Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tradenomin koulutus turha?

A
08.03.2022 |

Hei. Yhteishaku lähestyy ja johonkin pitäisi hakea opiskelemaan. Tekeekö tradenomin tutkinnolla mitään? Saako sillä töitä ja jos saa, millaisia? Yliopisto ei oikein houkuttaisia. Mielelläni opiskelisin jonkin alan töiden ohella.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on it-tradenomi niin ei. Töihin revitään jo ennen valmistumista ja alkupalkka alkaa vähintään kolmosella.

Vierailija
2/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee sillä Mäkkäriin kääntelemään pihvejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on helppo eikä kovin arvostettu (ylläri) tutkinto, itse kun mietin tuota samaa totesin, että fiksumpaa hankkia suoraan KTM tutkinto.

Vierailija
4/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noita it-tradenomejakin ole aika kasa työttöminä? Koodaripula on pitkälti fantasiaa.

Vierailija
5/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin itseni tradenomin papereilla kauppatieteen maisteriksi. Nykyään nelinumeroinen palkka alkaa seiskalla, eli kannatti. En olisi jaksanut vuosikausia yrittää lukemalla kauppikseen sisään tekemään vain kanditutkintoa.

Vierailija
6/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mihin suuntaudut. Markkinointiin ja finanssiin on enemmän kuin tarpeeksi työntekijöitä.

Vierailija
7/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös noita it-tradenomejakin ole aika kasa työttöminä? Koodaripula on pitkälti fantasiaa.

IT alalla tehdään muutakin työtä kuin koodataan. Kuvitteletko, että järjestelmiä tehdään siten, että koodari alkaa vain koodaamaan? Koodaus on vain yksi osa IT-järjestelmän tekemisestä, eikä edes se kaikkein aikaa vievin.

Vierailija
8/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

supina kirjoitti:

Itse luin itseni tradenomin papereilla kauppatieteen maisteriksi. Nykyään nelinumeroinen palkka alkaa seiskalla, eli kannatti. En olisi jaksanut vuosikausia yrittää lukemalla kauppikseen sisään tekemään vain kanditutkintoa.

Missä onnistui noin?

Vierailija
9/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ole ollut turha. Olen controllerina suurehkossa yrityksessä, erittäin mukava ja vapaa työ, voin tehdä missä ja milloin huvittaa. Heti koulutuksen jälkeen aloitin taloushallinnossa asiantuntijana.

Vierailija
10/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mihin suuntautuu. Talouspuolen tradenomit työllistyvät hyvin.

Vierailija
11/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT alalla tehdään muutakin työtä kuin koodataan. Kuvitteletko, että järjestelmiä tehdään siten, että koodari alkaa vain koodaamaan? Koodaus on vain yksi osa IT-järjestelmän tekemisestä, eikä edes se kaikkein aikaa vievin.

No voi kiitos tästä tiedosta, vielä 23 vuoden alalla olon jälkeenkin voi vielä oppia uutta.

Ehkä on myös pieni ongelma siinä, että jokaista koodaria kohti on 3 manageria.

Vierailija
12/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht helppo koulutus ja suht helppo työllistyminen. Työskentelin koko opiskeluajan, ja nyt 4,5 vuotta valmistumisesta olen ylemmän toimihenkilön tehtävissä.

Riippuu ihan hirveästi siitä, mitä haluaa. Itselleni ollut oikein passeli, ja olen täydentänyt omaa osaamista avoimen kursseilla valmistumisen jälkeen.

Vierailija
13/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

supina kirjoitti:

Kauppakorkeaan nyt ei tarvitse vuosikausia lukea sisään, sinne pääsee jos on vähänkään lukutaitoa. Ja vähemmän aikaa KTK tutkinto kestää kun trade.

Tuo trade-KTM polku on lahjattomille.

Vierailija
14/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinto on täysin turha. En ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä. Olen pitkäaikaistyötön, enkä ole enää pitkään aikaan uskonut työllistyväni tällä tutkinnolla. Koska joudun tekemään paljon vanhan ja sairaan sukulaiseni kotitöitä ja hoitamaan asioita koen, että lähihoitajan opinnot olisivat valmentaneet näihin hommiin paljon paremmin. Tradenomiksi ei todellakaan kannata opiskella. Olen pettynyt, vaikka en kovin paljoa edes odottanut.

Vierailija
15/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkinto on täysin turha. En ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä. Olen pitkäaikaistyötön, enkä ole enää pitkään aikaan uskonut työllistyväni tällä tutkinnolla. Koska joudun tekemään paljon vanhan ja sairaan sukulaiseni kotitöitä ja hoitamaan asioita koen, että lähihoitajan opinnot olisivat valmentaneet näihin hommiin paljon paremmin. Tradenomiksi ei todellakaan kannata opiskella. Olen pettynyt, vaikka en kovin paljoa edes odottanut.

No ei se pelkkä tutkinto ole mikään tae työllistymisestä. Sinusta huokuu ikävä asenne. Ehkä sua ole ei sen takia koskaan palkattu.

T. Heti valmistumisen jälkeen työllistynyt tradenomi

Vierailija
16/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pääsetkö harjoittelun kautta suoraan töihin tai aikaisempi työkokemus. Minulla on ollut pahoja vaikeuksia päästä taloushallintoon harjoitteluun nyt korona aikana ja niin monella muulla on sama tilanne.

Vierailija
17/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kaikki koulutukset on.

Vierailija
18/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tulossa sanomaan, että jos työharjoittelun kautta onnistuu saamaan jalan jonnekin ovenrakoon, niin sitten se ei ole turha.

Itse koulutus on todella helppo ja rima on todella alhaalla, koska koulut haluavat rahaa valmistuvista opiskelijoista. Todella heikoilla suorituksilla voi läpäistä kurssit.

Vierailija
19/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi myyntipäällikkönä IT-alalla, verokortti tälle vuodelle vähän päälle 70k € tuloilla laskien.

Vierailija
20/22 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinto ei mielestäni määrittele sitä miten tulet menestymään työelämässä. Kyllä se on sinusta itsestäsi kiinni. Olen urani aikana rekrytoinut satoja ihmisiä ja koulutus ei tee työntekijää. Toki se teoreettinen pohja on KTM laajempi, mutta monesti työelämässä olen nähnyt tradenomin esim. ylenevän nopeammin. Asenne on se mikä ratkaisee. Itse toimin markkinointialalla ja minulla on 5 -numeroinen kk-palkka. Tutkintoni ei ole minua koskaan hidastanut.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi