Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pettynyt päiväkotiin, vasta 2 viikkoa mennyt. Onko muilla samoja kokemuksia?

Vierailija
16.08.2008 |

Lapseni aloitti elokuun alussa päiväkodissa ja olen ihan tyrmistynyt tästä alusta. Onkohan muissakin päiväkodeissa tällaista, vai onko tämä meidän paikkamme jokin poikkeus:

- Lähes joka päivä lapseni ryhmässä on eri hoitaja. En tiedä kuin yhden nimeltä. Lastentarhanopettaja on sama ihminen koko ajan, mutta ne kaksi hoitajaa vaihtuvat koko ajan, vaikka vasta kaksi viikkoa on päiväkotia ollut.

- Päiväkodissa ei ole reissuvihkoa. En tiedä yhtään, miten päiväkotipäivä on mennyt, koska aamuisin tädit eivät suostu keskustelemaan kanssani, kun on niin kiire, ja iltapäivällä, kun isä hakee, he eivät kuulemma kommentoi muuta kuin että "hyvin on mennyt". Se epäilyttää, koska lapseni jää joka aamu itkemään perääni.

- Lastani ei tulla koskaan ovelle vastaan, vaan saan aina etsiä, missä mahtaa olla tämän ryhmän hoitaja (aamuisin siellä on monta ryhmää yhdessä). Usein lapset leikkivät keskenään yhdessä huoneessa eikä hoitajia näy missään.

- Lapseni ei saa rasvatonta maitoa, vaikka olen pyytänyt, vaan hänelle juotetaan kevytmaitoa.

- Lapselleni tuli kerran vahingossa pissa housuun ja hoitotäti ei kuulemma vaihtanut housuja pitkään aikaan. Lapseni pippeli tulehtui tämän tapauksen takia.

- Lapseni vastustaa aamuisiin päiväkotiin menoa kovasti eikä kuulemma halua olla siellä.

Tiedän, että pahempaakin voisi olla, mutta olen yllättynyt siitä, kuinka VÄLINPITÄMÄTÖNTÄ touhua tuolla on. Olen kuvitellut, että lapsia oikeasti kunnioitettaisiin yksilöinä päiväkodissa, mutta ei tämä kyllä hyvältä näytä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin tällä hetkellä yksityistä hoitopaikkaa.. Moni kakku päältä kaunis, niin oli mainospuheet kultaisia ja kun käytiin tutustumassa niin voi kun antoivat hyvän vaikutelma. Arkirealismi on sitten hieman toinen.. Minä en lastani varastoon laita!

Vierailija
2/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai alterego!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset elää kun luulevat, että päiväkodit on jotenkin keitaita?! Meillä useampi lapsi kokemusta monesta päiväkodista, valitettavasti enemmän huonoja. 2 hyvää ystävää on päiväkodissa työssä ne jutut on jotain ihan kamalaa! Itsekin olen ollut sijainen n. 10 päiväkodissa ja niistä ehkä 1-2 laittaisin omani.

Ihmiset kulkee laput silmillä, ehkä siksikin kun lapsi pitää johonkin hoitoon viedä TAI sitten ettei lapsen olot kiinnosta. Onhan sekin totta, että toisilla lapsilla on parempi huonossa päiväkodissa kuin esim. äidin kanssa kotona.. Surullista mutta totta.

Vierailija
4/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ovat pysyviä, lapsista pidetään hyvä huoli. Aloitimme myös nyt päivähoidon. Meillä on hyvä päiväkoti.

Vierailija
5/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamme tietää päivän kulusta ja joka päivä se meille kerrotaan. Lapsi menee iloisena päiväkotiin. Ovella ei kukaan ole vastassa (hoitaja ei voi jättää osastoa), vaan viemme hänet osastolle aikuisen luo. Osastolla on 4 (kerralla 3) vakihoitajaa, jotka eivät vaihdu. Päiväkoti voi olla ja sen pitäisi olla hyvä hoitopaikka.

Vierailija
6/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa sanoa, mikä päiväkoti kyseessä, mutta aivan järkyttävä paikka. Hoitajat uupuneita ja pinna kireällä, aina joku pois, tiuskivat lapsille (1-3-v), tilat haisevat homeelta (kerrostalon alakerta), pihaa ei ole vaan mennään vuokrataloyhtiön autopihan läpi pienelle piha-alueelle, jossa hädin tuskin mahtuvat leikkimään, pienet tilat, vessat haisevat, rottia talossa, rikottuja kaljapulloja oven edessä, juoppoja pörrää nurkissa ym ym. Yksi hoitaja laittoi lapselleni niin kireälle ruokalapun kaulaan, että siihen jäi mustelma. Oli varmaan aggressiivinen päivä tädillä.

Vierailija
7/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ryhmiä saatetaan yhdistellä. Tilanne normalisoituu kunhan kaikki hoitajat ja lapset tulevat päiväkotiin.

Voi voi, ihanko kevytmaitoa lapselle annetaan - suuret on sinullakin huolenaiheet!

Mene keskustelemaan hoitajien tai johtajan kanssa. Voit soittaa ja pyytää että varaavat sinulle aikaa.

Vierailija
8/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se "normalisoidu". Jos hoitajilla on asenne, että täällä määrään minä! Niin ei ole kellään kivaa. Näitä hoitajia on pilvin pimein. Johan tästä on ihan laajemmastikin oltu huolissaan kuinka huonoksi on mennyt päiväkodeissa ilmapiiri. Se syö laadukasta hoitoa! Mutta tosiaan yritätte saada yhteinen aloituspalaveri

Vierailija
9/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsen pitää saada pk:ssa kunnollista hoitoa, mutta muutamat asiat meni ap:lla vähän yli.

Ensinnäkin ap, lapsesi on käynyt päiväkodissa vasta pari viikkoa. Vie aikansa, ennenkuin lapsi tottuu uusiin rutiineihin. Ja kesälomien jälkeen vie aikansa, että päiväkodin sisälläkin asiat lähtevät rullaamaan.

Ei päiväkodissa tarvitse olla mitään reissuvihkoa, enemmän se on tapana kouluissa.

Päiväkodissa on aivan varmasti vanhempainiltoja, lisäksi jokaisen vanhemman kanssa käydään kasvatussuunnitelmakeskustelu.

Kun ap viet lapsesi aamulla päiväkotiin, oikeinko todella oletat, että aamupäivystyksessä olevan aikuisen täytyy jättää yksin koko lapsiryhmä, ja tulla ovelle SINUN latasi vastaanottamaan?

VIRHE! SINÄ itse viet lapsesi ryhmän luo, kun olet huolehtinut lapseltasi ulkovaatteiden riisumisen ja käsipesun.

Vierailija
10/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa noihin sinun kohtiin.

- samat hoitajat ovat olleet koko ajan, 5kpl

- aamulla kirjaavat vanhempien toiveet vastaanottaessa lapset eteisessä. Päivän päätteeksi kertovat päivän kulusta ja onko esim. nukkunut päiväunet (heillä on lappu kädessä, mihin pitävät päiväkirjaa tapahtumista) Viikko-ohjelmasuunnitelma löytyy netistä.

- mehua juovat ainakin kerran pvässä, mikä ainoa negatiivinen asia tullut eteen. Pikku juttu kuitenkin!

- lapset menevät mielellään päiväkotiin, mutta väsyneitä ovat iltapäivästä ja mielellään lähtevät kyllä kotiinkin.

Lapset 3v ja 2x5v, yksityinen päiväkoti, jossa maksut n. 10% kalliimmat kuin kunnallisella puolella.

- Lähes joka päivä lapseni ryhmässä on eri hoitaja. En tiedä kuin yhden nimeltä. Lastentarhanopettaja on sama ihminen koko ajan, mutta ne kaksi hoitajaa vaihtuvat koko ajan, vaikka vasta kaksi viikkoa on päiväkotia ollut.

- Päiväkodissa ei ole reissuvihkoa. En tiedä yhtään, miten päiväkotipäivä on mennyt, koska aamuisin tädit eivät suostu keskustelemaan kanssani, kun on niin kiire, ja iltapäivällä, kun isä hakee, he eivät kuulemma kommentoi muuta kuin että "hyvin on mennyt". Se epäilyttää, koska lapseni jää joka aamu itkemään perääni.

- Lastani ei tulla koskaan ovelle vastaan, vaan saan aina etsiä, missä mahtaa olla tämän ryhmän hoitaja (aamuisin siellä on monta ryhmää yhdessä). Usein lapset leikkivät keskenään yhdessä huoneessa eikä hoitajia näy missään.

- Lapseni ei saa rasvatonta maitoa, vaikka olen pyytänyt, vaan hänelle juotetaan kevytmaitoa.

- Lapselleni tuli kerran vahingossa pissa housuun ja hoitotäti ei kuulemma vaihtanut housuja pitkään aikaan. Lapseni pippeli tulehtui tämän tapauksen takia.

- Lapseni vastustaa aamuisiin päiväkotiin menoa kovasti eikä kuulemma halua olla siellä.

Vierailija
11/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä taidetaan tarjota joka päiväkodissa. Vie itse sitä rasvatonta lapsellesi jos on niin tärkeää.

Entä jos minä haluan lapselleni porkkanoita perunan sijaan tai mansikoita vadelmien.

Vierailija
12/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa sanoa, mikä päiväkoti kyseessä, mutta aivan järkyttävä paikka. Hoitajat uupuneita ja pinna kireällä, aina joku pois, tiuskivat lapsille (1-3-v), tilat haisevat homeelta (kerrostalon alakerta), pihaa ei ole vaan mennään vuokrataloyhtiön autopihan läpi pienelle piha-alueelle, jossa hädin tuskin mahtuvat leikkimään, pienet tilat, vessat haisevat, rottia talossa, rikottuja kaljapulloja oven edessä, juoppoja pörrää nurkissa ym ym. Yksi hoitaja laittoi lapselleni niin kireälle ruokalapun kaulaan, että siihen jäi mustelma. Oli varmaan aggressiivinen päivä tädillä.

Vierailija
13/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin paljon typerää valistusta.

-On normaalia, etä lapsi itkee aamuisin alussa.

- En odotakaan, että oltaisiin eteisessä vastassa, kun leikkivät jo tulleiden lasten kanssa ryhmän omassa tilassa.

- Jos lapsellasi olisi allergia kevytmaitoa kohtaan, hän varmasti saisi rasvatonta. Mutta koskapa ei tietenkään ole, miksi lapsesi joisi yksinään eri maitoa, kuin muut. Ja muutama lasi päivässä kevytmaitoa ei aiheuta lapsellesi ylipainoa tai kalkkeutuneita verisuonia...

Vierailija
14/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 2kk. Huuto kuulma loppui melkein heti, kun hävisin näkyvistä.

Kevyt maito pienille lapsille terveellisempää, kuin rasvaton.

Vastaan ei meitäkään aamuisin tulla, mutta kyllä iltapäivällä kerrotaan kuinka päivä sujunut.Yleensä hyvin...eli ei turhia itkuja, syöty, nukuttu ja leikitty.

Veikkaan,että nyt äidillä tunteet pinnassa, koska ei nää itse hoida lastaan koko päiväisesti.

Totuttele rauhassa uuteen tilanteeseen. Lapsi vaistoaa myös sinusta, jos hoidossa mielestäsi jotain vikaa.

Vierailija
15/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minun tietämissäni päiväkodeissa (Tampereella) on kaikkialla rasvatonta maitoa!

Vierailija
16/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille suositeltiin muuten kulutusmaidon antamista.

Vierailija
17/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
18/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä rasvaa voi mielummin jättää muusta syömisestä pois.

Vierailija
19/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- miksei kukaan tule eteiseen lasta vastaa? Erityisesti uusi tai varahoidossa oleva pieni voisi tarvita muutakin huomiota, kuin "moikka" huudahduksen kaukaa. Ja turha selittää, ettei ole aikaa. Siinä ryhmässä, jossa lapsemme on joskus varahoidossa, on 4 hoitajaa ja jokaista hoitajaa päälle 5 lasta. Olisiko täysin ylivoimaista jokaisen lapsen omahoitajan tulla sinne eteiseen ja ottaa vaikka lapsi syliin? Pph:kin tähän pystyy, miksei pk-hoitaja?

- pukeminen: ei lainkaan huolehdita, että lapsella on lämpimät vaatteet ja vetoketjut kiinni ja hanskat käsissä. Taas kerran: jos niillä hoitajilla on jokaisella vastuullaan 5 lasta, niin ei pitäisi olla ylivoimaista katsoa, että ne muksut pukee tarpeelliset vaatteet päälleen. Miksi pph pystyy huolehtimaan tästä?

- vanhempien pitäminen idioottina. "tosi hienosti mennyt aamusta asti..." juupa juu. Viimeksi mulle sanoi lapsemme "omahoitaja" noin, kun hain hänet. Ainoa mutta oli, että lapsi oli mennyt sinne vasta kolmen jälkeen hoitajan lähtiessä koulutukseen. Eli oli ollut noin puoli tuntia. Mitä "aamusta asti"? Ei ne mitään ajattele ja kommentoi vaan rutiinilla aina samaa. Kaverin muksun etuhammas oli puoliksi murtunut ja huuli turvoksissa, ja silti tästä ei hoitaja sanonut mitään vaan "meni hyvin". Autossa kaveri alkoi sitten katsoa lapsensa suuta... no, kuuli selostuksen vasta seuraavana päivänä hoitajilta, kun kysyi.

Vierailija
20/25 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistavia aloitteita

- reissuvihko

- rasvaton matio

- toive lapsesi wc-käyntien tarkkailusta- sitä ei voi etukäteen joka lapselat arvata-kellä on kastelutaipumus ja kellä ei-tuo varahousuja- myös päiväkastelu lääkityksen voi aloittaa- riippuu lapsen iästä

yhteistyöterveisin,

ammattikasvattaja,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän