Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholismi

Vierailija
04.08.2015 |

Äitini on ollut alkoholisti jo noin 20vuotta. Kahdesti on käynyt hoidoissa, aina retkahtanut takaisin juomaan. Asia huolestuttaa minua ja mietin onko mitään hoitomahdollisuuksia tai menetelmiä mitkä voisivat auttaa. Kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita, Minnesotaa, a-klinikkaa, AA-kerhoa. Jos äitisi suhtautuu hoitoon positiivisesti, kannattaa kysellä tarkemmin eri vaihtoehdoista paikalliselta a-klinikalta tai tutkia netistä. Pakolla et saa äitiäsi raitistettua.

Vierailija
2/5 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Päihdelinkin Kotikanavalle, siellä on hyvää vertaistukea aiheesta. Tämä on turha paikka näin vakavalle aiheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei auta jos henkilö itse ei apua halua ja päätä raitistua. Voi ravata vaikka noi kaikki ja moneen kertaan. Nimim: oma äiti kuoli viinaan, kun ei vaan pystynyt lopettamaan 

Vierailija
4/5 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alan ammttilainen on eriävää mieltä siitä että ihminen ei voi raitistua ellei itse halua sitä aloittaessaan hoidon. En muista kuka ja minkä hoidon edustaja.

En tiedä, itsekin olen luullut että se vaatii alkoholistin vilpittömän tahdon onnistuakseen mutta ehkä ainakin jotkut tietyntyyppiset persoonat voivat parantua niinkin.

Kan-koteja on myös moni kehunut.

Vierailija
5/5 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pitää myös huoli itsestäsi! Olen nimittäin saman tilanteen käynyt ja lopulta vierestä äidin maksakirroosiin kuoleman nähnyt. Siinä etenkin viimeiset kolme vuotta ennen loppua jatkuneessa koko ajan pahemmassa epätoivossa kun yritti toista tukea ja auttaa ja anella ja pakottaa hoitoon ja sitten auttaa ihan arkiaskareissa kun nekään eivät enää sujuneet... meni lopulta oma henkinen terveys kokonaan, minkä oikeastaan itse tajusin vasta äidin kuoleman jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi