Halla-aho julkaisi uuden viestin Ukrainaan ukrainaksi: ”Tunnemme syvää häpeää ja epätoivoa"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008663723.html
"KANSANEDUSTAJA Jussi Halla-aho (ps) on julkaissut ukrainalaisille uuden videoviestin ukrainan kielellä.
Halla-aho kertoo, miten hänen ja muiden suomalaisten sydäntä särkee katsella tapahtumia Ukrainasta.
Maa on joutunut Venäjän aggressiivisen hyökkäyksen kohteeksi. Kaupunkeja tuhotaan, lapset ja siviilit kärsivät.
– Tunnemme syvää häpeää ja epätoivoa sivistyneen maailman puolesta, ettemme ole tehneet enempää emmekä ole pysäyttäneet Kremlin tyrannia.
HALLA-AHON mukaan tilanne on erityisen tuskallista suomalaisille, sillä Suomi oli kerran samanlaisessa tilanteessa kuin Ukraina on nyt.
Halla-aho sanoo, ettei hän kuitenkaan syytä läntisiä johtajia, koska ymmärtää tosiasiat. Kukaan ei halua joutua avoimeen konfliktiin ydinvaltaa vastaan.
– Haluan kertoa teille ukrainalaiset, että teidän taistelunne on tärkeää, Halla-aho sanoo.
Kremlin palkkasota ei ole ainoastaan Ukrainan armeijaa vastaan, vaan Halla-ahon mukaan sota kelloa vastaan.
Kremlin pahin vihollinen on Halla-ahon mielestä aika: jokainen päivä taistelua, jokainen kuollut poika, jokainen tuhoutunut tankki toimii Kremliä vastaan ja luo paineita."
Kommentit (22)
Minä olen katsonut noita hänen videoita, ja ne on hyviä. Muuten en ole hänen fani.
Olisin toivonut että muut maat olisivat auttaneet enemmän, ymmärrän kyllä miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen katsonut noita hänen videoita, ja ne on hyviä. Muuten en ole hänen fani.
Ei tarvitse olla kenenkään poliitikon fani. Mutta realiteetit on hyvä tunnustaa. JHa on Suomen poliitikoista ylivoimaisesti eniten puhunut Venäjän aggression torjumisesta, ja kuvaili Venäjää jo ennen sen hyökkäystä sellaiseksi kuin kaikki nyt sen näkevät. Samalla on hyvä muistaa että esim. Suomen mepeistä ihmeellisiksi venäjämyötäilijöiksi paljastui demarit ja kepulainen, ei Huhtasaaret ja Hakkaraiset.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Halla-ahon ajatuksena ollutkaan, että suomalaisten pitäisi keskittyä Suomen asioihin eikä huolehtia ulkomailla käytäviä sotia?
Halla-ahon on helppo ajatella Ukrainan paikalle Suomi. Kenen tahansa on helppo niin ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Halla-ahon ajatuksena ollutkaan, että suomalaisten pitäisi keskittyä Suomen asioihin eikä huolehtia ulkomailla käytäviä sotia?
Hänen ajatuksensa on ollut tukea niitä sotivia siellä ulkomailla ettei se sota leviä, myös tännekin. Fasistisilla diktaattoreilla ei ole tapana tyytyä siihen mitä he yksittäisessä taistelussa saavuttavat. Eletään alkuvuotta 1939 kaikilla mittareilla, ja Putler on juuri vaatimassa omaa "tsekkoslovakiaansa" itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla kenenkään poliitikon fani. Mutta realiteetit on hyvä tunnustaa. JHa on Suomen poliitikoista ylivoimaisesti eniten puhunut Venäjän aggression torjumisesta, ja kuvaili Venäjää jo ennen sen hyökkäystä sellaiseksi kuin kaikki nyt sen näkevät. Samalla on hyvä muistaa että esim. Suomen mepeistä ihmeellisiksi venäjämyötäilijöiksi paljastui demarit ja kepulainen, ei Huhtasaaret ja Hakkaraiset.
Persujen venäjävastaisuus on aika tuore ilmiö, koska tähän mennessä ovat mm. äänestäneet pakotteita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtasaari nyt on puhunut Putinista eroottisen märän unen kaltaisella pelonsekaisella ihailulla. Molemmat persu-mepit ovat äänestäneet europarlamentissa Venäjälle suunnattavia pakotteita vastaan ennen tätä viimeisintä Venäjän hyökkäyssodan alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujen venäjävastaisuus on aika tuore ilmiö, koska tähän mennessä ovat mm. äänestäneet pakotteita vastaan.
Olet toistellut tuota ennenkin eikä se pidä paikkaansa edelleenkään.
Tähän mennessä Ukrainassa on tapettu alle 500 siviiliä. Syyriassa tapettiin 500000 (tekijä sama) eikä se Mestaria eikä muita persuja liikuttanut pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhtasaari nyt on puhunut Putinista eroottisen märän unen kaltaisella pelonsekaisella ihailulla. Molemmat persu-mepit ovat äänestäneet europarlamentissa Venäjälle suunnattavia pakotteita vastaan ennen tätä viimeisintä Venäjän hyökkäyssodan alkamista.
Ei sentään ystäväksi ole nimitellyt?
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/presidentti-tarja-halonen-vlad…
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä Ukrainassa on tapettu alle 500 siviiliä. Syyriassa tapettiin 500000 (tekijä sama) eikä se Mestaria eikä muita persuja liikuttanut pätkääkään.
Eipä se ketään muutakaan ole liikuttanut pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Syyria on aika kaukana meistä ja eri mantereellakin. Lisäksi kulttuuri ja historia on siellä ihan eri kuin monella Euroopan maalla. Miksi jonkun pienen piskuisen eurooppalaisen maan kuten Suomen pitäisi mennä sinne mitenkään sekaantumaan tai ottaa mitään kantaa? Suomelle tuskin on paljon kaupankäyntiäkään Syyrian suuntaan eli intressejä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teeskennellään, että välitetään Ukrainan siviileistä? Eikö pensan hinta olekaan tärkeintä maailmassa?
Nyt kun julistaisi 100% tuen Putinin toimille Ukrainassa, saisi halapaa pensaa.
Mistä lähtien persut ovat eronneet venäläisrahoitteisesta liittoumasta joka ajaa euroopan unionin hajottamista ja jossa Huhtasaari häärää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teeskennellään, että välitetään Ukrainan siviileistä? Eikö pensan hinta olekaan tärkeintä maailmassa?
Minä olen perussuomalainen ja olen laittanut tonnin Ukrainan sotakassaan. Mitä sinä olet tehnyt?
H-A on kyllä niin takinkääntäjä kuin olla voi. Mutta populisti sanoo aina sen, mitä kohderyhmä haluaa kuulla. Kuukausi sitten haluttiin kuulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
H-A on kyllä niin takinkääntäjä kuin olla voi. Mutta populisti sanoo aina sen, mitä kohderyhmä haluaa kuulla. Kuukausi sitten haluttiin kuulla muuta.
Halla-aho n. kuukausi sitten
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.1779439
Hän vaati ennaltaehkäiseviä toimia mm asetoimituksia Ukrainaan jo tuolloin että Venäjän intressi olla hyökkäämättä kasvaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen perussuomalainen ja olen laittanut tonnin Ukrainan sotakassaan. Mitä sinä olet tehnyt?
Facebookissako kerättiin? Itse olen lahjoittanut SPR:lle ja KUA:lle.
Ymmärräthän, että jos rahat oikeasti päätyvät Ukrainan armeijalle, niillä tuhotaan keisarinne Putinin joukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookissako kerättiin? Itse olen lahjoittanut SPR:lle ja KUA:lle.
Ymmärräthän, että jos rahat oikeasti päätyvät Ukrainan armeijalle, niillä tuhotaan keisarinne Putinin joukkoja.
Ukrainan keskuspankin sivuilla on keräys. Putin ei ole koskaan ollut minun keisarini.
*otsaläpsy*