Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverit ja pomo soittelee kun olen lomalla

Vierailija
03.08.2015 |

Ahdistavaa kun kokoajan joku soittelee töistä. Nyt laitoin puhelimen lentokonetilaan, mutta kai se jossain vaiheessa on avattava kuitenkin. Varaudun jo hirveään valitukseen, kun en ole ollut tavoitettavissa.

Muilla samaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tolloja voi ihmiset olla! Lomalla ja vapaalla EI soitella työasioissa. Ainoa kenelle voi soittaa on pomo jos on täysi hätätilanne tai ohjeistettu soittamaan. Ei kukaan ole niin korvaamaton. Epäreilua aplle.

Vierailija
2/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että sijaisjärjestelyt ja sijaisen perehdytys on täysin epäonnistunut teille. Että ette ole seuraavallakin lomalla samassa tilanteessa tämä kannattaa ottaa esille esimiehen ja työkavereiden kanssa. Kuka tuuraa ketä, ketkä ei voi lomailla yhtäaikaa. Onko sijaistajalle kerrottu kaikki tarvittavat asiat?, selkeät kirjalliset ohjeet, kaikista perusasioista mitä tuuraaja joutuu hoitamaan. Mistä löytyy tärkeät asiat? Ei jemmailua ja salailua vaan reilusti infotaan työkaverille auki olevat asiat kun jäädään lomalle. Se että sijainen mokaa sinun lomasi aikana, ei oikeasti nosta sinun pisteitäsi. Asialliset poissaoloilmoitukset sähköpostiin asiakkaille yhteydenottotietoineen.

Onnistuneet sijaisjärjestelyt vaativat myös oman osaamisen kasvattamista kun vastaavasti helposti joutuu jonkun toisen tuuraajaksi ja se rajoittaa omanloman ajankohdan valintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät kollegoiden numerot niin pistät ne "mustallelistalle" joka ohjaa puhelut suoraan vastaajaan. Eiköhän ne kyllästy lätisemään vastaajaan.

Vierailija
4/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos päivystysvuoroista yleensä maksetaan? Vie lomasi jälkeen lasku töihin. Hullua kai tuo on ilmaista työtä tehdä..

Vierailija
5/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Nämä niin tiedetään, nämä tyypit, jotka haluaa olla korvaamattomia. 

Ensin neuvotaan tahallaan huonosti, sitten valitetaan kun soitellaan. Vaikka tosiasiassa sen valittamisen takana piilee ivallinen hymy siitä, että eivätpähän ähäkutti pärjääkään ilman minua. Olen aika varma, että jos ap:lle ei soitettaisi, häntä kiukuttaisi. Hyvä työntekijä on vasta sitten, kun pystyy olemaan lomalla hyvillä mielin, luottaen siihen että hommat hoidetaan - kun on omat hommansa ensin itse neuvonut toisille kunnolla. 

Vierailija
6/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:12"]Kuulostaa että sijaisjärjestelyt ja sijaisen perehdytys on täysin epäonnistunut teille. Että ette ole seuraavallakin lomalla samassa tilanteessa tämä kannattaa ottaa esille esimiehen ja työkavereiden kanssa. Kuka tuuraa ketä, ketkä ei voi lomailla yhtäaikaa. Onko sijaistajalle kerrottu kaikki tarvittavat asiat?, selkeät kirjalliset ohjeet, kaikista perusasioista mitä tuuraaja joutuu hoitamaan. Mistä löytyy tärkeät asiat? Ei jemmailua ja salailua vaan reilusti infotaan työkaverille auki olevat asiat kun jäädään lomalle. Se että sijainen mokaa sinun lomasi aikana, ei oikeasti nosta sinun pisteitäsi. Asialliset poissaoloilmoitukset sähköpostiin asiakkaille yhteydenottotietoineen.

Onnistuneet sijaisjärjestelyt vaativat myös oman osaamisen kasvattamista kun vastaavasti helposti joutuu jonkun toisen tuuraajaksi ja se rajoittaa omanloman ajankohdan valintaa.
[/quote]Ei oikein toimi asiantuntijaorganisaatiossa.

Vierailija
7/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:12"]Kuulostaa että sijaisjärjestelyt ja sijaisen perehdytys on täysin epäonnistunut teille. Että ette ole seuraavallakin lomalla samassa tilanteessa tämä kannattaa ottaa esille esimiehen ja työkavereiden kanssa. Kuka tuuraa ketä, ketkä ei voi lomailla yhtäaikaa. Onko sijaistajalle kerrottu kaikki tarvittavat asiat?, selkeät kirjalliset ohjeet, kaikista perusasioista mitä tuuraaja joutuu hoitamaan. Mistä löytyy tärkeät asiat? Ei jemmailua ja salailua vaan reilusti infotaan työkaverille auki olevat asiat kun jäädään lomalle. Se että sijainen mokaa sinun lomasi aikana, ei oikeasti nosta sinun pisteitäsi. Asialliset poissaoloilmoitukset sähköpostiin asiakkaille yhteydenottotietoineen.

[/quote]
Kaikkia ei voi sijaistaa. Itselläni esim. on sellainen työ, jota kukaan muu ei töissä tee tai osaa tehdä. Lomani aikana työni ovat tekemättä tai sitten joku tekee asiantuntemattomia ratkaisuja, joita joudun korjailemaan töihin palattuani.

Vierailija
8/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:12"]Kuulostaa että sijaisjärjestelyt ja sijaisen perehdytys on täysin epäonnistunut teille. Että ette ole seuraavallakin lomalla samassa tilanteessa tämä kannattaa ottaa esille esimiehen ja työkavereiden kanssa. Kuka tuuraa ketä, ketkä ei voi lomailla yhtäaikaa. Onko sijaistajalle kerrottu kaikki tarvittavat asiat?, selkeät kirjalliset ohjeet, kaikista perusasioista mitä tuuraaja joutuu hoitamaan. Mistä löytyy tärkeät asiat? Ei jemmailua ja salailua vaan reilusti infotaan työkaverille auki olevat asiat kun jäädään lomalle. Se että sijainen mokaa sinun lomasi aikana, ei oikeasti nosta sinun pisteitäsi. Asialliset poissaoloilmoitukset sähköpostiin asiakkaille yhteydenottotietoineen. Onnistuneet sijaisjärjestelyt vaativat myös oman osaamisen kasvattamista kun vastaavasti helposti joutuu jonkun toisen tuuraajaksi ja se rajoittaa omanloman ajankohdan valintaa. [/quote]Ei oikein toimi asiantuntijaorganisaatiossa.

[/quote]

Ei toimi ei, mutta jos asiantuntija on oikeasti ap:n tilanteessa on hänelläkin mennyt hommat ennen lomaa pahasti pieleen oman työn- ja ajanhallinnan kohdalla. 

Itse työskentelen 4- vuotisessa hankkeessa ja porukkaa vaihtuu kokoajan, että homma hoituu tehokkaasti kaikki 250 henkeä pitää kesälomansa heinäkuussa. Kesä-ja elokuussa projektit toimivat täydellä teholla.

Organisaatiot ja työpaikat on erilaisia, lomat menee sen mukaan.

16

Vierailija
9/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:58"]

Miten tolloja voi ihmiset olla! Lomalla ja vapaalla EI soitella työasioissa. Ainoa kenelle voi soittaa on pomo jos on täysi hätätilanne tai ohjeistettu soittamaan. Ei kukaan ole niin korvaamaton. Epäreilua aplle.

[/quote]

Meillä tehdään loma-aikaan kaikki isommat huoneiden vaihdokset jne. ja kun väki tulee lomilta, ne ei voi sanoa enää mitään, kun "sä et vastannu puhelimeen".

Vierailija
10/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:35"]

No kyselee neuvoja tietenkin, kaikesta mahdollisesta. Olen ollut tuolla töissä paljon vähemmän aikaa, kun muut. Eivät vaan viitsi itse selvittää asioita.

[/quote]No älä vaan vastaa, ei sinun tarvitse.
[/quote]
Työnantaja voi velvoittaa lomalta töihin. Tulee tosin kalliiksi, mutta voi.
Kiitos alapeukuista.

Vierailija
11/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoinaan kun olin pienessä yrityksessä töissä. Ei se tosin niin pahalta tuntunut kun puhelun soi jatkuvasti iltaisin ja viikonloppuisin muutenkin. Nykyään työpuhelin jää kiltisti työpöydälle kun lähden lomalle. 

Vierailija
12/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus sanonut työkavereille, että sillon kun mä olen lomalla, niin oletan, että mua ei häiritä silloin työasioilla. Ymmärsivät, ihme kyllä. 

Vierailija
13/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa... Kyl ne oppii pärjäämään..

Vierailija
14/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se niin vaikeeta vastata siihen puhelimeen

Vierailija
15/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta olla vastaamatta, mutta en yksinkertaisesti vain jaksa. Koko vkl vastailin ja sain valituksia, kun tyyliin nukuin liian myöhään.

Vierailija
16/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se vaikeaa, kun lomaa on ruhtinaalliset 2 viikkoa ja puhelin soi 6-10 kertaa päivässä. Muutenkin se soi joka vkl. Rauhassa ei saa olla. Taidan harkita työpaikan vaihtoa.

Vierailija
17/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ne soittelee? Tarviiko ne sinun neuvojasi vai mistä on kyse?

Vierailija
18/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyselee neuvoja tietenkin, kaikesta mahdollisesta. Olen ollut tuolla töissä paljon vähemmän aikaa, kun muut. Eivät vaan viitsi itse selvittää asioita.

Vierailija
19/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa. Ja laita joka soiton jälkeen viesti: olen lomalla.

Vierailija
20/23 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vastaamatta töistä tuleviin puheluihin. Sinä olet ansaitulla lomlla. Joskus työkaverini mukamas vaan kyselivät lomakuulumisia ja ihan ohimennen työasioita. Sanoin heille, että olen lomalla lomailemassa ja heipat sinne ja luuri kiinni. Ovat nyt oppineet olemaan häiritsemättä.