Miten kukaan IKINÄ voi onnistua varaamaan lennot+hotellin
VOi rökäle! Luulisi, että osaisi, mutta kun ei. Sanokaahan te, jotka olette tehneet omatoimimatkoja, miten olette saaneet lennot varattua reilusti etukäteen. Siis esim. ensi kesäksi. Haluaisimme Korfulle ja majoituksia on vaikka muille jakaa, mutta niistäkin parhaat menevät jo hyvää vauhtia.
Miten ikinä saa varmistettua lennot tietyille päiville...? HIntahaarukka tällä hetkellä 2000 (yöpyminen kesken matkan) -15000 euroa (ranskan kautta..) . Meitä on kaksi aikuista ja kolme penskaa. Miten tämä voi olla näi vaikeaa, huoh!
Onko jollain vinkkejä, miten varaus onnistuisi?
t. uusavuton
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:43"]
Itse ostan aina matkatoimiston pakettimatkan. Voi maksaa hieman enemmän mutta sillon tulee vakuutusturva. Jos matka peruuntuu vaikka lennon peruuntumisen takia, saa rahan takasin.
[/quote]
Minä voisin käyttää matkatoimistoja ihan vaikka suomalaisten työllisyyttä tukeakseni, mutta kun täältä ei tehdä matkoja sinne minne haluaisin mennä. Esim. Azorit kesällä. Tai Italian Rivieralle. Ja koska ne hotellit joita matkatoimistot useimmiten valitsevat, ovat sellaisia joita itse en ottaisi mistään hinnasta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:29"]
Oon nyt vähän kukkahattutäti, mutta onko sen matkankin aikana ihan pakko päästä panemaan?
[/quote]
Ap tässä taasen tervehdys. Tuon paneskelun tässä keksi kyllä ihan joku muu kuin minä, mutta why not. Ennen kaikkea kyse on siitä, että emme haluaisi mennä nukkumaan yhtä aikaa lasten kanssa, vaan olisi mukavaa esim istuskella parvekkeella juttelemassa ja katsomassa kaunista merinäköalaa silloin kun lapset on jo pantu pehkuihin. Jos toinen vanhemmista on toisessa huonessa osan lapsista kanssa ja toinen toisessa, niin ei loman tarkoitus mielestäni oikein toteudu aikuisten osalta. Vaikka reissaammekin lasten ehdoilla, on kyseessä myös aikuisten vuoden huippuhetki.
ap
[/quote]
Meillä on ollut samat toiveet, ja siksi neljä edellistä reissua meillä on ollut joko apartamento tai huvila vuokrattuna Airbnb:stä. Normihotelit ei tarjoa tällaista luksusta, että makuuhuoneita olisi edes yksi (ja meillä enemmän).
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:48"]
Jos matka korfulle maksaa 17000 euroa, niin kannattanee jättää homma matkatoimiston hoidettavaksi. Ok?
[/quote]
Jahas. Katsoin yöpyminen 2000 ja matka 15000, mutta se olikin hintahaarukka. Joka tapauksessa suosittelen edellistä, jos näin helppo asia ei onnistu. Nykyään voi suoraan varata hotellit netistä, vaan entiseen aikaan joutui soittamaan suoraan hotelleihin ja kysymään onko heillä huoneita vapaina siinä ja siinä aikaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:28"]
No tuskin hinnasta kiinni jos budjetti on 15000
[/quote]
No ei ole tollanen budjetti, vaan ihan tavallinen. Kaksi viikkoa pitäisi saada majoituksineen ehdottomasti alle 5000 eurolla. Ja siinä saisi jo olla vähintään ruhtinaallinen aamiainen.
ap
[/quote]Kuka helvetin hullu laittaa syöpäpallon tuijotteluun 5000 euroa.
Ei ole kansa ainakan köyhää mutta tyhmää kyllä
[/quote]
Pienten lasten kanssa rantaloma voi olla paljon rentouttavampi kuin kaupunkiloma.
En ymmärrä miksi huoneiden yhdistäminen ei ollut heti ensimmäinen vaihtoehto? Tai huoneistohotelli josta saa vaikka kaksion ja/tai lisävuoteita jne? Yleensä huoneistohotellit ovat halvempiakin vaikka aamiaista olisikin tarjolla.. Jos olet ensimmäistä kertaa matkustamassa, ole hyvä ja kerro se aloituksessa jotta toiset ymmärtää aloittaa alkeista
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:00"]
En ymmärrä miksi huoneiden yhdistäminen ei ollut heti ensimmäinen vaihtoehto? Tai huoneistohotelli josta saa vaikka kaksion ja/tai lisävuoteita jne? Yleensä huoneistohotellit ovat halvempiakin vaikka aamiaista olisikin tarjolla.. Jos olet ensimmäistä kertaa matkustamassa, ole hyvä ja kerro se aloituksessa jotta toiset ymmärtää aloittaa alkeista
[/quote]
En ymmärrä miksei katso suoraan bunkalooweja mihin voi majoittua koko perhe.
Kyllä hymyilytti, kun olen itse samanlainen tumpelo, ja saan hermoromahduksen jo Ruotsin-risteilyn varauksesta, kun aina joku valikko jää välistä, ja aloita taas alusta ja koko ajan tuntuu siltä, että jotain muuta kautta tämän matkan tekee joku muu paljon edullisemmin... Niinpä olen alkanut taas käyttää matkatoimistoa. Minusta on ihanaa, kun joku muu hoitaa koko homman, ja tiedän, ketä syyttää, jos joku meneeki pieleen. Eikä ole mennyt! Tällaisesta palvelusta haluan maksaa, eikä se niin kovin paljon maksakaan matkan koko budjettia ajatellen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:02"]
Kyllä hymyilytti, kun olen itse samanlainen tumpelo, ja saan hermoromahduksen jo Ruotsin-risteilyn varauksesta, kun aina joku valikko jää välistä, ja aloita taas alusta ja koko ajan tuntuu siltä, että jotain muuta kautta tämän matkan tekee joku muu paljon edullisemmin... Niinpä olen alkanut taas käyttää matkatoimistoa. Minusta on ihanaa, kun joku muu hoitaa koko homman, ja tiedän, ketä syyttää, jos joku meneeki pieleen. Eikä ole mennyt! Tällaisesta palvelusta haluan maksaa, eikä se niin kovin paljon maksakaan matkan koko budjettia ajatellen.
[/quote]
Puhumattakaan että tuollaiset "tumpelot" järjestäisivät itselleen kuljetuksen lentokentältä hotellille. Se kaikki pitää ottaa etukäteen selville, että koska bussit kulkevat, kartat yms. ja varautua vielä ennakkoon siihen, että siitä bussista saattaa myöhästyä, jos esimerkiksi joutuu jotain matkalaukkua jäädä odottelemaan yms.
Yksi, kaksi aikuista niin tuollainen matka on mukava. Vähän yllätyksiä saattaa tulla elämään, mutta lapsia en lähtisi roudaamaan ympäri kaupunkia tietämättä mitään asioista.
Otettiin Kroatian matka kahdelle aikuiselle matkanjärjestäjän kautta ns. pakettina, sillä lennon ja hotellin erikseen ottaminen netistä olisi lopulta tullut yht. 450 euroa kalliimmaksi, ja saatiin vielä matkanjärjestäjältä kuljetukset kentältä hotellille ja takaisin kentälle (sekä paikalliset kartat ja matkavinkit vihkosena) eli näin vältettiin vielä ylimääräiset taksikulutkin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:01"]
AP on avuton... Seuramatkat ovat avuttomille ja omatoimiset matkat ei-avuttomille...
Jos on itsekin avuton, niin kehtaa varmaan paremmin lilikkua muun tuulipukukansan mukana.
41v m - aina omatoimisilla matkoilla
[/quote]
Omatoimisilla matkoilla on sitten vaan se riski että jos jotain sattuu niin voi joutua ottaa monen kymmenen tonnin helikopteri- tai yksityislentokonekyydit takaisin kotiin........
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:24"]
AP on avuton... Seuramatkat ovat avuttomille ja omatoimiset matkat ei-avuttomille...
Jos on itsekin avuton, niin kehtaa varmaan paremmin lilikkua muun tuulipukukansan mukana.
[/quote]
Omatoimisilla matkoilla on sitten vaan se riski että jos jotain sattuu niin voi joutua ottaa monen kymmenen tonnin helikopteri- tai yksityislentokonekyydit takaisin kotiin........
[/quote]
Kertoisitko tarkemmin että missä tilanteessa omatoimimatkalainen joutuu turvautumaan kymmenien tuhansien lentokonekyyteihin?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:43"]
Itse ostan aina matkatoimiston pakettimatkan. Voi maksaa hieman enemmän mutta sillon tulee vakuutusturva. Jos matka peruuntuu vaikka lennon peruuntumisen takia, saa rahan takasin.
[/quote]
Minä voisin käyttää matkatoimistoja ihan vaikka suomalaisten työllisyyttä tukeakseni, mutta kun täältä ei tehdä matkoja sinne minne haluaisin mennä. Esim. Azorit kesällä. Tai Italian Rivieralle. Ja koska ne hotellit joita matkatoimistot useimmiten valitsevat, ovat sellaisia joita itse en ottaisi mistään hinnasta.
[/quote]
Voithan aina ehdottaa matkanjärjestäjälle että lisäisivät jonkun tietyn hotellin valikoimiinsa esim. Italian Rivieralla, varmaan ottavat mielellään vinkkejä vastaan potentiaalisilta asiakkailta, ja kun eivät enää printtaile hinnastoja useita kk etukäteen niin uudet hotellit on helppo lisätä sivustoilleen jälkikäteen.
Vain juntit luulee että pakettimatka on sama kuin seuramatka! :D
Pakettimatka tarkoittaa lento+hotelli+useimmiten lentokenttäkuljetukset perille, ja heillä on tarjolla ylimääräisiä retkipalveluja ja on olemassa suomenkielinen päivystysnumero jos jotain sattuisi.
Seuramatka eli ns. ohjattu matka tarkoittaa edellisten palvelujen lisäksi sitä että sama seurue matkaa keskenään oppaan kanssa koko viikon tai kaksi ja kiertävät samassa porukassa paikasta toiseen, ja tämä vaihtoehto on hyvä sellaisille jotka eivät esimerkiksi osaa yhtään englantia tai eivät ole aiemmin juuri matkustelleet.
mun mielestä hotellien ja lentojen erikseen buukkaaminen on aina semmoista arpapeliä. en jaksa sitä stressiä joten mieluummin maksan vähän enemmän ja otan kaiken samasta paikkaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote]
Kertoisitko tarkemmin että missä tilanteessa omatoimimatkalainen joutuu turvautumaan kymmenien tuhansien lentokonekyyteihin?
[/quote] kattava matkavakuutus
Tein tuossa huvikseni sellaisen pikahaun rantakohteeseen, johon menee myös reittilentoja. Tulos oli seuraava:
omatoimimatka: lennot 250,-/hlö, hotelli valittuna sieltä halvimmasta päästä 420,- viikoksi. Koko paketti kahdelta hengeltä 920,-
pakettimatka: kolmen tähden huoneistohotelli + lennot 365,-/hlö
Kummankohan ottaisin :)
Ja nämä nyt on vain äkkiä katsottu. Lentoja olisi saanut alle 120 euron, mutta siinä 4 tunnin lentoaika oli toiseen suuntaan noin 16 tuntia ja toiseen vähän vähemmän + koneen vaihto.
Kyllä minä matkalla ainakin arvostan enemmän sitä kohteessa oloa kuin itse matkustamista.
Tämä linkki voi auttaa. Saat käsityksen mitkä firmat lentää sinne http://fi.whichairline.com/lentokentta/Korfu-Corfu-CFU
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:41"]
Tein tuossa huvikseni sellaisen pikahaun rantakohteeseen, johon menee myös reittilentoja. Tulos oli seuraava:
omatoimimatka: lennot 250,-/hlö, hotelli valittuna sieltä halvimmasta päästä 420,- viikoksi. Koko paketti kahdelta hengeltä 920,-
Ja nämä nyt on vain äkkiä katsottu. Lentoja olisi saanut alle 120 euron, mutta siinä 4 tunnin lentoaika oli toiseen suuntaan noin 16 tuntia ja toiseen vähän vähemmän + koneen vaihto.
Kyllä minä matkalla ainakin arvostan enemmän sitä kohteessa oloa kuin itse matkustamista.
[/quote]
Mihin matkakohteeseen?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:41"]
[/quote]
Mihin matkakohteeseen?
[/quote]
Kreetalle Haniaan. Lähtö parin viikon päästä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:29"]
Oon nyt vähän kukkahattutäti, mutta onko sen matkankin aikana ihan pakko päästä panemaan?
[/quote]
Ap tässä taasen tervehdys. Tuon paneskelun tässä keksi kyllä ihan joku muu kuin minä, mutta why not. Ennen kaikkea kyse on siitä, että emme haluaisi mennä nukkumaan yhtä aikaa lasten kanssa, vaan olisi mukavaa esim istuskella parvekkeella juttelemassa ja katsomassa kaunista merinäköalaa silloin kun lapset on jo pantu pehkuihin. Jos toinen vanhemmista on toisessa huonessa osan lapsista kanssa ja toinen toisessa, niin ei loman tarkoitus mielestäni oikein toteudu aikuisten osalta. Vaikka reissaammekin lasten ehdoilla, on kyseessä myös aikuisten vuoden huippuhetki.
ap
[/quote]
Anteeksi, tulkitsin sitten väärin tuon "hih, just siksi..." vastauksesi tuossa ylempänä. Kun ilmeisesti tarkoitus on sitten viettää hotellissa paljon aikaa, niin varmaankin jokin huoneistohotelli toimisi parhaiten.