Miksei 4-5-vuotiaasi ole päiväkodissa (osapäivä)??
Vauvan kanssa kotona -tekosyy on jo kuultu.
Oletko oikeasti niin laiska, ettet voi viedä 4-5v lastasi aamulla tarhaan oppimaan sosiaalisia taitoja ja tutustumaan ikätovereihin? Pidätkö itseäsi parempana kuin ammattitaitoisia päiväkodin työntekijöitä, opettajia ja hoitajia, joilla on KOULUTUS varhaiskasvatuksesta?
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:33"] Minä olen lasteni äiti. Minä kasvatan lapseni. Lapsilla on kyllä ikäistään seuraa ilman päiväkotiakin. Hoitopaikat on muutenkin täynnä! Toki jos olisin "laiska", niin kiikuttaisin lapseni päiväkotiin muiden hoidettavaksi. [/quote] Voit varmaan saman tien huolehtia lastesi kotiopetuksesta? Ettei tarvitse viedä opettajien riesaksi. [/quote] Eihän se ole ollenkaan sama asia :D
[/quote]
Ja miksei ole? Siksi ettei oppivelvollisuus koske 4-5-vuotiaita meillä Suomessa? Vai aliarvioitko lasten kykyä oppia?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:33"] Minä olen lasteni äiti. Minä kasvatan lapseni. Lapsilla on kyllä ikäistään seuraa ilman päiväkotiakin. Hoitopaikat on muutenkin täynnä! Toki jos olisin "laiska", niin kiikuttaisin lapseni päiväkotiin muiden hoidettavaksi. [/quote] Voit varmaan saman tien huolehtia lastesi kotiopetuksesta? Ettei tarvitse viedä opettajien riesaksi. [/quote] Eihän se ole ollenkaan sama asia :D
[/quote]
Miten niin ei ole? Eihän alakoulun 1-2 luokilla mitään niin ihmeellistä opeteta etteikö normaali vanhempi pystyisi opettamaan samaa. Koulutkin ovat täpötäysiä, helpottaisi jos kotona olevien vanhempien lapset olisivat kotiopetuksessa. Kävisivät vaan koululla pari kertaa vuodessa suorittamassa tenttejä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:51"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:35"] Ap onko sulla puuttuvat sosiaaliset taidot, kun jonkun muun pitää opettaa niitä lapsellesi? [/quote] Lapset oppivat vuorovaikutuksessa toisten, sekä lasten että aikuisten kanssa. Vertaissuhteet ovat tärkeitä. Oletko tyhmä vai tyhmä, kun et tajua lapsesi parasta? [/quote] Eikö sun lapsella ole kavereita? [/quote] Öö on, siellä päiväkodissa. Arkisin suuri osa on sinne 3-4 asti siellä. Viikonloppuisin vietämme perheen yhteistä aikaa ja vierailemme mummolassa yms. Leikkipuistoissa on täällä lähinnä alle 3v taaperoita vanhempineen. Isommat lapset ovat päiväkodissa, kuten kuuluukin. T. ap [/quote] Kiva, kiva. Onneks meidän lapsilla on kavereita ihan muutenkin. Ei tartte päiväkotiin viedä sen takia. [/quote] Ai ilmeisesti olet jostain lähiöstä, jossa lapset hylätään pihalle isompien sisarusten kanssa heti kun osaavat kävellä. Toki siinäkin kavereita saa... [/quote] Ai ilmeisesti olet jostain lähiöstä, jossa lapset hylätään päiväkotiin heti kun osaavat kävellä. Toki siinäkin kavereita saa...
[/quote]
Hoidin lapseni 3-vuotiaaksi kotona. Sitä vanhemmat kaipaavat jo ikätovereita muulloinkin kuin "satunnaisesti leikkiseuraa".
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:58"]
[/quote]
Ja miksei ole? Siksi ettei oppivelvollisuus koske 4-5-vuotiaita meillä Suomessa? Vai aliarvioitko lasten kykyä oppia?
[/quote]
Olet niin kertakaikkisen hölmö että en jaksa inttää enempää.
No miten se sua kutittaa jos joku haluaa hoitaa eskariin asti lapsensa kotona?
Meillä ei ollut tarvetta, pari krt viikossa kerho riitti hyvin lisänä normaaliin elämään.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:33"] Minä olen lasteni äiti. Minä kasvatan lapseni. Lapsilla on kyllä ikäistään seuraa ilman päiväkotiakin. Hoitopaikat on muutenkin täynnä! Toki jos olisin "laiska", niin kiikuttaisin lapseni päiväkotiin muiden hoidettavaksi. [/quote] Voit varmaan saman tien huolehtia lastesi kotiopetuksesta? Ettei tarvitse viedä opettajien riesaksi. [/quote] Eihän se ole ollenkaan sama asia :D [/quote] Ja miksei ole? Siksi ettei oppivelvollisuus koske 4-5-vuotiaita meillä Suomessa? Vai aliarvioitko lasten kykyä oppia? [/quote] Olet niin kertakaikkisen hölmö että en jaksa inttää enempää.
[/quote]
Itse taidat olla täysin tietämätön lasten kehityksestä. Mene ja sivistä itseäsi, lue vaikka joku kasvatuspsykologian kirja.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:51"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:35"] Ap onko sulla puuttuvat sosiaaliset taidot, kun jonkun muun pitää opettaa niitä lapsellesi? [/quote] Lapset oppivat vuorovaikutuksessa toisten, sekä lasten että aikuisten kanssa. Vertaissuhteet ovat tärkeitä. Oletko tyhmä vai tyhmä, kun et tajua lapsesi parasta? [/quote] Eikö sun lapsella ole kavereita? [/quote] Öö on, siellä päiväkodissa. Arkisin suuri osa on sinne 3-4 asti siellä. Viikonloppuisin vietämme perheen yhteistä aikaa ja vierailemme mummolassa yms. Leikkipuistoissa on täällä lähinnä alle 3v taaperoita vanhempineen. Isommat lapset ovat päiväkodissa, kuten kuuluukin. T. ap [/quote] Kiva, kiva. Onneks meidän lapsilla on kavereita ihan muutenkin. Ei tartte päiväkotiin viedä sen takia. [/quote] Ai ilmeisesti olet jostain lähiöstä, jossa lapset hylätään pihalle isompien sisarusten kanssa heti kun osaavat kävellä. Toki siinäkin kavereita saa... [/quote] Ai ilmeisesti olet jostain lähiöstä, jossa lapset hylätään päiväkotiin heti kun osaavat kävellä. Toki siinäkin kavereita saa...
[/quote]
Hoidin lapseni 3-vuotiaaksi kotona. Sitä vanhemmat kaipaavat jo ikätovereita muulloinkin kuin "satunnaisesti leikkiseuraa".
[/quote]
Onko joku nyt sanonut sulle että viet turhaan päiväkotipaikan tarvitsevilta, otit siitä itseesi ja päätit tulla tänne puolustamaan valintojasi?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:33"] Minä olen lasteni äiti. Minä kasvatan lapseni. Lapsilla on kyllä ikäistään seuraa ilman päiväkotiakin. Hoitopaikat on muutenkin täynnä! Toki jos olisin "laiska", niin kiikuttaisin lapseni päiväkotiin muiden hoidettavaksi. [/quote] Voit varmaan saman tien huolehtia lastesi kotiopetuksesta? Ettei tarvitse viedä opettajien riesaksi. [/quote] Eihän se ole ollenkaan sama asia :D [/quote] Ja miksei ole? Siksi ettei oppivelvollisuus koske 4-5-vuotiaita meillä Suomessa? Vai aliarvioitko lasten kykyä oppia? [/quote] Olet niin kertakaikkisen hölmö että en jaksa inttää enempää.
[/quote]
Itse taidat olla täysin tietämätön lasten kehityksestä. Mene ja sivistä itseäsi, lue vaikka joku kasvatuspsykologian kirja.
[/quote]
Olet sen verta aggressiivinen, että toivottavasti et toimi varhaiskasvatuksessa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:59"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:51"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:35"] Ap onko sulla puuttuvat sosiaaliset taidot, kun jonkun muun pitää opettaa niitä lapsellesi? [/quote] Lapset oppivat vuorovaikutuksessa toisten, sekä lasten että aikuisten kanssa. Vertaissuhteet ovat tärkeitä. Oletko tyhmä vai tyhmä, kun et tajua lapsesi parasta? [/quote] Eikö sun lapsella ole kavereita? [/quote] Öö on, siellä päiväkodissa. Arkisin suuri osa on sinne 3-4 asti siellä. Viikonloppuisin vietämme perheen yhteistä aikaa ja vierailemme mummolassa yms. Leikkipuistoissa on täällä lähinnä alle 3v taaperoita vanhempineen. Isommat lapset ovat päiväkodissa, kuten kuuluukin. T. ap [/quote] Kiva, kiva. Onneks meidän lapsilla on kavereita ihan muutenkin. Ei tartte päiväkotiin viedä sen takia. [/quote] Ai ilmeisesti olet jostain lähiöstä, jossa lapset hylätään pihalle isompien sisarusten kanssa heti kun osaavat kävellä. Toki siinäkin kavereita saa... [/quote] Ai ilmeisesti olet jostain lähiöstä, jossa lapset hylätään päiväkotiin heti kun osaavat kävellä. Toki siinäkin kavereita saa... [/quote] Hoidin lapseni 3-vuotiaaksi kotona. Sitä vanhemmat kaipaavat jo ikätovereita muulloinkin kuin "satunnaisesti leikkiseuraa". [/quote] Onko joku nyt sanonut sulle että viet turhaan päiväkotipaikan tarvitsevilta, otit siitä itseesi ja päätit tulla tänne puolustamaan valintojasi?
[/quote]
Jaa, että vien paikan tarvitsevalta kun käyn töissä. Selvä se!
Sitä paitsi varhaiskasvatus on lapsen oikeus, päivähoito on eri asia.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:03"]
[/quote]
[/quote]
Niin lue sinä vaan niin ei tarvitse päiväkotiin viedä sen takia, ettet osaa kasvattaa lastasi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:05"]
[/quote]
[/quote]
Olet sen verta aggressiivinen, että toivottavasti et toimi varhaiskasvatuksessa.
[/quote]
Toimin ja olen erittäin pidetty ja taitavaksikin kutsuttu ope! Aggressiivinen olen vain netissä urpoleville ääliöille, joille kaikki pitää vääntää rautalangasta...
Hahaa! Olen erityisopettaja ja mieheni on lastentarhanopettaja. Totta hitossa ymmärrämme omiemme varhaiskasvatukesta enemmän kuin lastenhoitajat tai päiväkodin lto:t. Ja vaikka olisimmme insinöörejä, omat vanhemmat ovat pienelle lapselle parasta. Niin se vain on. Jos näin ei olisi, yhteiskunta varmaan veisi lapsemme heti.
En vastusta päiväkoteja, mutta minusta on hieno mahdollisuus, että isä voi hoitaa lapsiamme kotona ja 1-2pv/kk lapset ovat mummolassa. Kavereita on lapsille on leikkipuistossa, srk-kerhossa ja sisaruksista. Olemme mieheni kanssa kumpikin kotona kasvaneita ja olemme todella sosiaalisia. Ja samalla meillä on molemmilla hyvät muistot lapsena kotona olemisesta.
Kumpi ratkaisu tahansa, ei se tee vanhemmista yhtään huonompia tai parempia. Mutta jos talous, työura ja muuta olosuhteet sallivat, suosittelen kotihoitoa. Me uskomme, että mieslto saa vielä viiden vuoden päästä töitä koska tahansa, ellei tehdä aikaisemmin vuoronvaihtoa ja pyöräytetä neljättä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:33"] Minä olen lasteni äiti. Minä kasvatan lapseni. Lapsilla on kyllä ikäistään seuraa ilman päiväkotiakin. Hoitopaikat on muutenkin täynnä! Toki jos olisin "laiska", niin kiikuttaisin lapseni päiväkotiin muiden hoidettavaksi. [/quote] Voit varmaan saman tien huolehtia lastesi kotiopetuksesta? Ettei tarvitse viedä opettajien riesaksi. [/quote] Eihän se ole ollenkaan sama asia :D [/quote] Ja miksei ole? Siksi ettei oppivelvollisuus koske 4-5-vuotiaita meillä Suomessa? Vai aliarvioitko lasten kykyä oppia? [/quote] Olet niin kertakaikkisen hölmö että en jaksa inttää enempää. [/quote] Itse taidat olla täysin tietämätön lasten kehityksestä. Mene ja sivistä itseäsi, lue vaikka joku kasvatuspsykologian kirja. [/quote] Niin lue sinä vaan niin ei tarvitse päiväkotiin viedä sen takia, ettet osaa kasvattaa lastasi.
[/quote]
Liian pitkään kotihoidetut lapset ovat ongelmallisia eskarissa ja vielä koulussakin. Eivät osaa odottaa vuoroaan tai ottaa muita huomioon. Kuvittelevat olevansa maailman napa, mikä ei tietenkään ole heidän vikansa. Ovat vain jääneet kasvattamatta...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:29"]
Oletko oikeasti niin laiska, ettet voi viedä 4-5v lastasi aamulla tarhaan oppimaan sosiaalisia taitoja ja tutustumaan ikätovereihin? Pidätkö itseäsi parempana kuin ammattitaitoisia päiväkodin työntekijöitä, opettajia ja hoitajia, joilla on KOULUTUS varhaiskasvatuksesta?
[/quote]
Meillä ei ole vauvaa. Sen sijaan on nuorempia sisaruksia ja isovanhemmat. Oletko koskaan miettinyt, miten epänormaali paikka tuo koko päiväkoti on? Samanikäisiä lapsia opettamassa toisilleen "sosiaalisia taitoja"? Koulussa ollaan toki samanikäisten kanssa mutta sen jälkeen maailma ympärillä muuttuukin heterogeenisemmäksi ja normaaliksi. Harvassa työpaikassa kaikki ovat samana vuonna syntyneitä.
Minusta on tärkeää oppia tulemaan toimeen kaikenikäisten kanssa jo ihan pienestä lähtien. Minun mielestäni omien lasteni kasvuympäristö vastaa päiväkotia paremmin muuta maailmaa. Erilaisuus on rikkaus.
Varhaiskasvatustahan se kotikasvatuskin on. Meillä nelivuotias jo lukee ja laskee, puhuu kahta kieltä ja on pitänyt esitelmäntapaisia juttuja satapäisen yleisön edessä. Tämä osaa myös tehdä pullataikinan käsin vaivaten. Ja leipoo ne myös pellille. Kyllä, ihan satavarmasti pidän itseäni parempana varhaiskasvattajana lapselleni minkä tahansa päiväkodin opeen verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:59"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:51"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:35"] Ap onko sulla puuttuvat sosiaaliset taidot, kun jonkun muun pitää opettaa niitä lapsellesi? [/quote] Lapset oppivat vuorovaikutuksessa toisten, sekä lasten että aikuisten kanssa. Vertaissuhteet ovat tärkeitä. Oletko tyhmä vai tyhmä, kun et tajua lapsesi parasta? [/quote] Eikö sun lapsella ole kavereita? [/quote] Öö on, siellä päiväkodissa. Arkisin suuri osa on sinne 3-4 asti siellä. Viikonloppuisin vietämme perheen yhteistä aikaa ja vierailemme mummolassa yms. Leikkipuistoissa on täällä lähinnä alle 3v taaperoita vanhempineen. Isommat lapset ovat päiväkodissa, kuten kuuluukin. T. ap [/quote] Kiva, kiva. Onneks meidän lapsilla on kavereita ihan muutenkin. Ei tartte päiväkotiin viedä sen takia. [/quote] Ai ilmeisesti olet jostain lähiöstä, jossa lapset hylätään pihalle isompien sisarusten kanssa heti kun osaavat kävellä. Toki siinäkin kavereita saa... [/quote] Ai ilmeisesti olet jostain lähiöstä, jossa lapset hylätään päiväkotiin heti kun osaavat kävellä. Toki siinäkin kavereita saa... [/quote] Hoidin lapseni 3-vuotiaaksi kotona. Sitä vanhemmat kaipaavat jo ikätovereita muulloinkin kuin "satunnaisesti leikkiseuraa". [/quote] Onko joku nyt sanonut sulle että viet turhaan päiväkotipaikan tarvitsevilta, otit siitä itseesi ja päätit tulla tänne puolustamaan valintojasi?
[/quote]
Jaa, että vien paikan tarvitsevalta kun käyn töissä. Selvä se!
Sitä paitsi varhaiskasvatus on lapsen oikeus, päivähoito on eri asia.
[/quote]
Olisit heti sanonut :D Sähän sanoit heti alkuun että jos perheessä on vauva, niin isommat kuuluu päiväkotiin. Tottakai oletin, että sulla on pienin kotona ja isommat päiväkodissa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:33"] Minä olen lasteni äiti. Minä kasvatan lapseni. Lapsilla on kyllä ikäistään seuraa ilman päiväkotiakin. Hoitopaikat on muutenkin täynnä! Toki jos olisin "laiska", niin kiikuttaisin lapseni päiväkotiin muiden hoidettavaksi. [/quote] Voit varmaan saman tien huolehtia lastesi kotiopetuksesta? Ettei tarvitse viedä opettajien riesaksi. [/quote] Eihän se ole ollenkaan sama asia :D [/quote] Ja miksei ole? Siksi ettei oppivelvollisuus koske 4-5-vuotiaita meillä Suomessa? Vai aliarvioitko lasten kykyä oppia? [/quote] Olet niin kertakaikkisen hölmö että en jaksa inttää enempää. [/quote] Itse taidat olla täysin tietämätön lasten kehityksestä. Mene ja sivistä itseäsi, lue vaikka joku kasvatuspsykologian kirja. [/quote] Niin lue sinä vaan niin ei tarvitse päiväkotiin viedä sen takia, ettet osaa kasvattaa lastasi.
[/quote]
Liian pitkään kotihoidetut lapset ovat ongelmallisia eskarissa ja vielä koulussakin. Eivät osaa odottaa vuoroaan tai ottaa muita huomioon. Kuvittelevat olevansa maailman napa, mikä ei tietenkään ole heidän vikansa. Ovat vain jääneet kasvattamatta...
[/quote]
No meillä on tästä opettajan sana, että näin ei ole meidän kohdalla. Lapsi sai erinomaista palautetta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:35"] Ap onko sulla puuttuvat sosiaaliset taidot, kun jonkun muun pitää opettaa niitä lapsellesi? [/quote] Lapset oppivat vuorovaikutuksessa toisten, sekä lasten että aikuisten kanssa. Vertaissuhteet ovat tärkeitä. Oletko tyhmä vai tyhmä, kun et tajua lapsesi parasta? [/quote] Eikö sun lapsella ole kavereita?
[/quote]
Öö on, siellä päiväkodissa. Arkisin suuri osa on sinne 3-4 asti siellä. Viikonloppuisin vietämme perheen yhteistä aikaa ja vierailemme mummolassa yms.
Leikkipuistoissa on täällä lähinnä alle 3v taaperoita vanhempineen. Isommat lapset ovat päiväkodissa, kuten kuuluukin. T. ap
[/quote]
Mitä oikein selität? Eihän kenenkään lapsen KUULU olla päiväkodissa! Siellä ollaan silloin jos vanhemmat ovat töissä. Omituinen maailmankatsomus ap:llä. En halua loukata mutta kuulostaa hyvin oudolta jos joku oikeasti ajattelee näin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:29"]
[/quote]
Varhaiskasvatustahan se kotikasvatuskin on. Meillä nelivuotias jo lukee ja laskee, puhuu kahta kieltä ja on pitänyt esitelmäntapaisia juttuja satapäisen yleisön edessä. Tämä osaa myös tehdä pullataikinan käsin vaivaten. Ja leipoo ne myös pellille. Kyllä, ihan satavarmasti pidän itseäni parempana varhaiskasvattajana lapselleni minkä tahansa päiväkodin opeen verrattuna.
[/quote]
Jos et ole alan ammattilainen, kotikasvatus ei ole varhaiskasvatusta.
Varhaiskasvatus on suunnitelmallista ja tavoitteellista toimintaa, jolla edistetään lapsen kasvua, kehitystä ja oppimista. Varhaiskasvatus koostuu kasvatuksesta, opetuksesta ja hoidosta ja sitä toteutetaan lapsen luontaisen tavan toimia (leikki) kautta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:35"] Ap onko sulla puuttuvat sosiaaliset taidot, kun jonkun muun pitää opettaa niitä lapsellesi? [/quote] Lapset oppivat vuorovaikutuksessa toisten, sekä lasten että aikuisten kanssa. Vertaissuhteet ovat tärkeitä. Oletko tyhmä vai tyhmä, kun et tajua lapsesi parasta? [/quote] Eikö sun lapsella ole kavereita? [/quote] Öö on, siellä päiväkodissa. Arkisin suuri osa on sinne 3-4 asti siellä. Viikonloppuisin vietämme perheen yhteistä aikaa ja vierailemme mummolassa yms. Leikkipuistoissa on täällä lähinnä alle 3v taaperoita vanhempineen. Isommat lapset ovat päiväkodissa, kuten kuuluukin. T. ap [/quote] Mitä oikein selität? Eihän kenenkään lapsen KUULU olla päiväkodissa! Siellä ollaan silloin jos vanhemmat ovat töissä. Omituinen maailmankatsomus ap:llä. En halua loukata mutta kuulostaa hyvin oudolta jos joku oikeasti ajattelee näin.
[/quote]
Kasvatus kuuluu ulkoistaa kuten kaikki muukin tänä päivänä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:33"]Minä olen lasteni äiti. Minä kasvatan lapseni. Lapsilla on kyllä ikäistään seuraa ilman päiväkotiakin. Hoitopaikat on muutenkin täynnä! Toki jos olisin "laiska", niin kiikuttaisin lapseni päiväkotiin muiden hoidettavaksi.
[/quote]
Kyllä se raskaampaa on kuskata lapset aamulla päikkyyn ja odottaa koska saa lähteä hakemaan kuin se että olisi kotona.
Ainakin itse koin sen niin kun lapseni oli päiväkodissa ja itse silloin kotona.
Vein kävellen/rattailla melkein 2km suunta satoi tai paistoi, väsytti tai ei..
Kun oltiin kotona niin meillä oli rauhalliset aamut, aamupalat ja ulos mentiin kun oltiin valmiit tai sitten jäätiin sisälle jos oli huono keli.
Lapselleni suositeltiin päiväkotia ja pienryhmää aikanaan kun hän oli erityislapsi.