Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen 24-v nainen ja eläkkeellä mt-syistä

Vierailija
03.08.2015 |

kysyttävää?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saat eläkettä ja asumistukea? Olitko ensin kuntoutustuella? Mikä sun diagnoosi on?

Vierailija
2/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitun laiska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko persu?

Vierailija
4/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä ja asumistukea, eläkettä n. 350 työeläkettä, 470 kansaneläkettä ja 280 asumistukea. Olen ollut psykiatrisessa hoidossa monta vuotta, mt-ongelmat alkoivat jo lapsena. Diagnoosina pakko-oireinen häiriö. ap

Vierailija
5/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:11"]

Voi vitun laiska

[/quote]

En ole. Olen tehnyt töitä 15-vuotiaasta lähtien. Sairaus vei kuitenkin voiton. ap

Vierailija
6/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä teet näitä samoja aloituksia vähän väliä? Sulla on OCD, kuuluuko siihen nämä samat aloituksetkin?

Vierailija
7/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään olit kuntoutustuella ennen toistaiseksi eläkettä?

Vierailija
8/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi vähän yrittää. Mä oon diagnosoituna masentuneena, pakko-oireisena, ahdistushäiriöisenä ja vuosien mittaan masennus muuttui 2-suuntaiseksi, ollut työelämässä 20 vuotta. Välillä sairaslomalla ja osastolla, mutta sitten taas takaisin töihin. Nyt 40-vuotiaana alkaa terveys olla siinä kunnossa, että haetaan osa-aikaista kuntoutustukea ja oon osa-sijaisena töissä. Tavoitteena jossain vaiheessa kokoaikaisena töihin. Missään nimessä en näin nuorena halua eläkkeelle. Pakko-oireista häiriötä voi hoitaa ja siitä opetella pois. Nuorena on vielä enemmän aivokapasiteettiakin kuin mun iässä. Aika luuseri oot.

Vierailija
9/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös pakko-oireita. Pahentuvat koko ajan. Yritän päästä terapiaan, mutta se on vaikeaa päästä. Minkälaisia pakko-oireita sulla on?

Vierailija
10/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:22"]

Eikö kannattaisi vähän yrittää. Mä oon diagnosoituna masentuneena, pakko-oireisena, ahdistushäiriöisenä ja vuosien mittaan masennus muuttui 2-suuntaiseksi, ollut työelämässä 20 vuotta. Välillä sairaslomalla ja osastolla, mutta sitten taas takaisin töihin. Nyt 40-vuotiaana alkaa terveys olla siinä kunnossa, että haetaan osa-aikaista kuntoutustukea ja oon osa-sijaisena töissä. Tavoitteena jossain vaiheessa kokoaikaisena töihin. Missään nimessä en näin nuorena halua eläkkeelle. Pakko-oireista häiriötä voi hoitaa ja siitä opetella pois. Nuorena on vielä enemmän aivokapasiteettiakin kuin mun iässä. Aika luuseri oot.

[/quote]

Mulla alkoi jo lapsena pakko-oireinen häiriö. En pysty opettelemaan siitä pois, koska mulla on niin paljon oireita. Lisäksi en saa yksin altistaa itseäni, sillä mulla on psykoottista ahdistuksesta. Jos siis en tee niitä, saan sellaisen kohtaukse, että on pakko lähteä päivystykseen. Joinakin päivinä en pääse ulos asunnostani ollenkaan. Käteni ovat vuotaneet verta liiallisen pesemisen seurauksena. Altistus ei kaikilla toimi, eikä se ole turvallista, jos on psykoottista ahdistusta. Kaikki eivät parane koskaan. Näillä mennään. ap

Vierailija
11/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:23"]

Itsellä myös pakko-oireita. Pahentuvat koko ajan. Yritän päästä terapiaan, mutta se on vaikeaa päästä. Minkälaisia pakko-oireita sulla on?

[/quote]

Tarkastelua (kortit, sähkölaitteet, tahrat, roskat, vesihanat), pesemistä (vartalo, kädet, pyykit, tiskit), asioiden varomista esim tahrat, patterit, veri, lika lukuisia eri asioita, joihin ei saa koskea. Pakkoajatuksia ja niitä ajatuksia pitää kumota toisilla ajatuksilla. ap

Vierailija
12/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:22"]

[/quote]

Ja tosiaan olet ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, yrittänyt, lääkinnyt, käynyt ryhmissä, käyntyt terapiassa. Mutta kun sairaus ei ole omilla voimilla voitettavissa. Se on sairaus. ap

Vierailija
13/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä pakko-oireita sulla on?

Vierailija
14/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä menetä toivoa. Vaikka nyt olet eläkkeellä, niin saattaa olla, että jonain päivänä kuntoudut tarpeeksi voidaksesi opiskella tai mennä töihin. Eläkkeellä olo ei ole mikään lopullinen "tuomio", vaikka olisit saanut pysyvän eläkkeen. Tilanteet voi aina muuttua parempaan. T. yksi toivonsa kertaalleen heittänyt 26-vuotias eläkeläinen, jonka risukasaan on alkanut paistaa aurinko.

Vierailija
15/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:27"]

[/quote]

Tarkastelua (kortit, sähkölaitteet, tahrat, roskat, vesihanat), pesemistä (vartalo, kädet, pyykit, tiskit), asioiden varomista esim tahrat, patterit, veri, lika lukuisia eri asioita, joihin ei saa koskea. Pakkoajatuksia ja niitä ajatuksia pitää kumota toisilla ajatuksilla. ap

[/quote]

Laitappas osoitteesi tähän ketjuun ja jätä ovesi lukitsematta ensi viikolla. Tulen kidnappaamaan sut joku päivä mun mökille, missä ei ole sähköä tai juoksevaa vettä. Fyysistä voimaa käyttäen pidän sinut lukittuna mökkiin kuukauden päivät (en aiheuta fyysistä väkivaltaa).

Katsotaan tuon jälkeen onko vielä oireita.

M35

Vierailija
16/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:23"]

[/quote]

[/quote]

Ei noi nyt pahoilta kuulosta. Mä tarkistelen paikat monta kertaa ennen töihin lähtöä tietyllä kuviolla. Nyt on tullut joku pakko käyttää koko ajan töissä käsidesiä. Kerran saunoin ennen työvuoroa enkä meinannu päästä töihin, kun hysteerisenä tarkistelin kiusata ja pelkäsin tulipaloa. Oon ottanu helloista ym valokuvia, joita katselen töissä, että on turvallinen olo. Ei tollasilla jutuilla kannata eläkkeelle nuorena jäädä. Anna ku arvaan, toki baarielämä maistuu eikö ja miehet, seksissä et jostain syystä ehdikään pestä käsiä.

Vierailija
17/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:16"]

Voi vitun laiska

[/quote]

En ole. Olen tehnyt töitä 15-vuotiaasta lähtien. Sairaus vei kuitenkin voiton. ap

[/quote]

Ihan sama, vaikka olisit tehnyt 5-vuotiaasta lähtien. 24-vuotiaana ei pidä jäädä eläkkeelle. Noin 40 vuoden kuluttua tuosta voidaan tilannetta katsoa uudestaan.

Vierailija
18/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:27"]

[/quote]

[/quote]

Laitappas osoitteesi tähän ketjuun ja jätä ovesi lukitsematta ensi viikolla. Tulen kidnappaamaan sut joku päivä mun mökille, missä ei ole sähköä tai juoksevaa vettä. Fyysistä voimaa käyttäen pidän sinut lukittuna mökkiin kuukauden päivät (en aiheuta fyysistä väkivaltaa).

Katsotaan tuon jälkeen onko vielä oireita.

M35

[/quote]

Ei atua. Hengenvaarallista, sillä kärsin psykoottisesta ahdistuksesta. Joutuisin varmasti tuollaisen jälkeen osastolle loppuelämäksi. ap

Vierailija
19/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:23"] Itsellä myös pakko-oireita. Pahentuvat koko ajan. Yritän päästä terapiaan, mutta se on vaikeaa päästä. Minkälaisia pakko-oireita sulla on? [/quote]

Tarkastelua (kortit, sähkölaitteet, tahrat, roskat, vesihanat), pesemistä (vartalo, kädet, pyykit, tiskit), asioiden varomista esim tahrat, patterit, veri, lika lukuisia eri asioita, joihin ei saa koskea. Pakkoajatuksia ja niitä ajatuksia pitää kumota toisilla ajatuksilla. ap [/quote] Ei noi nyt pahoilta kuulosta. Mä tarkistelen paikat monta kertaa ennen töihin lähtöä tietyllä kuviolla. Nyt on tullut joku pakko käyttää koko ajan töissä käsidesiä. Kerran saunoin ennen työvuoroa enkä meinannu päästä töihin, kun hysteerisenä tarkistelin kiusata ja pelkäsin tulipaloa. Oon ottanu helloista ym valokuvia, joita katselen töissä, että on turvallinen olo. Ei tollasilla jutuilla kannata eläkkeelle nuorena jäädä. Anna ku arvaan, toki baarielämä maistuu eikö ja miehet, seksissä et jostain syystä ehdikään pestä käsiä.

[/quote]

Käteni ovat veresinä pesemisestä. En pysty käymään joka päivä ulkona kun en pääse ulos kotoa. Suurin osa valveissaoloajasta kuluu pakko-oireisiin. Lähes jokaisella on jonkun verran pakko-oireita, sehän on normaalia. Mutta sitten kun se on sairaus, se on eri asia. Et siis voi verrata omaa tilannettasi minun tilanteeseen. Minä en edes pääse ulos aina asunnostani ja jos pääsen, joudun palaamaan takaisin. Jos en palaa, saan niin kovan ahdistuksen, että pitää soittaa ambulanssi. Sekoan täysi, alan repimään hiuksia päästäni, huudan, itken, raavin. Joinakin päivinä en pysty koskettamaan kodin ulkopuolisiin asioihin ollenkaan. Joskus en kykene ajattelemaan kuin pakkoajatuksia, koska minun on neutralisoitva joitakin toisia ajatuksia pakkoajatuksilla. Pyydän ettet vähättele sairauttani, koska et tiedä mitä olen käynyt läpi.

En käy baareissa, koska en pysty olemaan kodin ulkopuolella rennosti. Seksiä en pysty harrastamaan. ap

Vierailija
20/70 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:16"]

Voi vitun laiska

[/quote]

[/quote]

Ihan sama, vaikka olisit tehnyt 5-vuotiaasta lähtien. 24-vuotiaana ei pidä jäädä eläkkeelle. Noin 40 vuoden kuluttua tuosta voidaan tilannetta katsoa uudestaan.

[/quote]

Luuletko tosissaan että haluaisin olla eläkkeellä? Jos en olisi eläkkeellä, niin mistä minä sitten toimeentulon saisin? Pitkäaikaissairaan toimeentulo on nimenomaan eläke. Olen työkyvytön, joten eläke on oikea toimeentulo minulle. ap