Onko KUKAAN saanut te-toimistolta puhelua?
Nehän kuuleman mukaan siirtää niitä aikoja eteenpäin aina puoli vuotta kerralla.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:38"]
Jep. Soittivat kun tipuin ansiosidonnaiselta työmarkkinatuelle. Silloin olin pitkäaikaistyötön ja tarjosivat palkkatukea. En sitten saanutkaan tukea koska en ollut tarpeeksi työtön, siis 300 päivää työmarkkinatukea saanut. Virasto ei tiedä omista ohjeistaan. Olen lähemmäs 40v. pääsisikö sitä kohta eläkkeelle kun ei töitä löydy?
[/quote]
Tuo määräys 300-p'äiväisistä tuli yhden yön aikana. Edellisenä päivänä palkkatukea sai vielä muutkin, yhtäkkiä ministeriö ilmoitti, että ei käy enää. MOni jo sovittu palkkatukipäätös oli pakko jättää tekemättä, koska rahaa ei ole. Edellinen työministeri ei osannut varautua tai teki tahallisen kämmin nykyiselle.
On soitettu useampaan kertaan, mutta varmaan se johtui siitä että siirryin työraiteen asiakkaaksi. Virkailijat, palveluohjaaja ja työhönvalmentaja olivat kaikki yhteydessä niin kauan kunnes sain työpaikan. Pääsin lopulta palkkatuettuun työhön toivomalleni alalle ja aivan kohtuupalkalla. Ei siis mitään riistomentaliteettiä.
Kun kirjaudut te-palveluissa omiin tietoihisi, on etusivulla ihan alhaalla täppä yhteydenottopyyntö. Sitä kautta voi pyytää soittoa, jos on jotain ajankohtaista kysyttävää tai te-toimistosta ei ole oettu yhteyttä, vaikka on luvattu.
Näissä viesteissä näkyy selvästi kuinka isot alueelliset erot palvelussa on. Esim pääkaupunkiseudulla ja Tampereella ei ehditä määräaikaistarkastuksia tehdä aikataulujen mukaan ja jossakin Kainuussa ehditän hoitaa hyvin yhteydenotot asiakkaisiin.
Mulle on soitettu n viikko työttömäksi jäämisen jälkeen. Sen puhelun lopuksi hän sanoi laittavansa mulle työtarjouksen. No se tuli ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, ei tarjouksia, ei puheluita. Hyvä näin. Pelottaa vaan että jos joskus pitää olla yhteydessä sinne niin miten se onnistuu?? Kirjekyyhkyllä ehkä.
Ilmoittauduin työttömäksi ennen viime joulua. Minulle soitettiin 3 viikon päästä, hetken juteltuaan virkailija sanoi, että minuun otetaan yhteyttä ennen juhannusta, jos minulla ei ole sinne päin mitään asiaa. Netissä tämä oli vahvistettu. Ei otettu yhteyttä ennen juhannusta ja kun heinäkuussa tarkistin netistä, päivä oli siirretty 20. joulukuuta. Silloin heidän pitäisi ottaa yhteyttä. Olen 54-vuotias.
Joo olivat soittaneet, kun mulla oli kännykkä kiinni eikä laturia mukana vanhempien luona. Rapsahti 3kk karenssi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 13:16"]
Joo olivat soittaneet, kun mulla oli kännykkä kiinni eikä laturia mukana vanhempien luona. Rapsahti 3kk karenssi.
[/quote]
Onko niille muuten edes pakko ilmoittaa puhelinnumeroa?
Itse ainakin mieluummin asioisin heidän kanssaan niin, että jokainen keskustelu käytäisiin paperilla/sähköpostitse, että olisi aina mustaa valkoisella siitä mitä on sovittu
[/quote]
Harmi, että se ei mene noin. Jos et vastaa, saat tekstiviestin, jossa kerrotaan soitosta ja sanotaan, koska tulee uusi soitto. Jos et vastaa siihenkään, saat selvityspyynnön ja karenssi tulee vasta sen jälkeen. Yleensä normaali ihminen osaa reagoida soittopyyntöihin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 14:22"]
[/quote]
Onko niille muuten edes pakko ilmoittaa puhelinnumeroa?
Itse ainakin mieluummin asioisin heidän kanssaan niin, että jokainen keskustelu käytäisiin paperilla/sähköpostitse, että olisi aina mustaa valkoisella siitä mitä on sovittu
[/quote]
Ei ole pakko antaa puhelinnumeroa. Keskusteluja ei käydä sähköpostilla, koska ne on helppo väärentää. Jos sinulla ei ole puhelinta, saat varautua melkoiseen määrään työtarjouksia sekä siihen, että sinne soittaessasi katsovat, kenen numerosta soitat.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 12:46"]
2 vuotta sain odotella ja soittivat, kun olin ravintolassa. Pyysin soittamaan myöhemmin ja näin lupasivat tehdä. No puoli vuotta tuosta on mennyt. Yhä odottelen soittoa.
[/quote]
Voi minkä menit tekemään!! Työtön ei saa tehdä mitään muuta kuin tuijottaa kotona puhelinta ja odottaa sen soivan!!!