Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 25-vuotiaat äidit.

Vierailija
04.08.2015 |

Nuori äiti tarvitsee vanhempiin äiteihin verrattuna aivan erityistä tukea ja huolenpitoa, että pärjäisi äitinä. Hienoa, että tuollaista toimintaa järjestetään. 

http://www.jyvala.fi/index.php?page=nuoret-aeidit

http://www.valomerkki.fi/vantaan-lauri/vantaan-lauri-arkisto/nuoret-aidit-yhdessa

http://lapinpiiri.mll.fi/?x103997=242993

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps :D taas joku kateellinen, kenestä ei tse parikymppisenä ole/olisi ollut äidiksi?

Vierailija
2/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa parikymppisenä äidiksi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu että apua on tarjolla. Ei se äitiys tosin aina niillä 30- ja 40-vuotiaillakaan nappiin mene. Itse en koskaan ole mitään apua tarvinnut. Vaikka provohan tämä on. Ä23

Vierailija
4/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän sait Ikis ensimmäisen lapsesi 18-vuotiaana. Toivottavasti säkin sait silloin erityistä tukea ja huolenpitoa.

Vierailija
5/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että äideille ja isille on apua tarjolla, iästä riippumatta. Vanhemmuus ei aina ole helppoa ja yksinkertaista, lapsetkin ovat erilaisia ja jokaiselle voi ihan yhtäkkiäkin ilmetä avun tarve vaikka kuinka ajankohta lapselle olisi etukäteen "pedattu sopivaksi".

Itse olen pian 25-vuotias äiti (sain lapseni 22-vuotiaana) enkä apua juuri ole tarvinnut - koliikkiaikoina sanoin neuvolassa olevani aika loppu ja sain parin kuukauden ajaksi joka toinen viikko lastenhoitajan pariksi tunniksi. Olen yhä siitä kiitollinen, muistan vieläkin sen tunteen kun pääsi kuuntelemaan hiljaisuutta aivan yksin :D

Vierailija
6/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:08"]Kuka haluaa parikymppisenä äidiksi....
[/quote]

sellanen joka haluaa jaksaa touhuta lasten kanssa? Sellanen joka haluaa nähdä omat tulevat lapsenlapset ja sellainen joka ei halua vanhainkotiin omien lasten ollessa nuoria.

Vierailija
7/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran jestas! Tämä on tätä hyysäämisyhteiskuntaa, kun nuorista kasvatetaan ihan avuttomia.Mikä "nuori"on yli kaksikymppinen?? Silloin pitäisi olla jo aikuinen, itse pärjäävä, ITSE AJATTELEVA. Mihin on kadonnut aito maalaisjärki? Miten ennen pärjättiin kun ei ollut kaiken maailman itsetunnonkohotusryhmiä ja mammakerhoja. Se on nyt eri asia kun samassa elämäntilanteessa olevat tapaavat ja kertovat kokemuksistaan ja jakavat vinkkejä.Mutta kun tuntuu että niistäkin täytyy nykyään tehdä terapeuttisia tapaamisia... Kyllä jokaisella äidillä luulisi olevan sen verran äidin vaistoa ja järkeä/ongelmanratkaisukykyä että pystyy itse lapsensa kasvattamaan. Ongelmia tulee kuitenkin kaikille, isompia tai pienempiä.Enkä halua väheksyä OIKEITA ongelmia, joissa tarvitaan ammattiapua. Itselläni on nyt nelikymppisenä kaksi lähes aikuisiän saavuttanutta (huom. lähes parikymppisiä) lasta ja olen ksvattanut heistä normaaleja tervejärkisiä nuoria ilman mammakerhoja ja muita terapiaistuntoja. Ja aiempaan kommenttiin " kuka haluaa parikymppisenä äidiksi?" Nyt on ihanaa kun lapset ovat isoja ja vielä ehtii nauttimaan tulevista vuosista nuorena ja terveenä. Kuusikymppisenä ollaan kuitenkin jo eläkeiän kynnyksellä ja saattaa olla kremppoja ja muita murheita.

Vierailija
8/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin numero 8, just näin!Missä on tosiaankin maalaisjärki nykyään?Itsekin olen kolme lasta kasvattanut jo lähes aikuisiksi enkä ole tarvinnut tukiryhmiä ja muuta mammajuttua...

Vierailija
9/9 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

San kolmannen lapseni 25-vuotiaana. Pars tuki ja neuvonantaja oli oma äiti ja neuvola.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan