Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En omista autoa enkä syö lihaa. En ole havainnut merkkejä hintojen noususta

Vierailija
06.03.2022 |

Inflaatio ei koske minua?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä huomaa kun elää tuilla ja maksattaa laskunsa yhteiskunnalla

Vierailija
2/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me veronmaksajat maksetaan teidän työttömien elämä. Meidän kauppalaskussa se inflaatio näkyy eikä teidän loisijoiden. Eikö edes hävetä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Eipä tässä autottomana kasvissyöjänä ole hätää ollut. Satokauden ulkopuoliset tuorevihannekset ovat aina kalliita, en ole ennenkään talvisin kurkkua ja tomaattia popsinut.

Vierailija
4/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ja olen kyllä huomannut hintojen nousun todella monessa asiassa

Ja entisestäänhän ne tulevat nousemaan tuon sodan takia. 

Vierailija
5/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvihuoneet on aika energiasyöppöjä. Jos et syö pelkkää soijaa, tulet huomaamaan hintojen nousun.

Vierailija
6/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä olen, vaikken myöskään syö lihaa tai omista autoa.

Vierailija
7/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, lisäksi en juo kahvia.

Enkä kyllä elä tuilla, ihan itse ansaitulla palkalla ostelen soijamaitoni. Toki on niin, että monet esim. kasvisproteiinituotteista ovat jo valmiiksi olleet kalliimpia kuin halvin jauheliha tai tavallinen maito. Ehkeivät niiden hinnat olekaan vielä nousseet.

Vierailija
8/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me veronmaksajat maksetaan teidän työttömien elämä. Meidän kauppalaskussa se inflaatio näkyy eikä teidän loisijoiden. Eikö edes hävetä?

Olen vakituisessa työssä IT-alalla, palkka 4900 e/kk. Ei hävetä. Kenellä sä edes puhut?

ap

Vierailija
9/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, heti kun joku sanoo ettei syö lihaa niin se kerää pahimmat perskärpäset paikalle ilkkumaan.

En ole aloittaja mutta olen toinen autoton kasvissyöjä (itse asiassa vegaani), olen helsinkiläinen (täällä ei tarvita autoja) korkeakoulutettu ja takuulla tienaan enemmän kuin kaksi ensimmäistä pelleä yhteensä. Aika vähän olen itsekin inflaatiota toistaiseksi huomannut. Lähinnä kahvin hinta saa tukan nousemaan pystyyn.

Vierailija
10/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. En halua olla riippuvainen kenestäkään/mistään. Viljelen itse ruokani ja olen onnellinen.

Vierailija
11/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juuri eilen ihmettelin kuinka leipä on aika kallista nykyään. Ihan semmonen pakettipaahtoleipä. Mutta mulla onkin tapana verrata hintoja niihin aikoihin kun itse aikuistuin ja muutin omaan kämppään, ysärin lopuilla. Kaikki on kallistunut suhteettomasti. Ainakaan mun palkka ei ole noussut samaa tahtia. Ja uskon että nyt kohta kaikki nousee vielä vähän ja jotkut jutut aika paljonkin.

Vierailija
12/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, heti kun joku sanoo ettei syö lihaa niin se kerää pahimmat perskärpäset paikalle ilkkumaan.

En ole aloittaja mutta olen toinen autoton kasvissyöjä (itse asiassa vegaani), olen helsinkiläinen (täällä ei tarvita autoja) korkeakoulutettu ja takuulla tienaan enemmän kuin kaksi ensimmäistä pelleä yhteensä. Aika vähän olen itsekin inflaatiota toistaiseksi huomannut. Lähinnä kahvin hinta saa tukan nousemaan pystyyn.

Siis minkälainen urpo edes olettaa, että autoton kasvissyöjä on automaattisesti työtön yhteiskunnan loinen :D 

Vierailija
13/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vakituisessa työssä IT-alalla, palkka 4900 e/kk. Ei hävetä. Kenellä sä edes puhut?

ap

Etkö ymmärrä, että iso osa tämän maan verotuotoista revitään meidän autoilijoiden kukkarosta? Eli loinen olet jos et maksa autoiluun liittyviä veroja

Vierailija
14/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio tuntuu kylläkin kaikissa tuotteissa ja tavaroissa.

Eikä kasvisruoka ole sen halvempaa kuin sekaruokakaan, mikäli syö monipuolisesti kasvisruokailijana.

Ja kasvisruokailija syö myös muuta ruokaa, kun pelkkiä kasviksia, mutta ei mitään lihatuotteita.

Täysin vegaaninen ruokavalio on sitten totaalisen eri asia.

Ja kyllä kasvisruuallekin hintaa tulee, ei hänkään pure pelkkiä porkkanoita eikä jotain smoohteita, tai pinaattia tai kauramaitoa tai soijaa sun muuta.

Ei tämä inflaatio  niin mene, ettei se koskettaisi kaikkia suomalaisia.

Mutta hyvätuloisia se ei kosketa niin pahasti, kuin matalapalkka-alan perheitä.

Hyvätuloisilla jää aina kulutuksen enemmän rahaa, kuin pienituloisilla.

Vierailija
15/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Etkö ymmärrä, että iso osa tämän maan verotuotoista revitään meidän autoilijoiden kukkarosta? Eli loinen olet jos et maksa autoiluun liittyviä veroja

Huomaa, että autotottomat käyttävät julkista liikennettä runsaasti. Niin lähibusseja töihin kuin asioille, pitkän matkan busseja ja junia pitkiin matkoihin.

Ja kiireisessä ja tavarankuljetuksissa takseja.

Jotenkihan sitä jokaisen on kuljettava, jos yleensä liikkua aikoo, käydä töissä ja hoitaa asiansa ja elämänsä, vaikka autoa ei olekaan.

Vierailija
16/16 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sietää repiäkin. Te saastutatte ympäristöä ja kiihdytätte ilmastonmuutosta. Tajuatko, kuinka iso hintalappu sillä on?