Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet koko nimen muuttaneesta?

Vierailija
03.08.2015 |

Jos henkilö on muuttanut koko nimensä sukunimeä myöten niin, mitä ajattelet? Itse olen sitä mieltä, että omapahan on asiansa ja jos ei tykkää nimestään niin saahan sitä muuttaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi nimi kertoo siitä, millainen ihminen kuvittelee olevansa tai haluaisi olla. Joskus uusi nimi sopii kantajalleen loistavasti, esimerkkinä vaikka Miina Äkkijyrkkä. Joskus itsekeksitty nimi taas herättää enemmänkin sääliä tai huvittuneisuutta, kuten joku satuprinsessanimi tai vaikka Vedenneito naisella, joka ei muistuta ollenkaan prinsessaa/vedenneitoa.

Vierailija
2/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni tulee parikin mahdollista skenaariota. Henkilö saattaa inhota nimeään semanttisista tai äänteellisistä syistä, ts. "En pidä nimeni merkityksestä" tai "Nimeni kuulostaa kamalalta." Sekin on mahdollista, että henkilö valitsee nimen, joka sopii paremmin hänen imagoonsa tai persoonallisuuteensa. "En halua olla Jaana Möttönen. Haluan olla Sateenkaari Mirabella Sinitaivas." 

Mikäli kyse ei ole noista, ensimmäisenä tulee mieleen että henkilöllä on todella traumaattinen menneisyys, rikostausta tai että häntä vainotaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos ottaa ristimänimensä toisen nimen ja suvussa kulkevan sukunimen käyttöön. Silloin se ei ole itse keksitty ja erottuuhan se joukosta jos ei ole muita samannimisiä. Nimenmuutokseenkin syitä on ihmisillä niin monia! Eikä tuntemani nimeä muuttaneet tuo nimenmuuttamistaan julki uusille tuttavuuksille ja miksi pitäisikään?

Vierailija
4/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tiedän joka pakenee menneisyyden peikkoja. Eli mieleen tulee huono maine josta luulee pääsevänsä nimen vauhdilla eroon. Ikävä kyllä se ei onnistu jos ei vaihda myös paikkakuntaa.

Vierailija
5/5 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut nimeni kokonaan, mutta syy muutokselle ei ole ollut huono maine, rikos, menneisyyden traumat tmv. Vaan yksinkertaisesti se, että nimeni oli niin yleinen että inhotti kun sotkettiin johonkin toiseen jne. Viihdyn nykyisellä nimelläni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi