Hulvattomimmat työhakemukset, mitä olette nähneet?
Minkälaisia hauskoja työhakemuksia firmaanne on lähetetty?
Listataan hauskimmat pinoon. :-)
Kommentit (12)
Tulet saamaan paskaa niskaasi AP, työttömien arvostelu on tabu. Työhakemus on aina itseisarvo jota ei saa kyseenalaistaa, muuten on syyllistäjä.
No ei kovin huvittavia, mutta huonoja: wordin kuvapankista kuvia hakemuksessa ja teksti tyyliin: "suurin saavutukseni on olla äiti, olen nisu-pekan ja canna-cecilian ylpeä äiti ja asumme omistusasunnossa pihtiputaalla mieheni repen kanssa". Ei sanaakaan miksi hakija sopisi työhön tai mitä työssä tarvittavaa kokemusta löytyy..
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:16"]
Tulet saamaan paskaa niskaasi AP, työttömien arvostelu on tabu. Työhakemus on aina itseisarvo jota ei saa kyseenalaistaa, muuten on syyllistäjä.
[/quote]
Haluat arvostella sekä työttömiä että aktiivisia ihmisiä, jotka lähettävät hakemuksia? Mikä sinua vaivaa?
kuinka niin työttömien arvostelu on tabu? tälläkään palstalla ei mitään muuta tehdä, ja jatkuvasti iltalehdissä otsikoita laiskoista ja tyhmistä työnhakijoista.
Kyllä se työttömyys voi osua sinunkin kohdallesi, aloittaja. Ihan turhaan koet ylemmyyttä.
En oo kauheesti muiden hakemuksia nähnyt mutta oman nykyisen aspa-työpaikkani sain hakemuksella joka oli riimirunomuodossa. Otin riskin ja se kannatti :)
En ole kovinkaan montaa hakemusta lukenut, mutta yhdessä lukemassani ei vaitiolovelvollisuuden vuoksi voinut kertoa mitä oli aiemmin tehnyt.
Huomattavasti enemmän olen lukenut huonoja työpaikkailmoituksia. Eräässäkin vaadittiin 10 vuoden kokemus asiasta, jota ei ole edes ollut vielä kymmentä vuotta.
Kaikki työhakemuksia lähettävät eivät ole työttömiä. Olin kerran eräässä firmassa ulkomailla, jonne haki nuori nainen töihin. Hakemuksessa luki, kuinka hän tykkää laittaa itseään ja kuinka hänelle on tärkeää olla hyvin laittautunut, kun lähtee ulos. Ihan kiva, mutta jotain työn kannalta vähän relevantimpaakin olisi voinut kertoa kuin laittautumisrutiineitaan.
CV:ssä listatut IT-taidot insinöörillä: Office, Windows ja internet :)
Mulle on tullut jotakuinkin tälläinen
"Olen 18 vuotias judoka Espoosta. Voin tulla teille töihin 15.6-30.7.20xx. Tunnen henkilön X"
(työpkallani oli tämänniminen henkilö töissä esimiehenä toisella osastolla.
Eilen näin Facessa ruutupaperille lyijykynällä tehdyn CV:n johon oli piirretty koristossujen kuva. Lisäksi tällä CV:llä työtä hakeva kirjoitti oman alansa nimen väärin.
Olen lukenut hakemuksen, jossa oli kirjoitettu paikkakuntien nimet pienellä alkukirjaimella. Yksi paikkasi työkokemuksen puutetta kertomalla interrail-matkastaan.
Miten edes kehtaat?