Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ja vertaistukea! Onko tästä suhteesta ulospääsyä lainkaan?

Vierailija
18.08.2015 |

Olen umpikujassa, tai ainakin tuntuu siltä... Lyhyesti siis: Olemme avomieheni kanssa olleet yhdessä 5 vuotta ja meillä on 2-vuotias lapsi. Meillä on yhteinen, juuri valmistunut koti, johon otetun yhteisen lainan panttina on perinnöksi saamani kaksio. Viimeisen kahden vuoden aikana miehen käytös on muuttunut koko ajan vaan pahemmaksi,  huomaavaisesta ja ihanasta kumppanista on tullut vainoharhainen kontrollifriikki, epäilee minua ihan kaikesta, vaikka en muuta tee kun olen kotona ja hoidan lasta. Mies ei halua että menen töihin ennen kun lapsi on kolme ja puhuu toisesta lapsesta, vaikka meillä menee huonosti ja olen onneton. Sen jälkeen kun otin eron ekan kerran puheeksi, mies suuttui ja lähti ulos ovesta, tuli vasta seuraavana aamuna kotiin. En tiedä missä oli ja mitä teki. Sen jälkeen kuvaan on tullut mukaan minun agitoiminen raivon partaalle ja vihakohtausteni kuvaaminen kännykällä. En ole noissa tilanteissa pystynyt hillitsemään itseäni, vaikka tiedän että pitäisi... Mies on sanonut, että jos haen eroa, hän käyttää noita videoita oikeudessa minua vastaan. Lapsen haluaa kuulemma itselleen. Sitten on ottanut kuvia, joissa olen viinilasi kädessä. Täysin normaaleja tilanteita, mutta mies sanoo että aikoo myös kuvilla näyttää että olen alkoholisti.

Olen tosi masentunut ja tuntuu että on vaikea tarttua asioihin ja pyytää apua... en edes tiedä mistä. Tukiverkostoni asuu Pohjois-Suomessa ja olemme etäisiä. Täällä minulla on muutama ystävä, mutta tuntuu ettei kukaan voi auttaa... Ystävänikin pelkäävät miestäni, joka osaa olla hyvinkin painostava ja määrätietoinen. On sanonutkin yhdelle ystävälleni, ettei puutu meidän asioihin, kun kerran sanoi miehelleni että minua pitäisi kohdella paremmin. 

Haluaisin erota, mutta tuntuu etten voi. En ole työelämässä tällä hetkellä ja vaikka olisinkin, palkkani olisi varmaan niin pieni, etten tiedä miten se riittäisi mihinkään... En tiedä mitä talon kanssa pitäisi tehdä, mies on vastannut lainanlyhennyksistä nyt kun olen ollut kotona lapsen kanssa ja väittää, että joutuisin maksamaan hänelle niistä jotakin, jos eroaisimme. En tiedä... olen ihan sekaisin ja alkanut pelätä miestä myös fyysisesti, hän on pari kertaa tarttunut minuun niin rajusti kiinni ja huutanut/raivonnut. 

Tarvitsisin nyt hyviä neuvoja ja vertaistukea.

Miia

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta... Nyt ihan oikeasti tarvitsisit kyllä ammattilaisen apua. Onko sulla mahdollisuus käydä juttelemassa psykologille tms.? Jos mies käy suhun käsiksi tai kuvaa salaa, se on poliisiasia! Lakimieheen ottaisin yhteyttä myöskin.

Vierailija
2/8 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa pois vain. Joo palkkasi on pieni, mutt asullahan on se kaksio ja kyllä pienelläkin rahalla ihan hienosti elää. Teidän nykyinen talo tietysti myydään ja velat maksetaan siitä. Ei sulla ole taloudellisesti mitään hätää.

Lasten huoltajuuteen tuollaisilla kuvilla tai videoilla ei olisi kissankaan merkitystä vaikka miehesi voisikin ne lastenvalvojalle esittää. Ne osaavat lastiksessa kyllä kuunnella kaikkien tahojen selitykset ja luoda kokonaiskuvan siltä pohjalta. Mutta ei miehesi edes voi esittää niitä, koska luvaton kuvaaminen on rikollista ja kääntyisi häntä itseään vastaan.  Sitäpaitsi näissä vallankäyttöjutuissa homma kääntyy yleensä niin päin, että vaikka se mies on uhkaillut vievänsä lapset ja huoltajuuden, hän ei oikeasti suurin surminkaan huoli lapsia luokseen: sehän panisi hänet töihin ja antaisi sinulle vapauden, jota hän ei halua sinun saavan. Sen sijaan yhteishuoltajuudella ja etäisyydellä hän voi kontrolloida sun elämääsi eron jälkeenkin, jos et jaksa panna vastaan kunnolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa. Oikeudessa tuomarit tunnistavat kyllä nuo "konstit", niitä käytetään harva se päivä huoltajuusriidoissa! Suosittelen ottamaan yhteyttä hyvään lakimieheen jo tässä vaiheessa ja kysymään neuvoja...

Vierailija
4/8 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset teille jo vastanneille, lisää kommentteja otan mielelläni vastaan! Lisäksi suosituksia hyvästä lakimiehestä, mielellään sellainen, jonka taksat ei ole päätä huimaavia. 

Miia

Vierailija
5/8 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä kuvilla mitään todistusarvoa ole. Suotta sitä pelkäät. Hillitse kuitenkin jatkossa paremmin tunteesi. Ei sitä muutenkaan pidä agitoitua raivon partaalle. Kuulit kai viime viikolla tapahtuneesta pyöräilijän yliajosta Helsingissä? Sitä sellainen raivo teettää.

Vierailija
6/8 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:52"]

Kiitokset teille jo vastanneille, lisää kommentteja otan mielelläni vastaan! Lisäksi suosituksia hyvästä lakimiehestä, mielellään sellainen, jonka taksat ei ole päätä huimaavia. 

Miia

[/quote]

Riippuu missä asut. Ei Uudesskaupungissa asuvan kannata ottaa asianajajaa Kotkasta. Ja päinvastoin.

Vierailija
7/8 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet vaan. Raha-asiat selviävät. Mies yrittää uhkailla, ettet lähtisi. Ette ole naimisissa joten sinulle jää asunto ja puolet talosta (jos se on kummankin nimissä?). Talon ja asunnon voi tarvittaessa myydä tai voit muuttaa omistamaasi kaksioon. Mieti haluatko mieluummin lapsiesi kasvavan onnettoman äidin ja pelottavan isän kanssa hienossa talossa vai tyytyväisenä onnellisen ja turvallisen äidin kanssa pienessä asunnossa? 

Vierailija
8/8 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kaksioon en voi muuttaa, kun olen tehnyt määräaikaisen vuokrasopparin vuokralaisen kanssa ja sitä on vielä jäljellä yli vuosi... Jotenkin tuntuu vaan niin masentavalta se elintason pudotus mikä odottaa eron jälkeen. Kaipailisin kokemuksia tästä kohtalotovereilta! Ja pelkään etten löydä ketään uutta enää, olen jo 37-vuotias kuitenkin.

Miia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän