Putin häiritsee suomalaista siviili-ilmailua
Tämä on oikeasti pelottavaa. Nato-ajatuksista on uhattu rankaista ja nyt tiedetään miten.
Kommentit (24)
En uskaltaisi nyt lähteä lentäen minnekään. Muistan liian hyvin alasammutun malesialaiskoneen.
Eikä johdu Venäjän toimista, ei ei.
Putte pelaa kyllä todella sikaa kun uhkaa siviilejä.
Kauanko luulette Allegrojen pysyvän raiteilla? Voi olla, että sattuu joku onnettomuus.
Tuolla päin asuvat palstalaiset voisivat testata, miten paljon puhelimen gps näyttää väärin.
Onko se tavallisen suomalaisen vika jos eduskunta päättää meidän liittyvän Natoon? Vrt. mikään mitä Putte tekee, ei ole tavallisen venäläisen vika, vaikka taitaa se todellinen kannatuskin olla melkoisen suurta naapurissa. Länsimaistuneet venäläisälyköt on todella vähemmistö rajan takana.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko luulette Allegrojen pysyvän raiteilla? Voi olla, että sattuu joku onnettomuus.
Junat eivät ole navigoinnissa ihan täysin GPS:n varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko luulette Allegrojen pysyvän raiteilla? Voi olla, että sattuu joku onnettomuus.
Junat eivät ole navigoinnissa ihan täysin GPS:n varassa.
Eiköhän junien raiteilta pudottamiseen ole toiset keinot.
Ilmatilan loukkaukset voi lukea jokainen netstä. Ikävä kyllä suurin osa on liitouman koneita. Aiheutin pettymyksen mutta pyydän nöyrimmästi anteeksi sopulilaumalta. Onkohan putin lentänyt kilolasit päässä kevytkoneella vai millä. Onhan noista lennosta ihan ajantasaista kuvaa kuinka euroopassa lennetään ja kenen koneilla.
Ajatelkaa jos tuon takia alkaa pudota siviilikoneita!!!!
GPS häirintä on yleensä hyökkäyksen ensimmäisiä askeleita...
Eikö mikään maailman sotaoikeus saa tuota ihmistä pysäytettyä?
Naama turvonneena kortisoneista selostaa, pitää pitkää turvaväliä muihin ja kuvittelee uutta Neuvostoliittoa, luulee elävänsä 1940-luvulla kun pystyy marssimaan mihin tahansa maahan ja valloittaa. Eikö kukaan siellä kyseenalaista sen terveydentilaa mitenkään?
Putinin kone tunnetaan lempinimellä ”lentävä Kreml”. Se toimii tarvittaessa komentokeskuksena, josta käsin voidaan johtaa joukkoja esimerkiksi yllättävän hyökkäyksen sattuessa.
Muistan kun viisitoista vuotta sitten opiskeluja varten käytiin läpi GPSn, GLONASSn ja Galilein eroja. Silloin vielä muisteltiin, että GPS:n varaan ei koskaan voi laskea tositilanteessa, koska Yhdysvallat voi pistää strategisista syistä häirinnän päälle koska vain. GLONASS oli Venäjän vastine, joka oli heidän kontrollissa. Naurettiin vähän, että EU:lle on tulossa oma Galilei, mutta mitä sillä enää tekee kun kaikki käyttää jo GPS:ää.
Nyt ei enää naurata. Galilei ainoa järjestelmä, johon voi paikannuksessa luottaa.
Tokihan noita voi kaikkia halutessaan häiritä, mutta ainakin kaikki isommat toimijat pystyvät ohittamaan oman järjestelmän häirinnän.
Flightradar ei näytä kaikkia koneita. Jokin toinenkin palvelu on, mutta en muista osoitetta.
"Tiedossa ei ole, ovatko GPS-häiriöiden takana Venäjän toimet."
Jos osaa laskea 1+1 niin osaa myös päätellä kuka tämän takana on ja se nimenomaan on Venäjä.
Kouvolan kohdalla ei GPS näytä oikein siis nyt.
Että semmoista.
No ilmankos on ollut niin hiljaista, ei yhtään konetta ole lentänyt. Joku aika sitten ihmettelin miksi lentelee niin paljon koneita täällä rajan tuntumassa.