Aion laihduttaa 10 kiloa, mikä on realistinen aika?
Mitat 165/70 hyvin (eli syöden) vietetyn kesäloman jälkeen. Nyt tarvis ottaa niskasta kiinni itseään ja lähteä lenkkipolulle jne.
Syön tavallisesti ihan terveellisesti mutta viimeaikoina on tullut mässäiltyä useammin. Lopetin tammikuussa tupakoinnin ja korvikesyöminen on vähän jäänyt päälle.
Jossain luki että puoli kiloa viikossa on hyvä tahti. Onko näin?
Kommentit (27)
Kiitos! Ehkä se olikin puoli kiloa kuukaudessa? Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:06"]Kiitos! Ehkä se olikin puoli kiloa kuukaudessa? Ap
[/quote]
Puoli kiloa viikossa on aluksi ok, mutta se hidastuu kun ylimääräiset nesteet lähtee yleensä ensiksi
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:06"]Kiitos! Ehkä se olikin puoli kiloa kuukaudessa? Ap
[/quote]
Puoli kiloa viikossa on aluksi ok, mutta se hidastuu kun ylimääräiset nesteet lähtee yleensä ensiksi
[/quote]
Ok. Yritän suunnitella järkevää aikataulua tähän... Malttia tarvitaan!
Ap
Olen juuri laihtunut 10 kg 5 kuukaudessa. Ja kärsimättä nälkää vaikka olin aiemminkin normaalipainoinen.
Ot, miks alapeukkuja aloitukselleni? Onko ne siitä kun luulin/muistin että puoli kiloa viikossa olisi hyvä tahti vai mistä? Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:11"]Olen juuri laihtunut 10 kg 5 kuukaudessa. Ja kärsimättä nälkää vaikka olin aiemminkin normaalipainoinen.
[/quote]
Onneksi olkoon :)
Ap
0,5-1 kg viikossa on terveellinen tahti, ei missään nimessä enempää. Oikeastihan juuri kukaan ei kyllä laihdu tasan kiloa joka viikko, välillä jumittaa ja välillä voi lähteä parikin kiloa :) Sellainen 4-6 kk on mielestäni realistinen.
Kiitos vastauksista. Nyt ei ku tuumasta toimeen sitten :)
Ap
Kilo viikossa on ihan liian rankka tahti. Joku 0.5kg/vko on vielä suht hyvä tahti eikä tartte hirveil miinuskcal mennä:)
Kaveri pudotti punnitukseen ennen vapaaottelumatsia 4,9 kg 30 tunnissa, eli sellaset 62 tuntia sulle --> vähän reilu kaksi ja puoli päivää. Pudotuksen pysyvyys ei sitten ole minun ongelmani.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:27"]Kaveri pudotti punnitukseen ennen vapaaottelumatsia 4,9 kg 30 tunnissa, eli sellaset 62 tuntia sulle --> vähän reilu kaksi ja puoli päivää. Pudotuksen pysyvyys ei sitten ole minun ongelmani.
[/quote]
Heheh :P
Ap
Itsellä tavoitteena -10 kg jouluun mennessä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:34"]Itsellä tavoitteena -10 kg jouluun mennessä.
[/quote]
Paljonko on lähtömitat? Ap
Itse aloin viime syksynä laihduttaa 170/73 ja tähän mennessä -11kg. Aluksi lähti 2 kg kuussa, nyt enää 0,5-0,8 kg. Keskimäärin paino siis pudonnut kilon kuussa.
Herkkuja olen syönyt säännöllisesti ja liikkunut naurettavan vähän, että jos oikein panostaa, puoli kiloa viikossa -tahti voisi jatkua pidempäänkin.
Itselläni sama 10kg pudotus tavoitteena ja aika tavoite on saavuttaa se lokakuun puoleenväliin mennessä eli n. 2,5 kuukaudessa. Ruokavalio laitettu kuntoon ja kuntosalia 3xviikossa + päivittäiset lenkit koiran kanssa.
Oon ite nyt 164/66 ja lähtöpaino oli 68kg eli oon kahessa viikossa tiputtanu 2 kiloa.
Oon joka päivä pyöräilly 7-30km, välillä käyny myös kävelyllä.
Syön aamulla mustikoita maidon kanssa ja iltapäivällä rahkaa tai juotavia jugurtteja.
Juon paljon vettä ja lämmin ruoka (ei yleensä niin terveellinen esim. perunaa ja lihapullakastiketta) on joka toinen päivä.
Mun tavoite ois laihtua jouluun mennessä viimestään se 10 kiloa, mutta niin paljon kuin vain ehdin niin kahessa kuukaudessa.
Tsemppiä!
Itsellä meni 2 ja puol kuukautta laihduttaa 10 kiloa, lähes samoilla mitoilla kun nyt sulla. Mutta oli aika raskasta aikaa. Paino tosin pysyi sen jälkeen samana, kait siinä sai jotenkin ravisteltua ittensä uudelle elämäntavalle.
10 kk