äiti pistää kampoihin kaikessa
Kerron. mitä tahansa äidille niin vastaus on aina et voi, et osaa, ei tule mitään , ei kannata.
Helvetin raskasta keskustella , kun toinen koko ajan teilaa kaikki suunnitelmat. Ihan kuin yrittäisi väkisin ajaa pyörällä hirveään vastatuuleen.
Ei tosin ole mikään pakko kertoa kaikkea, mutta jos soitan välillä ja esim. nyt kerroin, että olen innostunut viljelystä niin vastaus oli että ei kannata ja eihän ne satoa tuota. Samoin jos kerran matkustin toiseen kaupunkiin harrastamaan , niin sanoi että ei kannata sinne asti lähteä.
Olen hirveästä vastustuksesta huolimatta matkannut ympäri maailmaa, vaikka sitä(kään)ei voi tehdä hänen mukaan.
Näitä on vaikka kuinka paljon enkä koskaan ole keneltäkään muulta kuullut niin paljon negatiivisuutta . Koskaan ei sano, että olipa hyvä kun yritit tai vastaavaa.
On jotenkin säälittävää kuulla niin paljon negatiivisuutta.
Kommentit (4)
Mun isä on tuollanen. Se on tosi raskasta ja surullista.
Nuo kaikki vastarannan kiisket voisivat liittoutua yhteen ja kommentoida toisiaan mm. ei siitä tule mitään- juu ei tulekaan, ihan oikees oot tai ei se tule onnistumaan- no ei todellakaan , ajattelitko muuta edes.
Mulla äiti myös samanlainen. Esim. tämä viikko lomaa ja sanoin että nyt aion tehdä pyöräretkiä niin siihen oli valitusäänellä vastaus "kunhan ei vaan sataisi". Tuo nyt on lievä esimerkki. Mutta pahimmillaan näistä on ihan rahallista haittaa. Yritin jo 15 vuotta sitten sanoa että myydään mökki kun siellä ei kukaan ole. No nyt on pakko alkaa myydä ja mökki on mennyt huonoon kuntoon kun ei siellä kukaan ole, pitää varmaan pelkän maan hinnalla myydä.
Itse olen ratkaissut tämän niin että en kerro äidilleni mitään suunnitelmistani, kyselen vaan häneltä itseltään kuulumisia ja annan hänen puhua.
Katkaise välisi äitiisi. Sano että olet paska äiti etkä halua olla tekemisissä. T. 33 v joka teki niin ja KYLLÄ elämänlaatu parani ilman persereikä äitiä.