Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua masennukseen

Vierailija
05.08.2015 |

Olen ollut masentunut nyt jo pitkään mutta yritin tavallaan esittää että en ole, koska eihän mulla ole edes "kunnon" syytä olla masentunut.
On katto pään päällä, joku joka rakastaa, pelit ja vempaimet löytyy myös..
Silti, opiskelusta ei tullut yhtään mitään, (Olen 20v, nainen) ajatus työelämästä alkaa itkettää ja ahdistaa niin että kädet tärisee. Kodin askareet ovat vaikeita tehdä, kuten tiskit ja imurointi. Sain vasta tänään pakottamalla itseni imuroimaan (piti siivota jo maanantaina).
Kykenen tekemään 1 askareen per päivä.
Kuten maanantaina pyykkäys ja hieman tiskejä ja eilen loput tiskit, tänään imurointi ja sitten en enää "jaksa" tehdä mitään.
Pikku mokat alkavat itkettää myös, kuten toissa päivänä lautanen lipsahti kädestäni ja osa ruuasta lenteli lattialle ja pöydälle. Ketään ei sattunut eikö mitään hajonnut mutta halusin vain itkeä..
Mun on ihan pakko saada apua tähän..
En halua tappaa itseäni tai mitään mutta ei näin voi elää..

Terveyskeskukseen soittamalla saisi apua tähän tai pääsisi ainakin alkuun, eikö?
Ajatus soittamisesta ja avun pyytämisestä tuo palan kurkkuun myös ja pelkään etten saa sanaa suustani vaan alan vain nyyhkyttämään..
Jotain vinkkejä miten sitä apua saisi muilla keinoin tai miten saisin itseni hillittyä soittaessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaan. Mäkin soitin puolitoista vuotta sitten ja lähes itkin. Vastaanottaja toisessa päässä vain ymmärsi siitä, että tarvitsen sen ajan. Tällä hetkellä elämä on aika hyvin, vaikka kaikenlaisia haasteita tulee vastaan. Tsemppiä!

Vierailija
2/4 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itelles töitä laiska nii ei tarvii olla masentunu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen vastaa noin kuin nro 3? Mikä meitä ihmisiä oikein vaivaa? Miksi lähimmäiselle pitää olla noin julma? Vai onkohan niin, että nro 3 tarvitsisi ehkä vielä kipeämmin apua kuin ap. Mutta ei varmaan 3 tunnista omaa pahaa oloaan ja purkaa sitä tiedostamattaan anonyymisti muihin.

Ap, toivottavasti saat apua. Avun hakeminen vaatii aluksi hieman rohkeutta, mutta myöhemmin tulet ihmettelemään, miksi et hakenut sitä jo aiemmin.

Masennus on ihan yhtä lailla sairaus kuin diabetes. Toiset sairastuu siihen ympäristövaikutusten vuoksi (psyykkiset kuormitustekijät masennuksen laukaisijana/elämäntavat II-tyypin diabeteksessä), toisilla on biologista alttiutta sairastua ja ympäristöstä tulee ehkä jokin laukaiseva tekijä (esim. vuodenaikamasennus, hormonivaihteluihin liittyvä masennus/I-tyypin diabetes). Joillekin auttaa elämäntapojen muutos tai psykoterapia, toiset hyötyvät lääkityksestä, useimmat molemmista.

Vierailija
4/4 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen auttaa kaikkeen!