Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan kaksosia yhden yön jutulle

Vierailija
06.08.2015 |

Olen 26-vuotias. Minulla on koulutus, olen työelämässä ja asiat ovat muutenkin mallillaan. Mies on aika pitkälti samassa tilanteessa, joten lähtökohdat ovat hyvät. Paitsi ettemme ole yhdessä. Tapasimme baarissa, harrastimme seksiä ja sen jälkeen olemme käyneet pari kertaa kahvilla yms.
Mies haluaisi pitää lapset. Hän uskoo että saisimme huoltajuuden toimimaan, vaikka meistä ei paria tulisikaan (joskin hän on kiinnostunut minusta ja haluaisi enemmän).
Itse olen ristiriitaisissa tunnelmissa. Tavallaan haluaisin nämä lapset, mutta ajatus siitä että isä on puolituttu saa minut kovin pelokkaaksi. Lisäksi jos jään yksin, jään kahden lapsen kanssa yksin...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollaisesta yhden illan jutusta syntynyt, äitini sai siis kaksoset ja jäi yksin lasten kanssa. Ihan hyvin hän pärjäsi (ilman kovin merkittävää tukiverkkoa) ja kun lapset kasvavat niin heitä voi jättää enemmän kahdestaan, kun lapset leikkivät keskenään ja sitten myöhemmin voi lähteä helpommin käymään asioilla, kun lapsilla on seuraa toisistaan. Monelle yhden lapsen yh-äidille on paljon vaikeampaa, kun lapselle tulisi niin paljoa yksinoloa.

Vierailija
2/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä pärjäät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin otsikon aivan erilailla...Eli että odotat illaksi kaksosvieraita...:D mietin että jos nainen niin onpas hauskaa..

Vierailija
4/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sinuna pitäisin lapset. Mies vaikuttaa lapsistaan kiinnostuneelta ja isän puolen perheestäkin voi tukea löytyä. Olet kuitenkin aikuinen omillasi pärjäävä nainen, kuten kerroit. Olen sitä mieltä, että lastensa olemassaoloa ei voi koskaan katua, ei vaikka kuinka vaikeaa olisi. Sen sijaan voi katua sitä, että lapsia ei ole. Ties vaikka jäisit myöhemmin lapsettomaksi ja katuisit katkerasti menettämiäsi kaksosia. Pidä lapset. Rankkaa voi olla, mutta ei välttämättä sen rankempaa kuin muillakaan äidellä. Itse jäin 3- ja 2-vuotiaiden yksinhuoltajaksi muutama vuosi sitten. Hyvin olen pärjännyt ja olen äärimmäisen kiitollinen elämälle siitä, että minulla on lapset. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
5/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta olevan kypsä siihen vastuuseen, jota vanhemmuus - etenkään monikkoperheissä- edellyttää.

Vierailija
6/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasi ovat kaikkea muuta kuin mallillaan..

Vierailija
7/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenyönsuhteet eivät useinkaan tuo mitään hyvää. En ymmärrä miksi nykyisin ei enää haluta antaa seksille mitään arvoa. Ollaan kuin jotakin apinoita, jotka nussivat kaikkea mahdollista. Ja vielä lapsia sitten siitä alulle niin hyvä tulee. Hohhoijakkaa.

Vierailija
8/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin JOS jäät yksin? Sähän jäät yksin!

Vierailija
9/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No provo.

Kävitkö alkuraskauden ultrassa? Millä viikolla sait tietää odottavasi kaksosia?

Vierailija
10/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisempää on että ette saa huoltajuutta toimimaan kun ette edes tunne toisianne. Siihen vielä päälle se että mies elättelee toiveita sinun suhteesi. Kahden vauvan yksinhuoltajuutta en halua edes kuvitella. Todella vaikea tilanne. Itse en aborttia voisi kuvitella tekeväni mutta tuossa tilanteessa sekin tulisi harkintaan. Jos aiot lapset pitää niin valmistaudu yh-äitiyteen, hyvät turvaverkot on silloin pakko olla.

Vierailija
11/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, juttele sun ystävien/perheen kanssa. Täältä on turha hakea mitään tukea/neuvoja. Mammat vain hykertelevät kun pääsevät arvostelemaan ja haukkumaan vaikeassa tilanteessa olevia ja oi kyllä arvon mammat, se ei ole sama kuin oman mielipiteen kertominen. Tsemppiä sun tilanteeseen! En osaa oikein sanoa muuta kuin että elämä kantaa.

Vierailija
12/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ehkäisy?

Miksi ette voi vaan alkaa seurustella ja elää yhdessä? Niin monet muutkin vastaavassa tilanteessa (yhden yön suhteesta raskaaksi) ovat tehneet.

Vierailija
13/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:13"]Asiasi ovat kaikkea muuta kuin mallillaan..
[/quote] Jestas täällä on tyhmiä ihmisiä. Ap kaiketi yritti sanoa että hän ei ole mikään peruskoulun nipin napin suorittanut työtön sossupummi.

Vierailija
14/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:23"]Missä ehkäisy?

Miksi ette voi vaan alkaa seurustella ja elää yhdessä? Niin monet muutkin vastaavassa tilanteessa (yhden yön suhteesta raskaaksi) ovat tehneet.
[/quote] Missä luki ettei ehkäisyä ollut?

Vierailija
15/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin muutaman kuukauden, kun aloin odottaa. Mietin aborttia ja aikakin oli varattu, mutta en pystynyt siihen. Nyt tytär on 8v. ja ollaan miehen kanssa vieläkin yhdessä ja toinen lapsi tullut. Ei ihan samanlainen tarina, mutta en minäkään voi sanoa että olisin siinä vaiheessa tuntenut mieheni hyvin ja kahdenkeskistä aikaa oli noin vuosi kun tyttö syntyi. Mieskin kysyi sitten minulta että haluanko olla hänen kanssaan pelkästään vauvan takia ja sanoi olevansa tukenani mihin ikinä päädyn. Kannattaa vaikka paperille laittaa plussia ja miinuksia. Keskustelkaa miehen kanssa yhdessä miten toimisitte jos pitäisit vauvat. Voisitko kuvitella surustelevasi miehen kanssa? Onko sinulla sisaruksia/vanhempia, jotka voisivat auttaa? Lapset tuovat paljon iloa, mutta myös vastuuta mukanaan ja voi olla raskasta kahden vauvan kanssa vauva-aika ja yövalvomiset. Tosin sekin on yksilöllistä miten menee, mutta parasta varautua myös koliikkiin. Toivottavasti löydät vastauksen, vain sinä voit tehdä tuon vaikean päätöksen.

Vierailija
16/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, ihan tähän alkuun, käytimme ehkäisyä, mutta kuten tämäkin todistaa, 100% varmaa ehkäisyä ei ole.
Kun kerroin että asiani ovat mallillaan, tarkotin että taloudellinen pärjääminen yms on kunnossa tulevia lapsia ajatellen.
Tiedän että on suuri riski jäädä yksin lapsien kanssa, mutta kaiketi sellainen on kaikilla äideillä. Minulla tietysti todennäköisempi kun emme tunne ennestään. En kuitenkaan tulisi jäämään täysin yksin sillä minulla on laajahko tukiverkosto. Silti alitajuisesti pelkään kaikkea mahdollista, realisistista ja epärealistista.

Vierailija
17/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:23"]Missä ehkäisy?

[/quote]
Me emme lapsen isän kanssa edes harkinneet mitään suhdetta tullessani raskaaksi yhden illan jutusta.

Ja hyvin homma rullaa, vaikeuksiakin on toki ollut mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Isä tapasi vauvaa 2 krt / vko, vauvan vähän kasvettua 3 krt / vko ja pikkuhiljaa vauvan kasvaessa enemmän oli yksi tapaaminen isän luona, kaksi vauvan kotona. Noin yksivuotiaana kaikki tapaamiset isällä ja pikkuhiljaa alkoi olla satunnaisia öitä (niin, että ensin isä tuli lapsen kotiin illaksi ja yöksi ja itse painelin muualle, jotta lapsi tottuu että aamulla onkin joku muu vastassa mutta ympäristö on tuttu - parin onnistuneen ja hyvin menneen kerran jälkeen yötkin oli isällä).

Lapsi on nyt 1,5 v, edelleenkään emme isän kanssa voisi kuvitellakaan suhdetta mutta vanhemmuus toimii ja lapsi on ihan innoissaan aina menossa isälle ja ihan yhtä innoissaan tulee takaisin kotiin.

Vierailija
18/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:33"]Ap tässä, ihan tähän alkuun, käytimme ehkäisyä, mutta kuten tämäkin todistaa, 100% varmaa ehkäisyä ei ole.
Kun kerroin että asiani ovat mallillaan, tarkotin että taloudellinen pärjääminen yms on kunnossa tulevia lapsia ajatellen.
Tiedän että on suuri riski jäädä yksin lapsien kanssa, mutta kaiketi sellainen on kaikilla äideillä. Minulla tietysti todennäköisempi kun emme tunne ennestään. En kuitenkaan tulisi jäämään täysin yksin sillä minulla on laajahko tukiverkosto. Silti alitajuisesti pelkään kaikkea mahdollista, realisistista ja epärealistista.
[/quote]

No sinuna tekisin ne lapset. Ite ainakin ottaisin kaksoset ennemmin kuin abortoisin ne. Isä kuitenkin haluaa olla kuvioissa ja sulla on tukiverkko. Rankkaa tulee olemaan mutta myöa todella antoisaa.

Vierailija
19/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuossa tilanteessa kyllä pitäisin lapset, ja yrittäisin saada turvaverkkoa myös lasten isästä ja isän puoleisesta suvusta. Jos kaksosten hoitamine on hyvinraskasta, hedät voi laittaa hoitoon jo melko nuorina. Töissä pääsee helpommalla kuin yhdenkin vauvan kanssa. 

Vierailija
20/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:37"]Oli antoisi pyllyttely ! Pidät tietty lapset ja rupeat sovinnolla kahden lapsen yh-äipäx ! Olit onnekas !  Kyllä joku sinut vielä huolii  jos et bröhisty isoksi rasvavalaaksi niinkuin monet tapaavat tehdä ! Värikkäämmät muuttajat eivät oot kovin nirsoja ainakin niiden patjaksi voisit kelvata sitten jos käy huonosti !
[/quote] Tuleeko tämä aurinkoisuus sinusta vai ulkoa? No joka tapauksessa, ihanaa päivän jatkoa sinullekin :). ap