Kodin Kuvalehden tilaus saa loppua nyt
Soitin juuri äidilleni, että lopettaisi lahjatilaukseni tai kääntäisi lehden itselleen. En enää todellakaan odota sen kolahtamista laatikkoon. Pelkkiä mainoksia, sekavaa leikesilppua, blogeja ja sisustus"ideoita" farkunlahkeista hamppunarulla käärittyihin säilykepurkkeihin. Artikelit huonontuneet. Ei kiitos mulle tuota tusinaroskaa enää. N 44
Kommentit (52)
Kun lukijat täyttävät lehden sivut = ilmaista täytettä
Täälläkin yksi KK:n tilauksen lopettanut. Kun lehti alkoi muistuttaa enemmän muinaista Anttilan luetteloa kuin tasokasta aikakauslehteä, minulle riitti. Ihmisistä kertovat pitkät jutut olivat ennen mieleeni, mutta sitten kun samat tyypit alkoivat pienen ajan sisällä killistellä monen lehden sivuilta ja juttujen sisältökin oli sama, en enää jaksanut lukea. En minä edes kuvittele voivani samaistua jokaiseen ihmiskohtaloon, vaan kiinnostavaa on huomata, miten eri tavoin ihmiset elävät ja ajattelevat.
Minäkin olen siirtynyt irtonumeroihin, jolloin voin valita lehteni sen mukaan, vaikuttaako siinä olevan lukemista koko hinnan edestä. Yleensä vielä suosin niitä lehtiä, jotka myydään puoleen hintaan. Puhelinmyyjät aina väittävät, miten paljon kalliimmaksi irtonumeroiden ostaminen on. En ole laskenut, mutta sellainen tuntuma minulla on, että irtonumerot tulevat nykyään jopa halvemmaksi. Joskus ostan myös KK:n todetakseni vain, että ei olisi kannattanut. Viime vuosina eniten lukemista olen löytänyt ET:stä ja Vivasta. Mainoksiahan niissäkin on, mutta jos ei olisi, niin lehti olisi tuhottoman kallis. Lisäksi luen melko säännöllisesti ruotsinkielisiä ja saksankielisiä lehtiä. Varsinkin saksalaiset ovat todellista puppua täynnä, mutta kielitaidon ylläpitämiseksi noita vieraskielisiä luen.
43 siis viittasi tuolla KK:n "Lukijoiden Ihanimmat Pannulaput" yms. tilkkeeseen
Tykkään Kodin Kuvalehdestä. Ainoa todella ärsyttävä juttu siinä on se pieni "Minun sanani puolisolle on: puppeli, pupuliini puoliskoinen, patuska, huppelipuppeli" jne, mistä aiheesta milloinkin. Se herättää lähinnä tuskaista myötähäpeää. Ihmisten kesken -palstalle kirjoittelee kaikenlaiset hurskastelijat ja marttyyrit, mutta niin varmaan kaikissa lehdissä.
Tilaako joku vielä lehtiä :D mä lopetin kaikki lehtitilaukset 8 vuotta sitten
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:22"]
Veikkaan että sekä Anna että Gloria lopetetaan.
[/quote]
Gloria tapettiin käytännössä jo silloin kun Riitta Lindegren lehden jätti. Koko linjakas Gloria-brändi sössittiin amatöörien puuhastelulla.
Ja siis veikkaan että painettu Gloria lopetetaan jo kuluvan vuoden puolella.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:43"]
Eikös Novitalla sentään mene lujaa, vaikkei olekaan yleisnaistenlehti, vaan neulelehti?
Lueskelin tuossa 30-luvun lehtiä, sekä naistenlehtiä että Suomen kuvalehteä. Koska värikuvien painatus oli tuolloin kalliimpaa, ja mustavalkoisiakin kuvia paljon vähemmän, niin tekstiä oli luonnollisesti enemmän. Ja oikein kelpo juttuja, joita vieläkin mielikseen lukee. Mainoksia oli tosin jo silloin paljon, mutta nekin oli jotenkin hellyttävän kunnioittavia. "Haluattehan Tekin kauniin ihon". Potentiaalista asiakasta teititellään, ja tuotetta esitellään totisella hartaudella, ja vain sivujuonteena luodaan mielikuvaa. Nykyäänhän mennään pelkällä mielikuvalla, ja puhuttelu on hyökkäävää.
[/quote]
Oi, mulla on noita vanhoja Hopeapeilejä, Eevoja ja Taiteen Kuvalehtiä (!) mummon perintönä! Niitä on ihana lukea.
Enkä luovu! Ostan lisää jos divareista tai kirppiksiltä vielä joskus osuu! Myös 1960-luvun Jaana-lehdissä kovia juttuja, esimerkiksi Oriana Fallacin kirjoittamia haastatteluja. Klassikkokamaa!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 10:51"] Ei voi kuin päätä puistella sydämistymisellesi nyt tässä asiassa. Ap
[/quote]
Kenen tässä olikaan tarve tehdä aiheesta aloitus av:lle?
[/quote]
Syy lehden tason romahdukseen on myös se, ettei lehdessä ole enää omia toimittajia läheskään yhtä paljon kuin takavuosina. Sisältö suurelta osin myös samaa tavaraa, mitä "sisarlehdissä" eli juttuja kierrätetään vihkosta toiseen.
[/quote]
Niin, sitä mukaa kun lehdet "ulkoistavat" sisältönsä ne ulkoistavat myös tilaajansa
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:35"]Miksi mua kiinnostaisi jonkun toisen vauvat ja äitiys?
[/quote]
Voi voi.
Joitakin ihmisiä kiinnostaa muutkin kuin oma napa.
[/quote]
Ihan joka ikisessä lehdessä tuo sama pulma. Kodin Kuvalehti on kuitenkin parhaasta päästä.
[/quote]
Kiitos, ettei Kodin kuvalehdessä ole näkynyt valkopestävää Martina Aitolehteä. Jos näkyy, menee tuokin lehti boikottiin, kuten Anna, Me Naiset, Kaksplus, Kotivinkki, Ilta-Sanomat ja Iltalehti. Hymyt ja Seiskat ovat jääneet jo ilmankin ostamatta.
Meillä muuten anoppi lopetti "Kodin Kuvalehden" tilaamisen pari vuotta sitten juuri ap:n mainitsemasta syystä. Kaikki vanhat tilaajat eivät todellakaan pidä tästä uudesta "nuorekkaasta" linjasta, ja uusiakaan on tuolla turha toivoa, koska noin kolmikymppisillä ei ome enää samanlaista lehdentilauskulttuuria kuin edellisellä sukupolvella. Tämähän on nähty, kun oikeasti välistä laadukkaat noin kolmikymppisten "elämäntapalehdet" ovat flopanneet yksi toisensa jälkeen. Erikoislehtiä saatetaan vielä ostaa, mutta irtonumeroina, kun niissä on jotain kiinnostavaa. Ja epävarman myynnin varassa on vaikea kehittää lehteä, saati houkutella mainostajia. Joten ymmärrän kustantjien tuskan.