Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muitakin, jotka on kauniita vain katsoessaan peiliin

Vierailija
07.08.2015 |

ja silloinkin vain tietystä kulmasta :D Muuten olen aika ruma ja epäonnistun aina valokuvissa. Musta ei saa edes hyvää selfietä vaikka miten mutristelen huulia ja kohottelen kulmakarvojani. Surullista nykyaikana, en voi edes teeskennellä instagrammissa olevani nätti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kaunis peilissäkään, mutta sellainen ihan ok pirteän näköinen tavis kuitenkin. En ole koskaan kauhean ulkonäkökeskeinen ollut joten tällainen "ihan kivan ihmisen" näköinen riittää mulle mainiosti, en sure sitä etten ole kaunotar.

Mutta mutta. Aina kun otetaan kuva, niin siinä paljastuu totuus ulkonäöstäni. Sellainen väsähtänee, roikahtaneen näköinen munapäinen akka, joka näyttää iloisenakin masentuneelta tai vittumaiselta. Asiaa ei auta että perusilmeeni on surullinen, enkä osaa ilman peiliä vääntää sitä ns. neutraalin näköiseksi ilmeeksi. Jos yritän hymyilläkin niin siitä tulee lähinnä irvistys. Ja jos ilman peiliä olen omalla perusilmeelläni, näytän sellaiselta perinteiseltä kaikkeen aina tyytymättömältä valittaja-ämmältä jonka kasvoihin on pysyvästi painuneet vittumaisen ilmeen juonteet...

Vierailija
22/27 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on kaveri joka on tosi nätti mut ihan hirvee aina kuvissa. Aina siitä on naurettu ja vitsailtu mut kerran oikeen konkretisoitui kun mun piti ottaa kasvokuva hänestä yhteen asiaan. Seisoin kaverini edessä ja hän näytti tosi kauniilta ja sit nappasin kuvan ja olin ihan et mitä vattua, kuvassa oli taas ihan hirvee. Sama juttu vaik yritin hiuka kuvakulmaa vaihtaa tai muutettiin paikkaa valaistuksen takia. En voi vieläkään ymmärtää mistä tää johtuu. Mut oikeesti olen nähnyt et joku voi näyttää kuvissa rumalta ja luonnossa kauniilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi johtua joskus kamerasta. En nyt muista termejä, mutta linssin tyypistä riippuen kasvot näyttävät erilaisilta lähikuvissa. Itselläni näytti nenä aivan hervottoman kokoiselta, samoin suu ja loput naamasta pieneltä. Sitten kun näkee samaan aikaan 3 metriä kauempaa otetun kuvan, näyttääkin ihan erilaiselta. Laittaisin linkin mikäli muistaisin tähän hätään ilmiön nimen.

Vierailija
24/27 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Sen takia en joskus ole edes varma miltä oikeasti näytän koska peilikuva ja valokuva poikkeavat aika paljon toisistaan. Eihän tässä mitään järkeä tosin ole :D

Vierailija
25/27 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:20"]

No eihän se kamera valehtele, näytät siis aina sellaiselta mitä kamera kertoo. Itse pystyt peilin edessä vääntämään naamasi haluamallasi tavalla, muuten näytät siltä miltä valokuvissa. Sellaista se elämä on...

[/quote]

Kamera tietty valehteleekin, peili ei. Rippuu totta kai mm. valaistuksesta.

Vierailija
26/27 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:32"]Aika helvetin typerä ja sivistymätön saa olla, jos kuvittelee pysäytetyn kuvan olevan realistisin arvio ulkonäöstä :D Menkää pliis lukemaan edes perusasioita kameroista ja esim. kuviin vaikuttavista polttoväleistä.

Korkeintaan video antaa peilikuvaa lähimpänä olevan vaikutelman oikeasti siitä miltä ihminen näyttää. 
[/quote]

Täytyy nyt muistaa, että peilikuvasta ja videistakin puuttuu toistaiseksi kolmas ulottuvuus, joten eivät nekään näytä ihmistä sellaisrna, minä muut meidät näkevät. Sen sijan negatiivien kääntäminen väärin päin vedoksia otettaessa on ollut vanhojen muotokuvavalokuvaajien hyvin tuntema kikka, ja siitä myös kerrotaan vanhemmissa, filmiajan valokuvausoppaissa. Tällaiset vedokset myivät, koska kohde tunnisti niistä itsensä paremmin kuin vedoksista, joita ei ollut käännetty, eli ne olivat lähempänä heidän näkemäänsä peilikuvaa kuin kääntämättömät kuvat. Tämä taitaa myös olla osaksi peilin kautta otettujen selfieiden suosion takana. Kohde näkee niissä itsensä kuten peilissä. Eli ei tuo, mitä 6 tuossa kertoi, ihan tuulesta temmattua ole.

Vierailija
27/27 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koen, että peiliin katsoessa olen ihan hyvännäköinen mutta valokuvissa voiiiiii luoja :D on onnistuneitakin kuvia, mutta musta tuntuu että sekin vaikuttaa, ettei osaa olla ns. luonnollinen kuvissa. Itseäni ainakin alkaa ahdistaa jos joku ottaa kameran esiin ja sitten olemuskin niissä kuvissa on sellainen, että tahtoisi vaan piiloutua.