Onko alastomuus sekasaunassa vähemmän paha kuin...
...alastomuus muuten. Poikaystäväni ei ymmärrä, kun en tahdo päästää häntä opiskelukavereiden kanssa alastomana sekasaunaan. Minä kuulemma saisin mennä. Hän sanoo, että alastomuus on ihan eri asia saunassa kuin muualla, mutta en minä osaa suhtautua siihen sillä tavalla.
Kommentit (85)
Itse koen, että henkilö, joka kokee mustasukkaisuutta tai saa ylitsepääsemättömiä seksiajatuksia sekasaunasta omaa mt-ongelmia. Toisaalta, onhan tässä myös vahva kaksinaismoralismi aina läsnä, sillä on ihan ok, että perhe saunoo yhtäaikaa lauantai-iltana, mutta melkoisen perverssiä, jos istuisi olohuoneessa alastomana katsomassa telkkaria, niinpä jos luoja olisi tarkoittanut meidät alastomiksi, niin me synnyttäisiin sellaisina.
Mun mielestä kumppanin mielipidettä pitäisi kunnioittaa. Ainakin omassa suhteessa on asioita, josta on sovittu keskenään ja voidaan puhua niin avoimesti ettei kumpikaan loukkaannu, esimerkiksi hän joskus sanoi ettei tykkää ajatuksesta, jos jään kahdestaam miespuolisen kaverini kanssa juomaan ja nukutaan samassa sängyssä. Minulle asia oli ok, ja lupasin etten enää tee niin vaikka sinkkuna tätä olinkin tehnyt. Ei kaiken tarvitse Olla kaikille ok, ja sitä pitää osata suhteessa kunnioittaa jos kyseessä eikuitenkaan ole mitään älytöntä.
Miten tästä aiheesta jaksetaan vielä nykypäivänäkin vouhkata ja vääntää? Kaikki tietävät varsin hyvin, miksi jotkut kyylät sinne sekasaunoihin hakeutuvat. Siinä on peseytyminen täysin toisarvoinen asia. Ihmettelen vaan, kun nykyään alastonta pintaa näkee kaikkialla, ihan kyllästymiseen asti. Tuossa sekasaunomisessa on luultavasti kyseessä joku halu päästä tirkistelemään tuttuja ihmisiä alastomina eli jotain huonosti piiloteltua vallanhalua.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kumppanin mielipidettä pitäisi kunnioittaa. Ainakin omassa suhteessa on asioita, josta on sovittu keskenään ja voidaan puhua niin avoimesti ettei kumpikaan loukkaannu, esimerkiksi hän joskus sanoi ettei tykkää ajatuksesta, jos jään kahdestaam miespuolisen kaverini kanssa juomaan ja nukutaan samassa sängyssä. Minulle asia oli ok, ja lupasin etten enää tee niin vaikka sinkkuna tätä olinkin tehnyt. Ei kaiken tarvitse Olla kaikille ok, ja sitä pitää osata suhteessa kunnioittaa jos kyseessä eikuitenkaan ole mitään älytöntä.
Kysymys kuuluukin onko se vaatiminen älytöntä vai ei.
Ap:n kohdalla kyseessä oli aika selvästi sairaalloinen mustasukkaisuus ja epävarmuus. Se on älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:19"]Miten tuo parinvaihtotarina liittyy sekasaunomiseen ?
Lupa sekasaunomiseen on vähän kuin lupa kiihottua muista naisista. Ihanko oikeasti kuvittelet, ettei miehesi kiihotu, jos saunassa on hyvätissisiä ja pyllyisiä tyttöjä? Että sinne vain fantasiamateriaalia keräämään. Yhtään eivät ajatukset saunan jälkeenkään harhaile, eiväthän?
Mökillä käydään aina sekasaunassa koko porukka. Mukana appivanhemmat, miehen veljen perhe sekä ystäväperheitä ym. Ei oo itselläollu tarvetta miesten kikkeleitä tuijottaa ja en nyt jaksa uskoa et ukkonikaan siellä kenenkään tissien, pillujen tai perseiden perään kauheesti tuijottelee :)
Pelkkä ajatuskin oksettaa. :/
Olen nuori hoikka nainen, enkä koskaan menisi sekasaunaan. En alasti, tai pyyhe päällä.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Yhtä pahoja molemmat, ja monet käyttävät sekasaunaa pelkkänä tekosyynä päästä kyyläämään genitaaleja.
Totta. Se joka muuta väittää valehtelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan mieheni kanssa molemmat opiskelijoita ja olen varma, että kumpikaan meistä ei tuohon suostuisi. Eli ei ole sallittua ainakaan meidän suhteessa.
Ihan normaaleja olette. Me olemme +45v pariskunta ja täsmälleen samaa mieltä, en päästäisi miestäni eikä hän minua. Win-Win tilanne.
Mutta osaatko kertoa yhtäkään hyvää syytä. (Mustasukkaisuus ei ole hyvä syy.)
Ei siihen mustasukkaisuutta tarvitse liittyä millään tavalla. Itse en halua alastomana olla kenen tahansa seurassa. Alaston vartaloni ei ole vaikka appiukon silmille eikä edes anopin. Alasti saunassakin olen vain mieheni seurassa tai tyttäreni. Poikanikin ovat jo liian vanhoja saunomaan kanssani alasti.
Mieheni on samaa mieltä alastomuutensa suhteen eikä myöskään käy sekasaunoissa joten meillä ei ongelmaa tämän suhteen onneksi.
T: Nainen 33.
Miksi näitä ikivanhoja ketjuja jatkuvasti nostetaan ylös?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä ikivanhoja ketjuja jatkuvasti nostetaan ylös?
Miksei?
Veikkaan että siellä on seisovia pippeleitä:) jos monella seisoo kun naiset on pukeissa niin mites sitten saunassa.Tiedän myös ihmisiä jotka etsivät seksiseuraa sekasaunoista.Siis opiskelijoita.
Sekasauna on ok, jos mies käy myös siskonsa ja äitinsä kanssa sekasaunomassa. Vai eikö, täh, eihän siinä ole mitään seksuaalista?
Vastustajien viesteissä toistuvat sanat mielestäni, vekkaan, luullakseni, epäilen. Käykää joskus, niin tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:58"]
Olettepas te kommentoijat tekopyhiä. Tuo on suht väsynyt läppä tuo "sekasaunomisessa ei ole mitään seksuaalista". Ette te ketään huijaa, antakaa jo olla.
Siinäkö sitten ei ole mitään seksuaalista, että normaali alaston ihmisvartalo paheksutaan piiloon jopa saunassa? Sori vaan, en näe mitään seksuaalista veltoissa peniksissä, saati sitten pömppömahoissa, riipputisseissä ja selluliitissa.
Jospa vika onkin sinussa? Ja luulet muiden olevan yhtä aseksuaaleja? Vaimoni rinnat eivät ole enää kauhean pystyt ja selluliittiakin löytyy, mutta rakastelemme aina saunassa. Hänen vartalonsa kiihottaa minua aina kun näen sen alastomana. Yleensäkin alaston naisvartalo on aina eroottinen ja kiihottava. Sekasaunat ja nudistirannat ovat tirkistelijöitä ja itsensäpaljastajia varten.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sekasaunominen ole pelkästään suomalainen ilmiö. Sekasaunat ilman uimapukua ovat tavallisia esim. Saksassa ja Itävallassa. Eikä siihen kyllä liity seksuaalisuus millään tavalla.
Päinvastoin. Saksassa kyseessä on aina seksuaalinen tapahtuma. Piiloteltu kylläkin, mutta eräänlaista virikkeiden etsintää ja esileikkiä. Nimimerkillä "Usein Saksassa saunonut"
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ei voi sanoa että sekasauna automaattisesti kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Ei kyllä tod kuulu kuin tietyissä piireissä. On paljon suomalaisia jotka ei ikinä menisi sekasaunaan ja ulkomaalaiset opiskelijat varsinkin on yleensä aivan järkyttyneitä että meillä tämmöinen tapa on ja vieläpä yliopistoissa yms. sivkstyneissä piireissä tätä harjoitetaan.
Ei kuulukaan. Ainoastaan parisuhteessa ja perheen pikkulasten kesken. Sekasaunat ovat yleensä enemmän tai vähemmän humalassa suoritettuja opiskelijoiden rohkeusriittejä. Otetaan vauhtia illan juhlintaan ja myöhempiin seksitouhuihin.
Vierailija kirjoitti:
Sekasauna on ok, jos mies käy myös siskonsa ja äitinsä kanssa sekasaunomassa. Vai eikö, täh, eihän siinä ole mitään seksuaalista?
Miksi äidin tai siskon pitäisi tykätä saunomisesta sekasaunassa vaikka poika/veli siitä tykkäisikin?
Itse voisin saunoa vaikka miehen veljen kanssa mutta vain jos se myös hänen mielestään on ok eikä siihen liity seksuaalista. Naisen, joka ajattelee saunomiseen liittyvän myös seksuaalista, yhdessä saunominen jäisi varmaankin välistä.
Mä rakastan ja arvostan mun miestä. Se voisi hyppiä kikkelisillään vaikka kahdenkymmenen naisen edessä eikä pettäisi mua. Jos se olisi kotiin tultua kiihottunut, niin win-win. Mä haluankin että se kokee olevansa haluttava.