Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tradenomin koulutus turha?

A
08.03.2022 |

Hei. Yhteishaku lähestyy ja johonkin pitäisi hakea opiskelemaan. Tekeekö tradenomin tutkinnolla mitään? Saako sillä töitä ja jos saa, millaisia? Yliopisto ei oikein houkuttaisia. Mielelläni opiskelisin jonkin alan töiden ohella.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi 2000 kirjoitti:

Tutkinto ei mielestäni määrittele sitä miten tulet menestymään työelämässä. Kyllä se on sinusta itsestäsi kiinni. Olen urani aikana rekrytoinut satoja ihmisiä ja koulutus ei tee työntekijää. Toki se teoreettinen pohja on KTM laajempi, mutta monesti työelämässä olen nähnyt tradenomin esim. ylenevän nopeammin. Asenne on se mikä ratkaisee. Itse toimin markkinointialalla ja minulla on 5 -numeroinen kk-palkka. Tutkintoni ei ole minua koskaan hidastanut.  

Ei tutkinto tee lopullista naulaa arkkuun, mutta kyllä se määrittelee miten työelämässä sijoittuu. Tottakai asia on näin. Ja etenkin julkisella sektorilla arvostetaan enemmän yliopistossa suoritettua tutkintoa, koska usein se on tehtävään soveltuvampi

Vierailija
22/22 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se melko turha alkaa olla. Tradenomeista on ylitarjontaa eikä se tutkinto itsessään takaa vielä mitään osaamisesta. Oppilaitoksetkin kun saavat rahansa valmistuneista opiskelijoista niin läpi päästetään käytännössä kaikki vaikka opiskelija ei tajuaisi opiskeltavasta materiaalista kuin pienen osan.

Itsekin yritän näin vanhemmalla iällä vielä päästä opiskelemaan tradenomiksi, koska se on ainoita koulutuksia, jotka onnistuvat etänä. Ei toki ole varmuutta pääsenkö edes sisään opiskelupaikkaan, mutta vaikka pääsisin ja muutaman vuoden päästä valmistuisin niin en todellakaan odota, että tradenomin paperit yhdistettynä keski-ikään olisi mikään valttikortti työmarkkinoilla. 

Luultavasti siis joudun mahdollisen koulutuksenkin jälkeen jatkamaan matkaani työttömyyden ja osa-aikatöiden sävyttämänä. Kyllä se laadukkaan elämän polttoaine pitää hakea nuorempana ja todellakin muista koulutuksen suunnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi