Onko muita, jotka eivät yleensä putsaa meikkejä pois illalla?
Mulle on alkanut vasta hiljattain valjeta mikä synti onkaan nukkua meikit naamassa. :D Tätä aloitusta inspiroi kommentti toisessa ketjussa.
Käytän meikkivoidetta yleensä noin kerran viikossa, muuten vain hieman kivipuuteria ja ripsiväriä. Ripsiväriä en pese melkein ikinä pois illalla, enkä aamullakaan elleivät ole pahasti levinneet. Menen siis samoilla ripsareilla pari päivää.
Jos laitan meikkivoidetta, olen yleensä myöhään yöhön asti liikenteessä eikä tulisi mieleenkään pestä naamaa ennen nukkumaanmenoa. Hyvä kun ehdin vaatteet riisua ennen nukahtamista. Kyllä, näihin reissuihin liittyy useimmiten alkoholi. Pesen naaman seuraavana aamuna suihkussa.
Pari ystävääni oli luonani viikonlopun, ja vaikka pelailimme lautapelejä aamun pikkutunneille asti, kummatkin hoitivat ns. kasvorutiininsa tunnollisesti ennen nukkumaanmenoa. Siis puhdistus, kasvovesi, yövoide. Itsekin sitten pesin naamani, vaikka yksin ollessani en olisi pessyt.
Taidan olla kummajainen? Enhän ole ainut? :D
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Itse monta vuotta tein tuota samaa eli nukuin meikit naamassa ja iho oli virheetön ja erittäin hyvinvoiva. No innostuin lähtemään opiskelemaan kauneudenhoitoalaa ja aloin "huolehtimaan" ihostani. Pesin meikit ennen nukkumaanmenoa ja sain kaikki mahdolliset hoidot kasvojeni iholle koulussa. No mitä tapahtuikaan, akne puhkesi ja pahasti. Syynä vain ja ainoastaan kasvojen ihon ylipuunaaminen. On tarua että meikit päällä nukkuminen olisi oikeasti niin pahasta. Sen sijaan ihon ylenpalttinen hoitaminen ja peseminen tuhoaa ihon oman luontaisen suojan ja aiheuttaa ongelmia kuten aknea. Eri asia sitten jos nukkuu viikon putkeen samoilla meikeillä 😅 terveisin kosmetologi
Tähän palatekseni. Iho ei tiedä koska on yö ja koska päivä, joten se nukutko meikit yöllä naamassa ei ole yhtään eri kuin olla päivämeikit naamassa. Ainoa asia, jonka takia kasvot pitäisi pestä meikeistä on se, että tahraavat tyynyliinan. On myös vaiettu salaisuus että hyvään ihoon riittää vaan ja ainoastaan aurinkosuojan käyttö ja työssäni olen huomannut, että mitä vähemmän asiakas kasvotuotteita käyttää, sen parempi iho. Tämä hyaloronihappo on kosmetiikan isoin kusetus. Hyaloronihappo on molekyylikooltaan sem verran iso, että iho ei pysty imeyttämään sitä vaan se jää ihon pinnalle, josta siitä ei ole hyötyä kun se pitäisi saada syvempiin kerroksiin. Aurinkosuojallinen perusvoide ympärivuoden ja ihon hierominen joko sormin tai laittein ovat ainoat keinot säilyä nuorekkaana. Siinä ei paljon Lancomen tuotteet (toivottavasti kukaan ei niitä edes käytä) auta. Naisia huijataan kosmetiikan saralla niin paljon. Incihaku.fi. Ensi kerran kun ostatte puteloita niin katsokaas tuotteen takaa ainesosat, joita kasvoihinne tyrkkäätte. Voitte yllättyä pahemman kerran mitä myrkkyjä ne sisältää. Ja kyllä! Valmistuin luokkani parhaimmilla arvosanoilla, joten tiedän mistä puhun. Ap vaikuttaa valveutuneelta tämän asian suhteen 👍
Itse en käytä aurinkosuojaakaan, sillä uskon että kohtuullinen aurinkoaltistus ilman kemikaalipatjaa on terveellisempää. Itseasiassa sekin on lääkärin suositus; kesällä mahd. paljon aurinkoa palamatta ja merivettä päälle.
Ymmärrän siis että voide estää säteilyn vaikutusta ja hidastaa palamista, mutta en usko että on terveydelle hyväksi uittaa ensin iho aineissa ja altistaa se sitten auringolle (kun iho on pehmeä, lämmennyt ja kaikkein vastaanottavaisimmillaan). Tai siis ei se ole uskon asia, tutkimuksia piisaa.
Hyaluronihapon olemukseen ja toimintaan en ole perehtynyt, mutten epäile etteikö olisi huuhaata sekin. Tuo käyttämäni seerumi vaan sattuu olemaan optimaalinen, nopeasti imeytyvä kosteuttaja iholleni. Oli siinä hyalyronia tai ei.
Puhut kyllä asiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun ystävän äiti meikkas täydet pakkelit iltaisin ja nukkui niillä. Näin ollen säästi aikaa aamulla ennen töihin lähtöä kun ei tarvinnut meikata. Hieman korjaili vaan 😄
Miten tuossa säästää aikaa? Yhtä kauan meikkaamisessa menee teki sen aamulla tai illalla. Jos et tee illalla, niin voit mennä aiemmin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Itse monta vuotta tein tuota samaa eli nukuin meikit naamassa ja iho oli virheetön ja erittäin hyvinvoiva. No innostuin lähtemään opiskelemaan kauneudenhoitoalaa ja aloin "huolehtimaan" ihostani. Pesin meikit ennen nukkumaanmenoa ja sain kaikki mahdolliset hoidot kasvojeni iholle koulussa. No mitä tapahtuikaan, akne puhkesi ja pahasti. Syynä vain ja ainoastaan kasvojen ihon ylipuunaaminen. On tarua että meikit päällä nukkuminen olisi oikeasti niin pahasta. Sen sijaan ihon ylenpalttinen hoitaminen ja peseminen tuhoaa ihon oman luontaisen suojan ja aiheuttaa ongelmia kuten aknea. Eri asia sitten jos nukkuu viikon putkeen samoilla meikeillä 😅 terveisin kosmetologi
En luottaisi noin puhuvaan kosmetologiin.
Lapsille/nuorille tulee yleensä akne ennen kuin he aloittavat meikkaamisen tai ihonsa puunaamisen. Väitätkö tosissasi, että teinipojat, joilla on paha akne ovat hoitaneet ihoaan liikaa?
kyllähän iho tietää, milloin levätään. siksi yötä vartenkin on paksummat voiteet. tietää muukin osa kropasta, että nyt levätään ja nukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylenpalttinen hoitaminen ja peseminen voi olla pahasta, mutta niin on meikit naamalla nukkuminenkin. Luulisi "kosmetologin" ymmärtävän. Meikit voi poistaa hellävaraisestikin. Sitäpaitsi iho on parempi ja ryppytömämpi muutenkin nuorempana ja elämäntilanteet voivat sen kuntoot vaikuttaa.
Joillakin iho pysyy hyvänä, vaikka eivät hoitaisi sitä mitenkään. Toisilla iho voi olla aivan kauheassa kunnossa, vaikka hoitavat sitä erittäin tunnollisesti.
Eli eikö tästä voida tulla siihen tulokseen, että tässäkin on muut asiat takana kuin hoitaminen tai käytettävät aineet. Asiat jotka ovat pintaa syvemmällä. Asenne ja mieli. Onnellisilla, huolettomilla, itsevarmoilla ihmisillä on hyvä iho, eikä mikään muu asia vaikuta siihen. He onnelliset voivat ottaa rennosti ihonhoitonsakin kanssa, kuten ap. Onneksi olkoon Ap. Olen iloinen puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin iho pysyy hyvänä, vaikka eivät hoitaisi sitä mitenkään. Toisilla iho voi olla aivan kauheassa kunnossa, vaikka hoitavat sitä erittäin tunnollisesti.
Eli eikö tästä voida tulla siihen tulokseen, että tässäkin on muut asiat takana kuin hoitaminen tai käytettävät aineet. Asiat jotka ovat pintaa syvemmällä. Asenne ja mieli. Onnellisilla, huolettomilla, itsevarmoilla ihmisillä on hyvä iho, eikä mikään muu asia vaikuta siihen. He onnelliset voivat ottaa rennosti ihonhoitonsakin kanssa, kuten ap. Onneksi olkoon Ap. Olen iloinen puolestasi.
Mun ihon parani ihonhoitotuotteet käyttöön ottamalla, asenne elämään ei muuttunut.
Meikkaan ihoni ja kulmat myös yöksi. Aina. Haluan olla yölläkin viehättävä. En kyllä käytä puuteria.
5 sivua eikä kukaan ole ollut järkyttynyt siitä, että ap ilmeisesti menee nukkumaan ilman mitään pesua, eikä ilmeisesti käy edes viimeistään aamulla suihkussa. Pahin kommentoija kertoi menevänsä samoilla meikeilla jopa 5 päivää - hän ei siis käy suihkussakaan viiteen päivään?! Hyi!!!
Vierailija kirjoitti:
5 sivua eikä kukaan ole ollut järkyttynyt siitä, että ap ilmeisesti menee nukkumaan ilman mitään pesua, eikä ilmeisesti käy edes viimeistään aamulla suihkussa. Pahin kommentoija kertoi menevänsä samoilla meikeilla jopa 5 päivää - hän ei siis käy suihkussakaan viiteen päivään?! Hyi!!!
Suihkussa voi käydä ilman, että kastelee päätä.
T. Kasvot aamuin illoin kumminkin puhdistava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa voi käydä ilman, että kastelee päätä.
T. Kasvot aamuin illoin kumminkin puhdistava
Miksi ihmeessä kukaan varta vasten kävisi suihkussa meikit naamassa, kastelematta kasvojaan?? Kyllä minä oletan että jos ihminen menee meikit naamassa nukkumaan, silloin ei ole käyty suihkussakaan. Olisi todella kummallista ehdoin tahdoin varjella kasvoja kastumiselta yötä myöten, kun vaihtoehtona olisi pestä myös ne meikit pois.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon mahdoit keksiä? Käyn suihkussa (ja/tai saunassa) aamulla tai illalla, yleensä illalla. Pesen hiukset joka toinen päivä, joten niinä iltoina kun en pese, en välttämättä kastele kasvoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi nukkumaan mennä käymättä suihkussa. MUTTA kuka muka ei pese hampaitaan iltaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon mahdoit keksiä? Käyn suihkussa (ja/tai saunassa) aamulla tai illalla, yleensä illalla. Pesen hiukset joka toinen päivä, joten niinä iltoina kun en pese, en välttämättä kastele kasvoja.
Ap
Käyt suihkussa pesemättä kasvoja? Mitä järkeä tossa edes on? Säästät ripsivärissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käyt suihkussa pesemättä kasvoja? Mitä järkeä tossa edes on? Säästät ripsivärissä?
Siinä on se järki, että pesen vartalon mutten hiuksia ja kasvoja ellei sille ole tarvetta. Säästän kasvojeni ihoa vedeltä ja pidän ripsarit kunnossa seuraavaa päivää varten. Ja kyllä, nyt kun sanoit, säästyyhän siinä ripsaria! :D Tuota en ole ajatellutkaan, en ole ikinä mitenkään budjetoinut markettiripsivärejäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ihmeessä? Jos et asu ihan metsän keskellä, johan naamassa on ties mitä pölyä ja ilmansaasteita päivän jäljiltä. Todella omituista ihan tarkoituksella jättää kasvot pesemättä jos kuitenkin käy suihkussa!
Olen niin ruma ilman meikkiä että minun kuuluu hävetä itseäni ja ymmärtää todellinen luonnollinen tasoni. Huijaan tasoani korkeammaksi meikillä.
Kuka tahansa ihminen on näköiseni meikittä. He eivät tykkää että minua sanotaan kauniiksi koska he on sitä itse omasta mielestä.
Silti Kukaan mies ei heitä huoli meikillä tai meikin kanssa. Vika on luonteessa ja kuvottavassa persoonassa.
Olen meikkihuijari joka on huijannut koko elämänsä miehiä deiteille. Annan miehille väärää kuvaa kun huijaan heitä.
Kun pesen meikit pois, miehet menevät paniikkiin ja juoksevat pakoon ensimmäisessä avoinna olevasta ovesta. Niin rumalta näytän ilman helvetillistä meikkikerrosta.
Täysin luonnolliset naiset katsovat minua alaspäin että he on luonnollisen kauniita. He eivät tarvitse edes ripsiväriä koska he on niin hehkeitä. He leuhkivat omalla luonnollisuudella että me esiinnytään aina ja kaikkialla ilman meikkiä. Me olemme oikeasti kauniita ihmisiä. Muut valehtelevat.
mineraalimeikkejä ei kai edes tarvitse pestä pois. Itse käytän mineraalipuuteria, eikä sitä tarvitsisi pestä pois. Kuitenkin minun atooppiselle iholleni sopii nimenomaan rasva kahdesti päivässä, eli putsaan kasvot joka ilta ennen kasvovoiteen laittoa, oli minulla meikkiä tai ei.