Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti hyvät korkkarit, joilla jaksaa kävellä?

Vierailija
06.08.2015 |

Te korkkarikävelijät - minkä merkkiset kengät kannattaa ostaa, että niillä jaksaa päivän kävellä eikä jalat väsy? Mulla on yhdet Gaborin nilkkurit n. 5cm korolla ja ne on toistaiseksi olleet ainoat, mitä voin pitää huoleti koko päivän. Haluaisin kuitenkin toimistoon kevyemmät eli korkkarit. Onko Gaborilla tai muilla merkeillä oikeasti hyviä kenkiä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkeistä en osaa välttämättä sanoa nii hirveästi, mutta itselläni on juurikin toimistokäytössä Vagabondin kiilakorkoiset korkokengät. Niillä on todella mukavaa kävellä! Yleisesti antaisin ohjeeksi, että mitkä tahansa kiilakorkoiset korkokengät ovat hyvät, sillä paino jakaantuu silloin koko jalalle, eikä vain päkijään ja kantapäähän. Onnea etsintään!

Vierailija
2/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii enempään kävelyyn vain kiilakorkoiset ja vähän paksupohjaisemmat. Kyllä niitä on monelta merkiltä ja monesta kenkäkaupasta löytynyt, jopa halvalla Din skosta...  Sen sijaan sellaisia ns. juhlakorkokenkiä tai avokkaita (kapea korko ja ohut pohja etuosassa) en ole löytänyt mistään merkistä jolla jaksaisin päivän olla jalkojen päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on erimerkkisiä. Riippuu ihan mikä sopii jalkaan. Mutta varsinkin korkkareissa laatu ratkaisee ja yleensä se näkyy hinnassa. Aika harvoin löytää hyvät korkkarit alle 200€. Mutta hyvät korkkarit on yhtä hyvät kuin matalatkin kengät. Etsimällä löytää. Mutta jos korkokenkä tuntuu kaupassa vähänkin epäsopivalta, painaa jostain tai vaikuttaa kävelyyn, niin silloin se ei kadulla siitä parane. Ei kannata ajatella, että tottuu kenkään vaan ostaa kengän joka tuntuu hankikkaalta jalassa jo kaupassa. Itse löydän max yhdet hyvät kengät vuodessa vaikka sovittelen aina kun olen sopivissa kaupoissa.

Vierailija
4/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuo Vagabondin kiilakorotkin, mutta niissäkin tuntuu, että se ei tue jalan kaarta kunnolla, vaan jää vajaaksi. Eli en pysty niilläkään koko päivää kävelemään.

Ap

Vierailija
5/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää sellaiset kengät, joissa paino ei laskeudu kokonaan päkiälle. Monissa laadukkaammissa kengissä on nykyään myös "tärähdyksen vaimennus", joka säästää jalkoja. Päkiäosan pohjakaan ei saisi olla aivan ohut läpyskä. Itse tykkään mm. Clarksin kengistä.

Vierailija
6/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:46"]

Yritä löytää sellaiset kengät, joissa paino ei laskeudu kokonaan päkiälle. Monissa laadukkaammissa kengissä on nykyään myös "tärähdyksen vaimennus", joka säästää jalkoja. Päkiäosan pohjakaan ei saisi olla aivan ohut läpyskä. Itse tykkään mm. Clarksin kengistä.

[/quote]

Clarksilla on hyviä avokkaita, itselläni töissä juuri yhdet. Leveydessä on usein myös valinnanvaraa, jos tilaat verkkokaupasta.

Vierailija
7/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suunnilleen tämännäköiset (ks. linkki) Marco Tozzin kiilakorkokengät, joilla jaksaa hyvin kävellä tuntikausia eli käydä vaikka shoppailemassa. Kenkäni ovat siis muuten hyvin tuonnäköiset, paitsi että niissä on musta kiilakorko tolpan sijaan. Koron korkeus on noin kahdeksan senttiä. Myös kahdet muut mukavimmat korkkarini ovat kiilakorkoja. Ilmeisesti ne tukevat jalkaa paremmin kuin tavalliset korkokengät. Myös platform-malliset korkkarit tuntuvat usein mukavammilta kuin ihan ohutpohjaiset, vaikka korkoa olisi platformiin suhteutettunakin enemmän kuin ohutpohjaisemmissa. Ilmeisesti se pohjan tukevuus siis vaikuttaa aika paljon käyttömukavuuteen ainakin minun kohdallani.

https://images.mr-shoes.co.uk/Media/Images/Products/600/85694.jpg

Vierailija
8/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntö: mitä korkeampi korko, sitä hankalampi sillä on kävellä. 

Mukavuuteen vaikuttavat myös koron paksuus (tukevampi korko tai peräti kiilakorko on mukavampi kuin stiletti), paikka (nyt muodissa oleva takaplaseerattu korko on epämukavampi kuin perinteisesti sijoiteltu korko) sekä se onko kengässä pehmusteita (toki geelityynyjä voi myös ostaa). Mukavuuteen profiloituneet merkit kuten Clarks ovat yleensä hyvä valinta. 

Vierailija
9/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain sovittaa, sovittaa ja sovittaa. Jokaisen jalan malli on omansa. Jalkapohjan kaari, jalan leveys, rintavuus jne. Vain sovittamalla voi löytää omansa. Ja korkkari voi tuntua hyvältä vaikka siinä olisiki kapea korko, painopisteen pitää vain osua oikein. Kannattaa aloittaa matalammilla koroilla, esim 5 cm ja siirtyä niistä korkeampiin. Itsellä hakusessa töihin uudet korkkarit ja ei ole vielä osunut mun käsiini niitä oikeita. Mutta jatkan sovittelua

Vierailija
10/14 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutamat Manolo Blahnikin kengät joista mm. 9cm korkuisilla sandaleteillä olen tanssinut monet illat, kävellyt illan aikana n.8km jne :) Mutta eiköhän se niin ole ettei merkki takaa istuvuutta jalkaasi.

Vierailija
11/14 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up..

Vierailija
12/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viime viikolla vihdoinkin hyvät, mukavat korkkarit ja pakko jakaa älynväläys: ostakaa korkkarit tanssiliikkeestä! Sieltä löytyy myös normikäyttöön sopivia kenkiä, jotka on tehty kovaan käyttöön. Löysin niin älyttömän mukavat etten tiennyt miten päin olla, niin yllättynyt olin.

Vierailija
13/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manolo Blahnikit

Vierailija
14/14 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruby shoe on mun suosikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi