Olettko menneet terapiaan luottamuspulan takia?
Meillä tämä on ongelma. Olemme niin erilaisia mieheni kanssa. Itse kerron heti kaikki avoimesti jne. Mieheni taas pimittää kaikkea. Hän esim. vuoden pimitti työkaverisuhteensa minulta kunnes nainen alkoi soitella kotiin. Hän kuitenkin kertoi anonyymina työkaverina tästä naisesta kotona ummet ja lammet. Eli kuuntelin vuoden tämän naisen ongelmia ja koko aikana luulin että on kyse toisesta työkaverista (miehellä ei pitänyt olla naispuolisia työkavereita).
Muutenkin pimittää työmatkaseuraansa jne.
Pelkään että saan vielä siipeeni ja pahasti. Luulen että miellä on myös erilainen arvomaailma ei ainoastaan tapa kommunikoida.
Saakohan terpaiasta tähän apua vai onko se turha rasti.
Kommentit (9)
Olen juu kirjoittanut aiemmin ja tilanne vain pahenee (oma ahdistukseni) kun toistahan ei voi pakottaa muuttumaan. Mies ei ole innokas lähtemään terapiaan joten voi olla parempoi että menen itse.
Haluisin vain että mieheni tajuaisi ettei parisuhteessa voi olla noin itsekäs!
Jos hän ymmärtäisi sen kun joku muu kun minä sen sanon..
Täytyy yrittää etsiä terapeuttia.
Kiitos!
-ap
Vai olisiko sinusta parempi jos miehesi kertoisi suoraan rinnakkaissuhteistaan? Pettämistähän se ei ole, jos kerta kaikki osapuolet ovat tietoisia asiasta ja hyväksyvät sen.
En osaa sanoa onko terapiasta hyötyä, se on niin yksilöllistä, mutta jos haluatte jatkaa, kannattaa varmasti kokeilla myös terapiaa.
Millä tapaa tilanne on pahentunut?
Mikä saa miehesi valehtelemaan työkaverista, jos heidän välillään ei ole mitään?
Asutko pääkaupunkiseudulla? Esimerkiksi väestöliitolla pariterapia maksaa noin 100 euroa kerta ja yksilöterapia samaisella parisuhdeterapeutilla noin 60 euroa kerta. On vain hyviä kokemuksia ko. paikasta eri ihmisillä, mutta tietty kemiakysymys.
Mitä sinä vaadit, että parisuhde voi jatkua? Oletteko keskustelleet tästä asiasta miehen kanssa? Mikäli mies ei suostu sinun " ehtoihisi" tyyliin, että pitää olla uskollinen ja puhua totta, niin mitä sitten?
vaikka en tiennyt koko aikana kenen huolia kuuntelin.
Kun olen kysynyt miksi hän ei voinut kertoa tästä työsuhteesta avoimesti niin vastaus on: En luottanut sinuun. Tätäkään en ymmärrä!?
En ole koskaan ollut mustasukkainen tms.
Itse uskon että miehelläni on suurempi tarve omaan yksityisyyten kuin minulla ja plkeään etät saan nenilleni ja pahasti vielä joskus..
Tilanne on sikäli pahentunut, että säännöllisesti tulee pieniä asioita joissa huomaan ettei hän ole kertonut ihan kaikkea jne.
Asumme pk- seudulla ja olin juuri miettimässä mistä saisi hyvää terapiaa ja juuri niin että sinne voisi välillä mennä vain toinen ja välillä yhdessä. Hyvä tietää että väestöliitolta saa!
Kiitos kovasti ajatuksista ja neuvoista!
-ap
tuo pariterapia. Siitä ei saa edes kelan korvausta varmaankaan. Siis 600 mummonmarkkaa yhdestä ainoasta kerrasta ja varmaan jotain vähintään kymmenen tarvitaan, eli 6000 mk tulee koko hoito maksamaan.
Terapia on kallista, siksi pitkää intensiivistä yksilöterapiaa harva maksaakaan omasta pussistaan.
Toisaalta, mikä voisi olla parempi sijoituskohde kuin oma henkinen terveys ja oma tulevaisuus?
Taidan tosiaan satsata omaan henkiseen hyvinvointiin jotenkin luottamus miehen kykyyn/haluun käsitellä tätä asiaa on mennyt.
-ap
Kaksi ihmistä 1,5 tuntia 100 euroa, niin ei siinä nyt kovin suuri se hinta kuitenkaan ole. Aika moni taitaa saada baari-iltaan menemään saman verran rahaa tai farkkuihin. Ja yleensä 3-5 kerrassa varmaan selviää, että mitä ideaa terapiassa on. Se on minusta ihme, jos oma parisuhde ja lasten perheen pelastaminen ei ole 300-500 euron arvoinen. Yksitään avioeron kustannukset ovat varmasti kuukausitasollakin tuota luokkaa.
Olet tainnut tästä aikaisemminkin kirjoitella. Onko tilanne muuttunut viimeaikoina jotenkin?
Mitä tuohon terapiaan tulee, niin on varsin todennäköistä, että siitä on sinulle apua. Sen sijaan parisuhdeterapia voi olla aika tyhjän kanssa. Miksipä siellä mieskään puhuisi totta, jos kerran sinun kuullen juttelee vääristeltyä totuutta. Parisuhdeterapeutti voisi kuitenkin auttaa sinua ymmärtämään asiaa. Ehkä voisitte käydä kenties jonkun kerran yhdessä, jos mies suostuu ja kenties sen jälkeen vaikka erikseen? Käy teidän parisuhteelle mitä tahansa, niin uskon, että mikäli hyvän terapeutin löytää, niin siitä ei ainakaan haittaa ole ja tietää, että on ainakin tehnyt itse parhaansa suhteen eteen.