
Minäkin olen miettinyt noita lisäke/tuuhennus juttuja, jotenkin ei vaan tiedä kuinka noiden kanssa toimitaan.
Tsemppiä kaikille saman asian kanssa painiville. Mulla tämän helvetin aloitti e-pillereiden lopetus reilu vuosi sitten. Loppua. Ei näy vaikka välillä oli parempi kausi hiusten lähdön kannalta, ohueksihan ne meni, niin että irti pitäminen vaati huolellista laittamista.
Itkuhan tässä usein tulee, surettaa niin paljon kun omat hiukset ovat muisto vain..