Minkäikäisen lapsen
Saa jättää yöksi kotiin? Tai niin että vanhemmat palaavat aamuyöllä kotiin?
Tästä virisi kahvipöytäkeskustelu ja ikähaitari oli valtava. Itse vasta raskaana joten minulle ei asia ole ajankohtainen. Mutta itse jättäisin ehkä 16-17 v. Yksin kotiin yöksi.
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:25"]No huh huh! Vuoden päästä pitäisi pärjätä omillaan kaikessa ja et voisi edes yhdeksi yöksi jättää vielä? Eri asia tietenkin, jos lapsi on jotenkin poikkeava keskitasosta?
[/quote]
No minä taidan olla ylisuojelevainen :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:25"]No huh huh! Vuoden päästä pitäisi pärjätä omillaan kaikessa ja et voisi edes yhdeksi yöksi jättää vielä? Eri asia tietenkin, jos lapsi on jotenkin poikkeava keskitasosta?
[/quote]
Minkäikäisen sinä sitten jättäisit yöksi kotiin?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:25"]No huh huh! Vuoden päästä pitäisi pärjätä omillaan kaikessa ja et voisi edes yhdeksi yöksi jättää vielä? Eri asia tietenkin, jos lapsi on jotenkin poikkeava keskitasosta?
[/quote]
No minä taidan olla ylisuojelevainen :D
Ap
[/quote]
Ja tosiaan lapsi vasta vatsassa :)
Ap
Kyllä mä 13 vuotiaan voisin jättää. Jos on fiksu siis.. itsekin olin tuon ikäisenä ilman ongelmia.
Miksei kukaan vastaa? Mikä sitten on se oikea ikä?
Olin itse 16 v kuukauden yksin kotona, kun muu perhe oli mökillä ja itse kaupungissa kesätöissä. Kavereitani asui jo itsekseen tai poikaystävänsä kanssa noihin aikoihin.
Meillä oli kolme lasta ensimmäisen kerran keskenään kotona yötä kun vanhin oli 16 ja nuorin 13.
Ammattikouluikäisenä aikaisintaan. Me oltiin 1 yö keskenään sinä aikana kun kotona asuttiin. Ei missään nimessä alle 15 v.
Mun lapset olivat 13 ja 16veet, kun olin kerran yön poissa.
Öö mun 9- ja 12-vuotiaat siskot on ollu monesti yötä yksin kotona, ja sitä nuorempana itsekin ollut. Vanhemmilla työ joka vaatii verronkin talvella olemaan yötä pois kotoa, aamuyöstä vasta pääsevät nukkumaan. Mutta ei onnistuisi jos lapset eivät olisi "sen tyyppisiä".
Muutin yksin asumaan 15v. Eka yöni kaksin kotona 3v nuoremman pikkuveljen kanssa oli kun olin 10v, sen myönnän olevan liian nuori!. 12+ ikäinen voi olla yksin yön kotona, jos on luotettava eikä itse vastusta asiaa.
T 18v hyvin pärjänny 3v omillaan :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 18:41"]Kyllä mä 13 vuotiaan voisin jättää. Jos on fiksu siis.. itsekin olin tuon ikäisenä ilman ongelmia.
[/quote]
Liian nuori.
Ehkä 15 - 16
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 19:23"]Yli 15 v.
[/quote]
peesi
No huh huh! Vuoden päästä pitäisi pärjätä omillaan kaikessa ja et voisi edes yhdeksi yöksi jättää vielä? Eri asia tietenkin, jos lapsi on jotenkin poikkeava keskitasosta?