Selfiet ärsyttää
Itse otettu kuva itsestä on jotenkin todella noloa. Tulee myötähäpeä. En ikinä kehtaisi ottaa saati laittaa jonnekin someen. On tämä nykyaika kyllä erikoista.
Kommentit (11)
Selfie on ihan ok jos sen yhteyteen on vaikkapa jotain kerrottavaa tai kannanotto johonkin asiaan.
Itse en jaksa seurata enää tilejä joihin spämmätään kuvia pelkästään omasta naamasta ja tekstinä korkeintaan jonkun biisin lyriikat.
Ikinä et kehtaisi ottaa itsestäsi kuvaa! Huh sentään, olisihan se kyllä aika noloa ottaa itsesäsi kuva! On tämä nykyaika kyllä niin erikoista kun oikein kuviakin voi ottaa itsestä ja vieläpä puhelimella, ei puhelimilla ennen tehty muuta kuin soitettu tarpeen tullessa! Huhhuh tätä nykyaikaa. Oli kyllä kaikki ennen paremmin, nuoretkaan ei olleet silloin vielä noloja toisinkuin tänä päivänä!
Ikävä vanhanliiton valokuva-albumeita ja paperisia kuvia. Niitä katseltiin ja muisteltiin kuvista menneitä reissuja ja tapahtumia, ihmisiä; tässä kuvassa oltiin Turussa, tässä kuvassa oli naapurin perheen sukutila yms. Nykyajan valokuva-albumit; tässä mun naama on keittiössä, tässä mun naama on vessassa, tässä kuvassa mun naama on jonkun seinän vieressä jne...
Vierailija kirjoitti:
Ikävä vanhanliiton valokuva-albumeita ja paperisia kuvia. Niitä katseltiin ja muisteltiin kuvista menneitä reissuja ja tapahtumia, ihmisiä; tässä kuvassa oltiin Turussa, tässä kuvassa oli naapurin perheen sukutila yms. Nykyajan valokuva-albumit; tässä mun naama on keittiössä, tässä mun naama on vessassa, tässä kuvassa mun naama on jonkun seinän vieressä jne...
Samaa mieltä. Nyt vaan kuvataan omaa pärstää. On narsistista meininkiä. Eniten ärsyttää sellaiset joita on muokattu ja oikein ajateltu että olenpa ihana tässä ja laitan tään nyt kaikkien kehuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Selfie on ihan ok jos sen yhteyteen on vaikkapa jotain kerrottavaa tai kannanotto johonkin asiaan.
Itse en jaksa seurata enää tilejä joihin spämmätään kuvia pelkästään omasta naamasta ja tekstinä korkeintaan jonkun biisin lyriikat.
Selfie ja kannanotto johonkin asiaan? Ihan yhtä typerää kun biisin sanojen kanssa vaikka. Olen varmaan vähän vanhanaikainen, mutta miksi niitä pitää edes laittaa someen? Profiilikuvat ymmärrän joo, mutta mitään muuta en tajua.
Selfietyypit ei ole aina penaalin terävimpiä kyniä kuten ukrainan solttupoika ottaessaan selfien facebookiin koulun liikuntaluokasta. Sai kaverinsa hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä on juuri se typerin selfien paikka. Tungetaan omaa lärviä paikkoihin, joissa tarkoitus olisi ehkä kiinnittää huomiota muihin asioihin. Esim. vaikka sodanvastainen viesti ja siinä kuva omasta naamasta vakavalla ilmeellä. Poikkeuksena se, jos teksti oikeasti koskee omaa naamaa ;)
Tyhmistä tyhmimpiä ovat peilin kautta otetut selfiet jotka oikein alleviivaavat sitä, että mä nyt tässä mua itseäni kuvaan. Ilmeisestntrendi että yläaste-lukioikäiset tytöt postaavat itsestään kuvia alusvaatteissa. Onko niin, että kiusataan jos ei ota sellaisia kuvia vai miksi sen ikäiset itsestään muodot paljastavia kuvia postaavat?
Olen ottanut itsestäni ehkä 10 selfietä, tosin jokaisessa selfiessä on ollut mukana myös ainakin toinen kissoistani. Kissoillani on tapana tulla välillä istumaan harteilleni ja yleensä silloin ei ole ollut muita paikalla, joten olen ottanut meistä selfien ja lähettänyt sen esimerkiksi siskolleni ja ystävälleni, jolla on myös kaksi kissaa.
En oikeasti jaksa ajatella selfieitä ottavista mitään sen ihmeempää. En jaksa pahoittaa mieltäni kuvista ja en ole muutenkaan mikään ap:n tapainen tosikko. Relaa ap, yritä edes! :D
Okei