Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko minun tilanteessani puolison vanhan auton?

Vierailija
04.08.2015 |

Meillä siis jonkun aikaa väliaikaisautona ollut tosi pienikulutuksinen ja niin ollen veroiltaankin halpa auto, että mies pääsee töihin ja nyt hän on löytänyt itselleen varmemman ja turvallisemman kulkupelin, jonka varmaan aikoo ostaa. Mies ehdotti nyt, että mä voisin halutessani ottaa omiin nimiini tuon väliaikaisauton niin pääsisin kauppaan ym myös silloin, kun mies ei ole kotona (eli auto mun saatavilla), mutta mulla ei omissa nimissä ole vielä kertaakaan ollut autoa, joten vakuutukset maksaisi ilman bonuksia varmaan jotain 1000€/vuosi ja olen kuitenkin tällä hetkellä työttömänä niin mun vuositulot on about 7000€ vuodessa. Tietysti autoa pitää myös huoltaa ja ostaa talvirenkaat, mutta mies on autoalalla töissä niin hoitaa kyllä itse huollot eli osat vaan pitäisi maksaa sit. Miten sinä tekisit mun tilanteessa? Oma auto helpottais kyllä elämää, kun pääsisin muulloinkin liikkumaan, kun vaan miehen ollessa kotona ja saattaisi helpottaa työmarkkinoillakin, mutta silti vähän mietityttää noi maksut.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla vakuutus noin paljon. Mitään kaskoa ei kannata ottaa, vanhaan autoon riittää pakollinen liikennevakuutus.
Netistä löytyy kyllä laskurit tälle. Itse ottaisin tuon auton.

Vierailija
2/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:01"]Ei voi olla vakuutus noin paljon. Mitään kaskoa ei kannata ottaa, vanhaan autoon riittää pakollinen liikennevakuutus.
[/quote]
Okei no kiitos tästä :) Täytiikin käydä laskemassa jossakin, että paljonko se noin suurinpiirtein sitten olis. Mies vaan nopsaan heitti puhelimessa arvion, että about tonnin luokkaa vuodessa olisi. Ja tosiaan joo -98 vuoden auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:01"]Ei voi olla vakuutus noin paljon. Mitään kaskoa ei kannata ottaa, vanhaan autoon riittää pakollinen liikennevakuutus.
[/quote]
Okei no kiitos tästä :) Täytiikin käydä laskemassa jossakin, että paljonko se noin suurinpiirtein sitten olis. Mies vaan nopsaan heitti puhelimessa arvion, että about tonnin luokkaa vuodessa olisi. Ja tosiaan joo -98 vuoden auto.
[/quote]
Pelkkä liikennevakuutus lähempänä viittä sataa mitä tonnia.

Vierailija
4/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto on noin vanha, niin ei tosiaan mitään järkeä ottaa ainakaan täyskaskoa. Liikennevakuutus on pakollinen, senkin hinta vähän vaihtelee. Sen lisäksi voit ottaa esimerkiksi sen pienimmän kaskon, joka korvaa muistaakseni suunnilleen hirvikolarin ja sen, jos auto palaa.

Selaile vähän mitä eri kaskot korvaa, mutta ei tosiaan mitään kallista vakuutusta kannata ottaa. Noin vanhalla autolla on todella hyvä käyttöarvo, mutta vakuutusyhtiö ei siitä enää mitään korvaa, eli rahallista arvoa sillä ei ole.

Vierailija
5/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:11"]Jos auto on noin vanha, niin ei tosiaan mitään järkeä ottaa ainakaan täyskaskoa. Liikennevakuutus on pakollinen, senkin hinta vähän vaihtelee. Sen lisäksi voit ottaa esimerkiksi sen pienimmän kaskon, joka korvaa muistaakseni suunnilleen hirvikolarin ja sen, jos auto palaa.

Selaile vähän mitä eri kaskot korvaa, mutta ei tosiaan mitään kallista vakuutusta kannata ottaa. Noin vanhalla autolla on todella hyvä käyttöarvo, mutta vakuutusyhtiö ei siitä enää mitään korvaa, eli rahallista arvoa sillä ei ole.
[/quote]
Okei kiitos infosta :) Ja tosiaan toi on kyllä semmoinen pikkuauto missä ei ole turvatyynyjä tai mitään erityisiä turvasysteemejä, että ihan kaupunkiajoon sen ottaisin, missä toivon mukaan ei hirviä tule vastaan, koska tuo auto jäis kyllä ihan kakkoseks täyskasvuiselle hirvelle :D

Vierailija
6/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks auto ei voi olla miehen nimissä?