Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku lapsistanne tärkeämpi kuin muut lapsenne?

Vierailija
05.08.2015 |

Mielenkiinnosta kysyn.

Omakohtainen tilanne on että minulla on 3 sisarusta. Siskoni on isälleni tärkein ja veljeni äidilleni. Se näkyy mm. Säännöissä. Jos minä siivoan koko talon siitä ei tule mitään kiitosta, mutta jos veljeni siivoaa alkaa hirveä haloo miksen minä siivoa veljeni sijasta jne.

Muuten sisarukseni ovat saaneet enemmän fyysistä hellyyttä osakseen. Minä asun nykyään opiskelija-asunnossa enkä saa vanhemmilta rahaa mutta 2 vuotta vanhempi veljeni sai "valita" itselleen mieluisan asunnon ja vanhemmat maksavat 700e vuokrasta loput.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. mutta ei sitä tietenkään saa koskaa kenellekään sanoa

Vierailija
22/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vain yksi lapsi, niin ei ole tällaistakaan ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on minulle aina tärkein. Tuota viimeisintä tuskin opin koskaan rakastamaan.

Vierailija
24/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka mulla on tässä raha esimerkkejä, niin eniten kalvaa se että tuntuu henkisellä tasolla ettei minua huomioida muutenkaan. Ja edelleen sitä kaipaisin.

Veljeni ei tarvinnut tyytyä halpaan asuntoo vaan asuu keskustassa kaksiossa yksin, opintotukea se reilu 500e. Jos vuokra on 700e plus muu eläminen, niin aika paljon saa vanhemmilta tukea.

Minä asun halvasti ( mikä on ok) mutts en saisi penniäkään vaikka pyytäisin.

Asuin teini-iän samassa huoneessa siskoni kanssa eikä sitä remontoitu kokoaikana. Heti kun muutin pois sisko sai kaikki uudet kalusteet, huone remontoitiin täysin. Nyt jos menen kotiin kylään minulla ei ole siellä nukkumapaikkaa, koska huone on siskoni.

Ap

Vierailija
25/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla rahallisesti vanhempani ovat aina ollet tasapuolisia, mutta kyllahan meista kolmesta sisaruksesta kaikki tiesi kuka on suosikki ja kuka ei, vaikkei se materiassa koskaan nakynyt. Kaikki omat lapseni ovat yhta tarkeita ja rakkaita, mutta luonne eroista tms johtuen kohtelu vaihtelee tapauksen mukaan ja valitettavasti he varmaan joskus kokevat etta joku on suositumpi kuin toinen, mutta yritetaan valttaa tata parhaamme mukaan, joskin lie valttamaton paha kun on kolme lasta pienilla ikaeroilla.

Vierailija
26/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain yhden lapsen juuri tämän takia.

Vierailija
27/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se meillä on niinkuin yleensäkin, eli että poika on se tärkein.

Vierailija
28/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:47"]Ja vaikka mulla on tässä raha esimerkkejä, niin eniten kalvaa se että tuntuu henkisellä tasolla ettei minua huomioida muutenkaan. Ja edelleen sitä kaipaisin.

Veljeni ei tarvinnut tyytyä halpaan asuntoo vaan asuu keskustassa kaksiossa yksin, opintotukea se reilu 500e. Jos vuokra on 700e plus muu eläminen, niin aika paljon saa vanhemmilta tukea.

Minä asun halvasti ( mikä on ok) mutts en saisi penniäkään vaikka pyytäisin.

Asuin teini-iän samassa huoneessa siskoni kanssa eikä sitä remontoitu kokoaikana. Heti kun muutin pois sisko sai kaikki uudet kalusteet, huone remontoitiin täysin. Nyt jos menen kotiin kylään minulla ei ole siellä nukkumapaikkaa, koska huone on siskoni.

Ap
[/quote]å
Voi ei :( Mä pitäisin vähän taukoa yhteydenpidossa tuollaisiin vanhempiin. Jos tajuavat joskus kysyä mistä kenkä puristaa tai miksi sua ei näy niin kertoisin avoimesti syyn. Kirjoita vaikka ylös nuo jutut niin ei tarvitse kantaa niitä mielen päällä, mutta muistat ne jos joskus tulee puheeksi. Etteivät sitten syytä sua vainoharhaiseksi. Sulla on törpöt vanhemmat, älä anna muiden kohdella sua elämässä noin! :) t. 4

Vierailija
29/29 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:33"]Minulla on 3 lasta ja    kaikki ovat minulle yhtä rakkaita. Vaikka esim. poikani kysyi minulta että tykkäänkä  nuorimmasta siskostaan enemmän. Sanoin että  tykkään kaikista yhtä paljon. Se että kohtelen lapsiani eri lailla ei tarkoita sitä että  välittäisin jostain enemmän. Varmaan näin  ajattelevat myös  av:n vanhemmat. Koska kaikki lapset  ( ihmiset) on erilaisia niin  kohtelukin on silloin erilaista. Lapsi voi itse käytäytyä siten  että saa erilaista kohtelua. Vaikea antaa esim. rahaa yhtä paljon jos   joku lapsista  on  täysin itsenäinen esim.ettei soittele kovin usein. Paha sitä on yhtäkkiä soittaa ja kysyä että haluatko rahaa ?  Ei kovin toteuttamiskelpoinen  idea. [/quote] Miten niin ei? Mun äiti tekee nimenomaan noin, ja nimenomaan ollakseen tasapuolinen. Jos siskollani on tiukkaa ja äiti antaa hänelle 200 €, niin äiti kirjoittaa ylös, että on mulle 200 € "velkaa". Sitten kun on mulla tiukkaa tai lähden vaikka matkalle perheineni ja äiti aavistaa että lisäraha olisi mieleen, niin antaa mulle ton saman 200 ja päivittää että tilanne tasan :) Eipähän tarvii miettiä saako joku enemmän kuin toinen. Ap:n tilanne on mun mielestä erittäin ikävä, on kurjaa kun vanhemmat suosii jotakuta. Ihan aiheesta loukkaannut. Jätä vanhempiesi puolueellisuus omaan arvoonsa ja muista että olet yhtä arvokas. Vanhempasi tekevät väärin ja ehkä tuntevat sen sydämessään kuitenkin. Anna heidän kantaa se "syntinsä" ja pidä sä pää pystyssä!

[/quote]

Aika voimakkaasti tuomitset ja otat kantaa ap:n vanhempia vastaan, kun et tilannetta tunne. Muutenkin  koko vastauksesi henkii jyrkkää ajatuksenkulkua ja vastakkainasetelun  halua.

Ap  kysyi että välittävätkö vanhemmat lapsistaan yhtä  paljon. Ei kyse ole   ensisijassa rahasta.  Miten sen välittämisen  kanssa oikein on jos asia  niin hanakasti kytketään rahaan.

Mun mielestä ap:n kannattaisi puhua  asiasta vanhempiensa kanssa   että selviäisi onko jotain väärin tulkintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan