Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lyhennetty työviikko

Vierailija
03.08.2015 |

Minkäikäisten lasten vanhemmilla on oikeus siihen? Mitä jos vaihtaa työpaikkaa? Kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:48"]

Osittainen hoitoraha on vähän alle satasen kuussa, ja siitä maksetaan vero sivutulon prosentin mukaan. Olen itse ollut, poika menee nyt kolmoselle ja oikeus päättynyt jo. Palkka pieneni noin 500€ kuussa, kun tein osittaista, eli ei se muutama kymppi kelalta asiaa ratkaise! Ihmettelen, miksei ihmiset hae tätä tietoa kelan sivulta, vaan av-palstalta. Kelalla on nettisivut, joissa osittaisesta hoitorahasta kerrotaan.

[/quote]

Tiesin tämän hoitoraha-jutun kyllä, mutta muuten en tiennyt että on oikeus tehdä lyhennettyä myös jos on 3-6v lapsia. Sitä tässä kysyin, kiitoksia vastauksista!

Vähän mietityttää että kannattaako sitä sitten edes vaihtaa työpaikkaa, jos sitten joutuukin tekemään muualla viispäiväistä viikkoa. Eikä sitä välttämättä niin helposti palkatakaan sellaista, joka ei ole halukas tekemään täyttä työaikaa... Tai riippuu tietysti vähän paikasta.

t. ap

Vierailija
2/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:48"]

Osittainen hoitoraha on vähän alle satasen kuussa, ja siitä maksetaan vero sivutulon prosentin mukaan. Olen itse ollut, poika menee nyt kolmoselle ja oikeus päättynyt jo. Palkka pieneni noin 500€ kuussa, kun tein osittaista, eli ei se muutama kymppi kelalta asiaa ratkaise! Ihmettelen, miksei ihmiset hae tätä tietoa kelan sivulta, vaan av-palstalta. Kelalla on nettisivut, joissa osittaisesta hoitorahasta kerrotaan.

[/quote]

Tiesin tämän hoitoraha-jutun kyllä, mutta muuten en tiennyt että on oikeus tehdä lyhennettyä myös jos on 3-6v lapsia. Sitä tässä kysyin, kiitoksia vastauksista!

Vähän mietityttää että kannattaako sitä sitten edes vaihtaa työpaikkaa, jos sitten joutuukin tekemään muualla viispäiväistä viikkoa. Eikä sitä välttämättä niin helposti palkatakaan sellaista, joka ei ole halukas tekemään täyttä työaikaa... Tai riippuu tietysti vähän paikasta.

t. ap

[/quote]

Miksi et halua tehdä täyttä työviikkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin alle 3v lasten vanhemmillA

Vierailija
4/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pienten koululaistenkin,mutta eikö sitten 4-6v lasten vanhemmilla ole tällaista oikeutta?

Vierailija
5/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 4-6 -vuotiaittein vanhemmillakin, siitä ei vain saa osittaista kotihoidontukea.

Jos vaihtaa työpaikkaa, oikeutta ei ole. Muistaakseni 10 kk piti olla ollut ko. työnantajan palveluksessa. Toki voi yrittää neuvotella, josko saisi tehdä lyhempää työaikaa.

Vierailija
6/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus, kela maksaa tukea lapsen 3. ikävuoteen. Sitten voi tehdä lyhennettyä työaikaa, mutta ei saa siihen tukea.

Vierailija
7/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:03"]

On oikeus, kela maksaa tukea lapsen 3. ikävuoteen. Sitten voi tehdä lyhennettyä työaikaa, mutta ei saa siihen tukea.

[/quote]

Saa tukea lapsen 2.lukuvuoden loppuun asti.

Vierailija
8/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:03"]

[/quote]

[/quote]

Ei saa koko ajalta. Yli 3-vuotiaista, mutta alle kouluikäisistä ei makseta mitään.

Vierailija
9/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:03"]

[/quote]

[/quote]

3v: ja ekaluokan välillä ei makseta tukea.

Vierailija
10/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te siitä tuesta jankkaatte, se nyt on mitättömän pieni.

Vierailija
11/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/12 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksena on hyvä, itse olin yhden päivän viikossa poissa töistä. Hassuahan se on, jos lapsi koulussa ja itse kotona. Työnantaja pyysi näin, itse olisin lyhentänyt joka pv työaikaa klo 9-14. Se ei ollut työn kannalta hyvä, joten otin yhden päivän viikossa vapaata, viikkotyöajaksi tuli 30 tuntia.