Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka toiset kuukautiset kipeät ja runsaat

Vierailija
03.08.2015 |

Ja joka toiset täysin oireettomat, huomaamattomat ja hyvin olemattomat. Runsaiden tullessa koko naama kukkii, olen ihan hirveän kipeä ja turvonnut, muutkin pms oireet ovat todella voimakkaita ja mielialat heittelee. Sitten taas kuukauden päästä koko juttua ei edes tahdo huomata ja edes suojia ei oikeastaan tarvitse.

Miksi?! Nyt käytännössä joka toinen kuukausi teen raskaustestin epäluuloissani, vaikka kierto on kellon tarkka ja tätä on jatkunut vaikka kuinka ja kauan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juuri synnyttäneellä naisella, jälkivuoto vielä päällä, alkaa kuukautiset, voi olla kaksoskasvain.  Aiheuttaa muitakin vaivoja, kuten kipuja ja vuotohäiriöitä.  Muuttui säännölliseksi heti kun poistettiin.  Myös kivut loppuivat.

Vierailija
2/9 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saman tyyppistä vaivaa. Tai joka toiset kuukautiset ovat säännölliset, kierron pituus normaali ja vuoto sellaista kuin "normaalisti". Joka toiset ovat epäsäännölliset, vuoto on epämääräistä, saattavat jäädä kokonaan välistäkin. Olen itse päätellyt tämän johtuvan siitä, että vain toinen munasarjoista toimii normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
4/9 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tästä joskus vielä haittaa tulossa? Tuntuu että vuosi vuodelta joka toisen kerran kivut muuttuvat pahemmiksi.

Vierailija
5/9 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lähes samalla tavalla, paitsi että joka toinen kk oli normaalia vuotoa (ei siis niukat) ja joka toinen kk Niagara ja helvetilliset kivut. Kävin poistattamassa kohdun.

Vierailija
6/9 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee äkkisistäää mieleenmunasarjojen toiminta. Munasoluhan irtoaa vuorotellen eri puolilta, joten voisiko olla mahdollista että ovuloit kunnolla vain joka toinen kk, jolloin  kuukautisetkin on voimakkaammat?

Vierailija
7/9 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 09:42"]

tulee äkkisistäää mieleenmunasarjojen toiminta. Munasoluhan irtoaa vuorotellen eri puolilta, joten voisiko olla mahdollista että ovuloit kunnolla vain joka toinen kk, jolloin  kuukautisetkin on voimakkaammat?

[/quote]

Kaippa se mahdollista on. Mutta mistä sellainenkin sitten johtuu? Aina joskus tulee sinne seutuville (ja aina oikealle puolelle) todella kovaa, joskus pyörryttävän rajuakin, kipua ja en voi liikkua kymmeneen-viiteentoista minuuttiin ollenkaan kun hengittäminenkin sattuu. Jotain hormonihäiriötä on kun finnejä tulee ja menee ja kärsin liikakarvoituksesta. Ikää on alle 30.

AP

Vierailija
8/9 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 09:42"]

[/quote]

Kaippa se mahdollista on. Mutta mistä sellainenkin sitten johtuu? Aina joskus tulee sinne seutuville (ja aina oikealle puolelle) todella kovaa, joskus pyörryttävän rajuakin, kipua ja en voi liikkua kymmeneen-viiteentoista minuuttiin ollenkaan kun hengittäminenkin sattuu. Jotain hormonihäiriötä on kun finnejä tulee ja menee ja kärsin liikakarvoituksesta. Ikää on alle 30.

AP

kannattaa käydä gynellä. polykystiset munasarjat on yksi yleinen syy, ja sitä on paljon ylipainoisilla naisilla.

[/quote]

Vierailija
9/9 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 10:11"]

kannattaa käydä gynellä. polykystiset munasarjat on yksi yleinen syy, ja sitä on paljon ylipainoisilla naisilla.

[/quote]

Ei ole löytynyt mitään siihen viittavaa koskaan (ultralla). Liikakarvoitus,laihtumisen vaikeus ja keskivartalolle kerääntyvä rasva kuitattiin perinnölliseksi, mutta koko suvussa ei ole kenelläkään samanlaista. Muutamaan otteeseen on tutkittu. Raskautta on ehdotettu useampaan otteeseen kyllä ihmeparannukseksi, mutta mieheltä on piuhat poikki ja ei kyllä ole mua varten se vaihtoehto. Laihtuminen ei ole vaikuttanut mitenkään mihinkään muuten kuin akne paheni, hemmetin hankalaa se vain on kun lihoo ajatuksestakin ja siinä kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän