Humalainen mies tönäisi naisystävänsä kumoon, AINOA auttaja oli vanha pappa!
Pysäkki oli täynnä nuoria hyväkuntoisia miehiä. Nainen itki maassa ja se mies vielä karjui sille. Joku n.80v kumarainen pappa ärjäisi sille että mene helvettiin sen naisen kimpusta. Ihme kyllä se uskoi ja häipyi. Pappa auttoi vielä naisen ylös.
Olin siis itse autolla liikkeellä ennen kun joku tulee kysymään miksen itse auttanut. (autoa ei voi pysäyttää ruuhkajonon keskelle) ikkuna auki siis niin kuulin ja näin tilanteen siitä.
Mikä ihmisiä vaivaa??
Kommentit (21)
Just oli uutinen, jossa mies oli mennyt tappeluun väliin ja pahoinpideltiin hengiltä. Ehkä siksi puuttumiskynnys on korkea. Noilta kännisiltä voi tulla herkästi vaikka puukkoa.
Jos se humalainen mies on vaikuttanut tosi aggressiiviselta, niin eipä ole helppo puuttua ettei itselle käy jotain.
Sitten myös ikävä sanoa, mutta tuskin sille naiselle tuli tuon miehen käytös ihan yllätyksenä. :(
Oletko retardi? Jos mies menee huomauttelemaan niin saa helposti itsekin selkäänsä tai joutuu muihin vaikeuksiin. Hyvä on juuri vanha patu, koska suurin osa ei sentään sellaiselle ala rähistä. Vielä parempi tosin on kun vanha akka sanoo. Rähisijä luikkii häntä koipien välissä pois.
Kunnian merkitys on aika vähäinen nyky-Suomessa miehillä ja naisilla, jos kantaväestöstä kyse. Siksi naisiakaan ei enää niin "puolusteta".
Papan nuoruudessa naiset olivat ehkä vielä puolustamisen arvoisia?
Nuoremmat eivät enää koe samoin.
Niin kyllähän se aika vihainen oli ja silminnähden hyvin humalassa.
Ihmettelen miten se pappa uskalsi puuttua :O No, joka tapauksessa siitä papasta tuli sankarini.
Toissapäivänä tappeluun väliin mennyt nuorehko mies kuoli...
Entä jos menee väliin ja humalaisella onkin taskussa vaikka veitsi?
41v m
Jos menee väliin johonkin perheriitaan missä huudetaan/itketään ja tilanne meneekin tappeluksi...
Niin voikin käydä että tämä nainen/vaimo todistaa miehensä puolesta ja väliinmeniä saa syytteen pahoinpitelystä tai saa ainakin saman syytteen kuin rähisiä.
Jos humalainen mies huutaa vaimolleen, niin laki ei anna oikeutta puuttua juuri mitenkään, koska kenenkään terveys ei ole vaarassa. Jos teet jotain niin olet syyllinen. Vai mitä luulet jos soitat 112 ja kerrot että humalainen mies huutaa humalaiselle naiselle ja kysyt mitä sinun pitäisi tehdä/saa tehdä ulkopuolisena?
Jos näen tilanteen missä somalit/musut ahdistelevat nuorta naista tai poikajoukko pahoinpitelee/tappelee... niin soitan ensin 112 ja sitten huudan/mene paikalle.
41v m
Ehkä naiset ette ole huomannut, miten erilainen väkivallan uhka miehille on. Kynnys lyödä tai potkaista miestä on lähes kaikilla pienempi kuin alkaa naista huitomaan. Väliin meneminen on miehelle ihan yhtä vaarallista kuin tappelun aloittaminenkin. Useimmiten jos nainen menee kahakkaan väliin, ei edes humalaisen tappelupukarin ensimmäin ajatus ole lyödä häntäkin, vaan työntää sivuun tai ehkä jopa kuunnella. Naisille on vaarallista kulkea yksin jollain alueilla ilta/yöaikaan. Vastaavasti miehille on vaarallista olla jollain alueilla yksin nakkikioski-, baari- tai taksijonossa.
Viimeaikoina on ollut paljon puhetta naisten kokemasta väkivallasta. Väitän kuitenkin että miehet joutuvat väkivallan kohteeksi huomattavasti naisia useammin. Lähes kaikki tuntemani miehet ovat saaneet elämänsä aikana nyrkistä, naisista en montaa nyrkistä saanutta tiedä. En halua väheksyä perheväkivaltaa, mutta ei se vieraalta kadulla turpaan saaminen ole sen mukavampaa.
Ymmärrän, että ei kannata mennä vaarallisiin tilanteisiin väliin. Voi soittaa vaikka poliisin tai hätänumeroon, tilanteesta riippuen. Mutta tuntuu, että monella ei ole edes halua auttaa. :(
Lakikin velvoittaa auttamaan, jos näkee toisen hädässä. Eikä tarvitse olla edes hengenhätää, on se muutenkin hyvä auttaa ihmisiä.
Monesti ajatellaan jos joku makaa maassa, että "Se on vaan sammunut". No mutta mitä jos kyseessä onkin vaikka sairaskohtaus?
Mietin aina, että mitä jos kyseessä olisi vaikka oma perheenjäseneni tai ystäväni? Tottakai haluaisin, että mahdollisimman moni pysähtyy auttamaan.
Ensiaputaitoja on myös hyvä opetella. Aika pieni vaiva siihen nähden, että ne voivat oikeasti pelastaa jonkun hengen.
Koska nyky-nulikat on niin heikkoja nysvääjiä. Eihän niistä ole muuhun kuin naisten hakkaajiksi.
Tuossa tilanteessa voi uhata soittaa poliisin tai että poliisi on jo tulossa jos ei muuten uskalla puuttua. Ja jos on fyysistä väkivaltaa ollut tai uhkailua niin soitto oikeastikin häkeen.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:19"]
Ehkä naiset ette ole huomannut, miten erilainen väkivallan uhka miehille on. Kynnys lyödä tai potkaista miestä on lähes kaikilla pienempi kuin alkaa naista huitomaan. Väliin meneminen on miehelle ihan yhtä vaarallista kuin tappelun aloittaminenkin. Useimmiten jos nainen menee kahakkaan väliin, ei edes humalaisen tappelupukarin ensimmäin ajatus ole lyödä häntäkin, vaan työntää sivuun tai ehkä jopa kuunnella. Naisille on vaarallista kulkea yksin jollain alueilla ilta/yöaikaan. Vastaavasti miehille on vaarallista olla jollain alueilla yksin nakkikioski-, baari- tai taksijonossa.
Viimeaikoina on ollut paljon puhetta naisten kokemasta väkivallasta. Väitän kuitenkin että miehet joutuvat väkivallan kohteeksi huomattavasti naisia useammin. Lähes kaikki tuntemani miehet ovat saaneet elämänsä aikana nyrkistä, naisista en montaa nyrkistä saanutta tiedä. En halua väheksyä perheväkivaltaa, mutta ei se vieraalta kadulla turpaan saaminen ole sen mukavampaa.
[/quote]
Naisiahan tuollaiset maitoparrat juuri lyövätkin, kun eivät omankokoisiaan uskalla. Siksi en uskaltaisi mennä väliin, soittaisin poliisit.
Off topic: Itse olen 45 kiloinen nainen, ja useaan kertaan olen meinannut joutua hakatuksi baarissa/ baarin ulkopuolella, ja tekijöinä vanhemmat miehet ( tuntemattomat). Naisilla nimenomaan on turvatonta sekä sisä- että ulkotiloissa. Ja sanottakoon vielä, että kertaakaan ei ole ollut mitään fyysistä uhkaa toisista naisista.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:21"]Ymmärrän, että ei kannata mennä vaarallisiin tilanteisiin väliin. Voi soittaa vaikka poliisin tai hätänumeroon, tilanteesta riippuen. Mutta tuntuu, että monella ei ole edes halua auttaa. :(
Lakikin velvoittaa auttamaan, jos näkee toisen hädässä. Eikä tarvitse olla edes hengenhätää, on se muutenkin hyvä auttaa ihmisiä.
Monesti ajatellaan jos joku makaa maassa, että "Se on vaan sammunut". No mutta mitä jos kyseessä onkin vaikka sairaskohtaus?
Mietin aina, että mitä jos kyseessä olisi vaikka oma perheenjäseneni tai ystäväni? Tottakai haluaisin, että mahdollisimman moni pysähtyy auttamaan.
Ensiaputaitoja on myös hyvä opetella. Aika pieni vaiva siihen nähden, että ne voivat oikeasti pelastaa jonkun hengen.
[/quote]
Varmasti autan tai ainakin yritän hätätilanteessa. Mutta se ei ole mielestäni varsinainen hätätilanne jos jonkun tekoripsibimbon ukko räyhää sille tai jopa hiukan pyörittelee maassa. Harvoin tuollaista nyt edes näkee, mutta kaikissa todistamissani keisseissä ei se nainenkaan ole mikään parka ollut. Kunhan ei nyrkillä mätki päin näköä niin selvittäkööt asianda keskenään mun puolesta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:34"]Off topic: Itse olen 45 kiloinen nainen, ja useaan kertaan olen meinannut joutua hakatuksi baarissa/ baarin ulkopuolella, ja tekijöinä vanhemmat miehet ( tuntemattomat). Naisilla nimenomaan on turvatonta sekä sisä- että ulkotiloissa. Ja sanottakoon vielä, että kertaakaan ei ole ollut mitään fyysistä uhkaa toisista naisista.
[/quote]
LOOOL, randomit miehet on siis meinanneet hakata sut useasti?? Ja sitten heräsit. Ainoat kerrat kun olen nähnyt naisen ottavan hiukan osumaa oli joskus nuoruudessa kun prinsessa haki huomiota ja joku mies kyllästyi ja tönäisi sen kumoon.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:21"]
Ymmärrän, että ei kannata mennä vaarallisiin tilanteisiin väliin. Voi soittaa vaikka poliisin tai hätänumeroon, tilanteesta riippuen. Mutta tuntuu, että monella ei ole edes halua auttaa. :( Lakikin velvoittaa auttamaan, jos näkee toisen hädässä. Eikä tarvitse olla edes hengenhätää, on se muutenkin hyvä auttaa ihmisiä. Monesti ajatellaan jos joku makaa maassa, että "Se on vaan sammunut". No mutta mitä jos kyseessä onkin vaikka sairaskohtaus? Mietin aina, että mitä jos kyseessä olisi vaikka oma perheenjäseneni tai ystäväni? Tottakai haluaisin, että mahdollisimman moni pysähtyy auttamaan. Ensiaputaitoja on myös hyvä opetella. Aika pieni vaiva siihen nähden, että ne voivat oikeasti pelastaa jonkun hengen.
[/quote]
Oliko tässä AP:n avauksessa nainen "hengenhädässä"?
Mitä luulet että 112 numerossa olisi sanottu väliinmenemisestä, jos ketään ei löydä/potkita?
41v m
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:34"]
Off topic: Itse olen 45 kiloinen nainen, ja useaan kertaan olen meinannut joutua hakatuksi baarissa/ baarin ulkopuolella, ja tekijöinä vanhemmat miehet ( tuntemattomat). Naisilla nimenomaan on turvatonta sekä sisä- että ulkotiloissa. Ja sanottakoon vielä, että kertaakaan ei ole ollut mitään fyysistä uhkaa toisista naisista.
[/quote]
Se että "olet meinannut", ei todista ettei mies olisi tilanteessa tullut hakatuksi/pahoinpidellyksi.
Jos kännipariskunnan mies vaikkapa syyttää vaimoaan pettämisestä ja toisten miesten katselemisesta, niin miten luulet hänen suhtautuvan jos toinen mies tulee väliin?
Jos mies kokee kunniaansa loukatun (siis tälläinen perus sovinisti/idänmies/eläin) ja huutaa vaimolleen, niin luuletko että hän kokee ulkopuolisen miehen tilanteeseen puuttumisen nöyryyttävänä vai pelottavana, jos on jo valmiiksi raivoissaan? Jos hän vain huutaisi vaimolleen, ja väliin meneminen aiheuttaisi tappelun, niin mikä on väliinmenijän vastuu?
41v m
Tai ainakin vaikuttivat pariskunnalta, menivät käsi kädessä ennen tapahtumaa.
-ap