Kuinka muistaisitte ystäväperheen vastasyntynyttä
vaikka he eivät olisi mitenkään noteeranneet teidän vauvan syntymää / koko vauvaa aiemmin?
Kommentit (13)
tee niinkuin haluat ja mikä tuntuu hyvältä. Minusta on kivaa muistaa ihmisiä vaikke itse tule muistetuksi. En jaksa rypeä katkeruudessa koska silloin on huono olla.
Mikä se sellainen ystävyys on, että elämän suurimmat asiat ovat toiselle pelkkää olankohautusta??
tollasta, jos eivät huomioineet silloin mitenkään. Jotenkin lapsellista olis olla noteeraamatta tätä vauvaa ja käyttää sitä tavallaan " koston välineenä" .
Meillä ei ole vielä lapsia, mutta vasta viime vuosina olen alkanut ajattelemaan, että ne lasten syntymät ovat jotenkin erikoista.
Jos tämä on siis ystäväpariskunnan esikoinen, he eivät vilpittömästi ehkä todellakaan ole ajatelleet tuossa olevan mitään sen ihmeempää. Itse olen ainakin tähän syyllistynyt (siis aiemmin), en nyt ihan toteamalla ' ai jaa' mutta onnitellut ja hetken päästä kyllä varmaan vaihtanut puheenaihettakin. Se saattaa olla siis ihan ajattelemattomuuttakin.
En aio väittää että se olisi oikein, mutta tässä minun kommenttini.
niin kyse voisi olla siitä että silloin kun teille on vauva syntynyt, heillä on ehkä ollut jonkun verran yritystä jo vauvan suhteen. Ja kenties hieman epätoivoinen olo että tuleeko vauvaa ollenkaan. Siinä vaiheessa voi olla tosi vaikea onnitella toista vauvasta. Kateus on vain inhimillistä. Ole sinä onnellinen omastasi ja heidän onnestaan ja onnittele parhaaksi katsomallasi tavalla ystävääsi.
Jotenkaan en vain ole päässyt tuon piittaamattomuuden yli :(
ap
mut en mäkään kyllä ostais mitään niille, jos eivät oo mun vauvasta onnitelleet.
vois ajatella vaikka niin, et niitten mielestä ei vauvauutinen oo mitenkään iso, ei tarvii siis onnitella puolin eikä toisin
Normaali ihminen tajuaa, ettei hän eikä hänen vauvansa ole maailman napa. Hölmöä on odottaa jotain ilman perusteita, ja sitten pettyä. Siis tietysti lapsen syntymä on sun mielestä peruste, mutta ei ole mitään lakia, miten kenenkin pitää syntynyttä lasta muistaa. Toiset leipoo piirakoita ja toiset laittaa ehkä tekstarin. Ihmisillä on erilaisia tapoja.
Kai he siis ovat ystäviäsi? Meinaan tuosta katkeruudesta huolimatta, jota olen aistivinani kommentistasi?
Jos ovat, niin ole sinä heitä viksumpi ja onnittele.
Kyllä läheisten kuuluu onnitella, tietenkin. Tuntuu, että kun esikoinen syntyy, kortteja, lahjoja ym. tuli sellaisiltakin ihmisiltä, joilta ei odota edes joulukorttia. Mutta älä sinä jaksa muistella vanhoja, vaan käyttäydy esimerkillisesti. Saattaaapa toisilla omatuntoon kolahtaa. Jos he sanovat vaikkapa, että ei olisi tarvinnut. Vastaa, että tietenkin onnittelen ja muistan teitä näin merkittävässä asiassa.