Kaupan kassa taas veloittanut punalaputetusta tuotteesta täyden hinnan
Ei auta kuin mennä takaisin kuitin ja ruokatuotteen kanssa. Tekevätkö kassat tätä tahalleen vai huolimattomuutta?
Kommentit (8)
Laita ne hihnalle punainen lappu ylöspäin ja tarkista kuitti heti kun olet pakannut ostokset ja siirtynyt vähän sivummalle. Helpompi käydä heti huomauttamassa kuin lähteä erikseen uudestaan kauppaan jonkun 50 sentin tähden.
Vierailija kirjoitti:
Laita ne hihnalle punainen lappu ylöspäin ja tarkista kuitti heti kun olet pakannut ostokset ja siirtynyt vähän sivummalle. Helpompi käydä heti huomauttamassa kuin lähteä erikseen uudestaan kauppaan jonkun 50 sentin tähden.
jonkun 50 sentin . . sentti tai kaksi mutta oikea hinta pitää olla . Sitä paitsi lihatuotteissa alennus on eurojen luokkaa .
Seuraa kassakoneen näyttöä kun kassahlö ostoksia käsittelee. Kysy heti samalla tai joka tapauksessa ennen maksamista, tulihan alennus huomioitua. Vältyt turhalta ravailulta uudelleen jauppaan ja hammasten kiristelyltä. Se harmittaa kyllä tosi paljon jos vasta kotona huomaa virheen. Ihmettelen, kun niin moni kuuluu sanovan ettei halua kuittia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ne hihnalle punainen lappu ylöspäin ja tarkista kuitti heti kun olet pakannut ostokset ja siirtynyt vähän sivummalle. Helpompi käydä heti huomauttamassa kuin lähteä erikseen uudestaan kauppaan jonkun 50 sentin tähden.
jonkun 50 sentin . . sentti tai kaksi mutta oikea hinta pitää olla . Sitä paitsi lihatuotteissa alennus on eurojen luokkaa .
Kukaan ei nyt sanonut, että oikeaa hintaa ei tulisi olla. Mutta ymmärrät varmasti, että välillä niitä virheitä vain sattuu, ja ne kannattaa korjata heti. Vähemmän vaivaa asiakkalle, ja myös kassa oppii asiasta kun huomaa tehneensä kämmin.
Kannattaa sanoa siitä pun. lapusta kassalle. Niin minä teen. Jos pyörittää tuhansia tuotteita käsissään päivässä, saattaa yksi lappu jäädä huomaamatta.
Mutta mikä mua pännii, niin 2 vikalla Lidlin kauppareissulla kuitissa on ollut tuotteen kohdalla rahastaessa eri hinta kuin siellä hyllyn reunassa. Tietty kalliimpi. Joltain on jäänyt vaihtamatta hinnankorotukset. En kiireessä jäänyt setvimään, kun tiedän kuinka hiton kauan se siellä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Laita ne hihnalle punainen lappu ylöspäin ja tarkista kuitti heti kun olet pakannut ostokset ja siirtynyt vähän sivummalle. Helpompi käydä heti huomauttamassa kuin lähteä erikseen uudestaan kauppaan jonkun 50 sentin tähden.
Tämä! Olin nuorempana kassalla töissä ja todella usein asiakkaat laittoivat tuotteen kassahihnalle siten, että alennuslappu osoitti hihnan alkupäähän (jolloin kassa ei sitä näe) tai joskus jopa vasten kassahihnaa (eli tuotteen alle). Kassahenkilöllä ei ole aikaa käännellä joka tuotetta ympäri ja katsoa joka sivua mahdollisten punalappujen takia.
Extravinkkinä: jos ostatte useamman punalaputetun tuotteen, niin kannattaa laittaa ne kaikki ryhmässä hihnalle, esimerkiksi ostosten lopussa. Asiakkaan on helppo katsoa lopuksi kuitista, että alennukset ovat kohdillaan kun kaikki ovat peräkkäin ja helpompaa myös kassahenkilöllä huomata punalaputetut tuotteet, kun tulevat kerralla.
Minulta otettiin kerran alelappuisesta kahvipaketista normihinta ja huomasin vasta kotona. Seuraavalla kauppareissulla sitten kassalla otin asian esille ja kassaneitihän ei tiennyt hyvitysjutuista mitään ja alkoi soittelemaan jotain toista paikalle. Taisi koko hommassa mennä lähemmäs 10 minuutia kun siinä tukin kassaa ja jono takanani puuskutteli tuskissaan. Kivaa näissä pikkukaupoissa tää saataviensa takaisinperiminen.
Kannattaisiko oppia tsekkaamaan ne kuitit paikan päällä, jos tätä useinkin sattuu?