Onko lapsesi koskaan tehnyt jotain niin tyhmää, että se on yllättänyt itsesikin?
Itselleni tultiin kertomaan, että meidän mukula oli kaverinsa kanssa kivittänyt naapurin autoa. Olin kyllä ihan sanaton tuosta tempauksesta, enkä siis lukeudu näihin "ei meidän kullannuppu tuollaista tekisi" -vanhempiin. Nyt on sitten viikkorahat ja kaikki hauskat vapaa-ajan aktiviteetit pannassa, kunnes tyhmyydestä seurannut lasku on kuitattu.
Kommentit (19)
On. En viitsi kertoa sitä täällä, jos se vaikka lukeekin asiasta :)
Oli lähetellyt tyhmiä ja törkeitä viestejä luokkakavereilleen ja jopa näiden vanhemmille vähän sen jälkeen, kun sai ekan oman kännykän. Otettiin kännykkä pois, kun selvästikään ei ollut valmis sitä vielä käyttämään. Kännykän käytön pelisäännöt oli kyllä yhteisesti sovittu ennen kuin puhelin lapselle annettiin.
Tultiin kukkakaupasta. Mulla oli molemmissa käsissä kukkapuketteja, jotka menossa joulutervehdyksiksi. Pyysin lasta pitämään mua kädestä kiinni. Oli siihen asti kulkenut tosi nätisti kaupungilla. Lähestyttiin risteystä, siihen oli just tulossa auto. Sanoin hyvissä ajoin, pysähdytään tuohon ennen suojatietä. Yhtäkkiä lapsi päästi irti ja alkoi täysillä juosta keskelle katua. Kukkapuketit sai lentää, nappasin lapsen kiinni ja autokin ehti hidastaa.
Nii vanhemmathan ei itse koskaan (iältään aikuisina ihmisinä) tee mitään niin kammottavan tyhmää että lapsi siitä voisi äimistyä ja kirjoittaa tänne ketjun.
Olivat vähän leikkineet vessan käsisuihkulla, mistä seurauksena pienimuotoinen vesivahinko. Eikä siis ollut kyse ihan pienistä ja siksi ymmärtämättömistä lapsista.
Entä oma tyhmyytesi? Kun aina vertaillaan vain lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla yksi niistä vanhemmista, joiden mielestä lasten tekemisiä ei mitenkään saa kritisoida, ei ainakaan sen oman kullannupun?
Jep, tätä järjetöntä tussilla töhrimistä. Ja koulun alueella siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla yksi niistä vanhemmista, joiden mielestä lasten tekemisiä ei mitenkään saa kritisoida, ei ainakaan sen oman kullannupun?
Taidat olla yksi niistä vanhemmista, jotka joko lesoilevat lapsillaan tai sitten päivittelevät. Mitään omaa elämää ei ole.
Sehän on selvää, että lapset ovat tyhmiä. Aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi asti. Meidän vanhempien pitää kasvattaa ja neuvoa lapsiamme, mitä ei saa tehdä. He eivät välttämättä ajattele asiaa sen kummemmin, kunhan tekevät mitä päähän juolahtaa.
Lapsi onkin hyvä laittaa johonkin aikuisen ohjaamaan harrastukseen, ettei ole hunningolla "riehumassa" toisten lasten kanssa. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvää, että lapset ovat tyhmiä. Aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi asti. Meidän vanhempien pitää kasvattaa ja neuvoa lapsiamme, mitä ei saa tehdä. He eivät välttämättä ajattele asiaa sen kummemmin, kunhan tekevät mitä päähän juolahtaa.
Lapsi onkin hyvä laittaa johonkin aikuisen ohjaamaan harrastukseen, ettei ole hunningolla "riehumassa" toisten lasten kanssa. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
Ei niitä lapsia aina voi olla kyttäämässä, esim. koulussa tai kun leikkivät kaverin kanssa ulkona. Enkä siis tarkoita mitään koulun pihoilla notkumista, vaan normaaleja ulkoleikkejä.
Laskenut pulkalla Pyhätunturin puolivälistä alas (täysi-ikäisenä, lapseni kuitenkin). Olivat saaneet tuolihissillä kyydin ylöspäin.
Ja milläköhän sen lapsen pitäisi lasku kuitata, jos viikkorahat on pannassa?
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärtänyt, että ne viikkorahat menee ns. ulosottoon kunnes velka on maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti et ymmärrä?
eri
Jep. Tämä on niin uniikki juttu, että 100% tätä lukevat tutut tunnista, mutta.. Rakas lapseni oli utelias tietämään, miltä biisi Dragostea din tei (se maia hii, maia hoo) kuulostaa, jos puhelin on mikrossa. Sit kiinnosti, että kuulostaakohan erilaiselta, jos mikro on päällä.. Loput saa arvata 🤦🏻♀️ Riks, raks ja poks.
Vierailija kirjoitti:
Nii vanhemmathan ei itse koskaan (iältään aikuisina ihmisinä) tee mitään niin kammottavan tyhmää että lapsi siitä voisi äimistyä ja kirjoittaa tänne ketjun.
Tsiisus sentään oikeesti. Sulla on varmaan kiva elämä 🤦🏻♀️🤦🏻♀️
Mä olen kertonut monet kerrat lapsilleni, että olen tehnyt monet kerrat mitä ääliömäisempiä juttuja ja kertonut lapsuusajan hölmöilyistäni. Mm. selityksenä sille, miksen edes juuri suutu lasten tempauksista, ellei niistä ole mitään todellista vaaraa tai haittaa. Sillä mä voin aivan hyvin kertoa vaikka tuosta puhelin mikrossa -keissistä tänne.
Kannattais sinunkin höllätä vähän, ni ei tunnu elämä niin kurjalta ja totiselta
Oli kirjottanut kirosanoja naapurin postilaatikkoon..eikä osannut sanoa miksi..no puhdisti laatikon itse ja käytiin ovella pyytämässä anteeksi ja toki kotona pelit pous viikon yms.
Joo, kiusannut koulussa yhtä luokkakaveriaan. Tapahtui ala-asteen ekoilla luokilla ja olin asiasta oikeasti järkyttynyt. Onneksi koulusta ilmoitettiin ja keskustelujen jälkeen lapsi itsekin tajusi, miksi kiusaaminen on väärin.