Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en herää kellonsoittoon

Vierailija
03.08.2015 |

En aamulla kuule kelloa. Kello on soimassa esim klo 9.00 mutta saatan herätä puoliltapäivin ja huomata, että en taaskaan herännyt siihen. Kiusallista.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina puhelimessa useita herätyksiä eri äänillä (esim. 6.15, 6.30, 6.45 jne). Sama homma tabletissa. Sitten minulla on patterikäyttöinen pirisevä kello ja vedettävä vanha kello josta lähtee aivan jumalaton ääni. Nämä kaikki sijoittelen sitten aina vähän vaihdellen ympäriinsä, kuitenkin niin että minun on pakko nousta sängystä että saan ne sammutettua.

Toimii.

Vierailija
2/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mä taas herään pienempäänkin ääneen. Enkä mä edes osaa nukkua pitkään. Joskin herännyt keskellä yötä ja tajunnut että kellosta on loppunut patteri. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile eri hälytysääntä. Vanhaan tottuu ja siitä on helpompi nukkua läpi. Itse nukuin usein ihan rauhassa vaikka herätyskello soi kaksi tuntia.

Vierailija
4/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hanki parempi kello.

Vierailija
5/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, kyllä sun pomosi vähän ajan päästä järjestää asiat niin, että pääset nukkumaan aamuisin ihan niin pitkään kuin haluat.

Vierailija
6/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armoton vetelys.

Vierailija
7/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:26"]

Armoton vetelys.

[/quote]

Jos on sikeäuninen, niin sille voi itse ihan yhtä vähän kuin herkkäunisuudelle. Se on luontainen ominaisuus, jonka kanssa on vain opeteltava pärjäämään.

T. 2

Vierailija
8/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:10"]

Mulla on aina puhelimessa useita herätyksiä eri äänillä (esim. 6.15, 6.30, 6.45 jne). Sama homma tabletissa. Sitten minulla on patterikäyttöinen pirisevä kello ja vedettävä vanha kello josta lähtee aivan jumalaton ääni. Nämä kaikki sijoittelen sitten aina vähän vaihdellen ympäriinsä, kuitenkin niin että minun on pakko nousta sängystä että saan ne sammutettua.

Toimii.

[/quote]

Kokeiltu on. :( En vain herää mihinkään ääneen. ap

Vierailija
9/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:21"]

Noo, kyllä sun pomosi vähän ajan päästä järjestää asiat niin, että pääset nukkumaan aamuisin ihan niin pitkään kuin haluat.

[/quote]

ööh...? Miksi luulet että tekisin työtä johon pitää aamulla herätä? Oletko kuullut esim ihmisistä jotka tekevät jatkuvaa yövuoroa?? ap

Vierailija
10/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän pidä puhelinta/herätyskelloa/mitälie käden ulottuvilla? silloin lyöt sen unissasi kiinni. huoneen toiselle puolelle vaan illalla niin pakko nousta sängystä :)

Vierailija
11/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:43"]

ethän pidä puhelinta/herätyskelloa/mitälie käden ulottuvilla? silloin lyöt sen unissasi kiinni. huoneen toiselle puolelle vaan illalla niin pakko nousta sängystä :)

[/quote]

Mutta jos ei herää siihen itse ääneen vaan nukkuu sen hälytyksen ohi? ap

Vierailija
12/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:10"]

Toimii.

[/quote]

Kokeiltu on. :( En vain herää mihinkään ääneen. ap

[/quote]

Mitä kaikkia ääniä olet sitten kokeillut? Kyllä se jokaiselle joku löytyy kun tarpeeksi etsitään. Vanha rämisevä herätyskello teräskattilassa tai emalivadissa, onko kokeiltu?

Lisäksi kannattanee tsekata kuurojen apuvälineet myös, sieltä löytyy valoja ja värinöitä ja tärinöitä avuksi.

Sitten on tämmöinen, ei vaan vielä massatuotannossa :D http://vivas.fi/keksija-rakensi-sangyn-ihmisille-joille-aamuheratykset-tuottavat-vaikeuksia/

Vierailija
13/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko valo tai vaikka radio päälle? Hanki aikakytkin, joilla saat valon syttymään ja radion päälle. Niihin monesti herää hiljalleen, kun aivot rekisteröivät äänet. Radiosta ei myöskään tule aina samaa puhetta/musiikkia, joten siki se toimii paremmin.

Vierailija
14/22 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:21"]

[/quote]

ööh...? Miksi luulet että tekisin työtä johon pitää aamulla herätä? Oletko kuullut esim ihmisistä jotka tekevät jatkuvaa yövuoroa?? ap

[/quote]

Miksi haluat herätä klo 9 aamulla? :O

Vierailija
15/22 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen myöhässä jo silloin

Vierailija
16/22 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin sängylle ja riittävän kova patja. Puhelimeen värinä päälle niin on ihme jos et siihen värinään herää. Jos ei auta niin sitten aikaisemmin nukkumaan. Tarvittaessa toista viimeksi mainittu.

Vierailija
17/22 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Varsinkin näin talvella kun on pimeät aamut. Onneksi olen opiskelija niin ei ole aivan maailmanloppu jos myöhästyn koulusta mutta työharjoittelussa ja muuten työelämässä olessani tämä heräämättömyys on paha ongelma.

Kun olin sinkku ja talviaikaan töihin piti herätä puoli 7 pyysin isääni soittamaan ja herättämään. Siihen kyllä heräs kun isä karjas puhelimeen, että nyt tyttö ylös ja töihin. Monesti naureskeltiin ettei tämä heräämis asia ole muuttunut mihinkään siitä kun lapsi olin, jos en omaan herätyskelloon herännyt niin isä tuli ovelle karjasemaan ja sitten kyllä sängystä ylös pomppasin.

Nykyään mies herättää ennen töihin lähtöä tai soittaa jos on aikaisemmin töihin mennyt. Ja varmuudeksi telkkari on ajastettu käynnistymään hieman ennen seitsemää ja äänet tietysti kovalla.

Vierailija
18/22 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräätkö valoon? Voisit kokeilla sarastusvaloa, hanki sellainen, jonka valon väri vaihtuu punertavasta keltaiseen. Se simuloi auringonnousua ja vähentää melatoniinin (unihormonin) eritystä, joka siis luonnostaan vähenee kun päivänvalo lisääntyy.

Vierailija
19/22 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis oli sama vika ja pyysin tuollaisen lopulta joululahjaksi. Hyvin on toiminut. -19

Vierailija
20/22 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä naurata meitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi