Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko vuokralaisen poismuuttosiivoukseen ikkunoiden pesu?

Vierailija
02.08.2015 |

Olen itse tähän mennessä tilannut vuokra-asunnon loppusiivouksen muuttofirmasta, joten en tiedä, ovatko pesseet ikkunoita. En siis ole itse käynyt tarkistamassa enää työn tulosta, vaan viimeksi esim. ystäväni joka asui vanhan asuntoni lähellä kävi päästämässä siivousfirman asuntoon sisälle ja palautti heidän käyntinsä jälkeen asunnon avaimet omistajalle. Kysyin nyt, oliko ikkunat hänen mielestään pesty, mutta ei muistanut enää.

Nykyinen asuntoni on vain kaksi vuotta vanha ja minä olen ensimmäinen asukas. Olin siivousintoilija ja kun pinttynyttä likaa ei entuudestaan ollut, eikä kuluneen kahden vuoden aikana ole mitään tullut ahkerasta siivoamisestani johtuen, tuntuu turhalta maksaa siivousfirmalle asunnon siivoamisesta poismuuttaessani ensi kuussa. Nyt mietin vaan, että pitääkö ikkunat pestä. Ne kyllä likaantuu niin nopeasti, että pitäisi sitten pestä vasta silloin viimeisenä päivänä.

Mielipiteitä? Vuokrasopimuksessa ei mainita asiasta mitään ja jos kysyn asiaa vuokraisännältä, vastaus on arvattavastikin, että kyllä pitää pestä...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuului. Oli oikein erikseen mainittu.

Vierailija
2/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää pestä. Samaten uunin-ja jääkaapin takuset. Etkö saanut poismuuttosiivouslistaa, jossa on listattuna kaikki mitä pitää siivota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaupungin asunnossa että talvella poismuuttaessa ei tarvitse pestä, muulloin pestään. Mutta ei sun tarvitse viimeiseen päivään pesua jättää, voit ihan hyvin pestä aiemminkin.

Vierailija
4/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto luovutetaan siinä kunnossa kuin se oli saadessa, normaali kuluminen huomioiden. Oletus on, että normaali siivous tehdään ja ikkunat pestään vähintään kerran vuodessa. Talvella niitä ei oikein voi pestä, mutta nyt on talvi. Jos ikkunat olivat puhtaat muuttaessa, kuten uudessa asunnossa voi olettaa, mielestäni ne pitäisi olla pestyt ainakin kerran tänä kesänä. Lika ei ole normaalia kulumaa ja ikkunat kyllä likaantuu aina jonkin verran. 

Vierailija
5/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kuulu, mutta likaiset ikkunat olisi pestävä. Tietty talvella ei onnistu.

Vierailija
6/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:15"]

Asunto luovutetaan siinä kunnossa kuin se oli saadessa, normaali kuluminen huomioiden. Oletus on, että normaali siivous tehdään ja ikkunat pestään vähintään kerran vuodessa. Talvella niitä ei oikein voi pestä, mutta nyt on talvi. Jos ikkunat olivat puhtaat muuttaessa, kuten uudessa asunnossa voi olettaa, mielestäni ne pitäisi olla pestyt ainakin kerran tänä kesänä. Lika ei ole normaalia kulumaa ja ikkunat kyllä likaantuu aina jonkin verran. 

[/quote]

Nyt ei ole talvi...kait..

Vierailija
7/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:13"]

Totta kai pitää pestä. Samaten uunin-ja jääkaapin takuset. Etkö saanut poismuuttosiivouslistaa, jossa on listattuna kaikki mitä pitää siivota?

[/quote]

No vitut niitä talvella ikkunoita pestä urpo

Vierailija
8/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:13"]

[/quote]

No vitut niitä talvella ikkunoita pestä urpo

[/quote]

onko nyt talvi?

Vierailija
9/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Joo, kesä on ollut kylmä, mutta ei nyt liioitella :D

10/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan kuulunut, eikä kyllä tullut koko asia mieleen. Saatiin lista paljonko tulee laskua minkäkin paikan, kuten uunin tauksen, pesemättä jättämisestä tulee. Siitä oli hyvä tarkistaa, että kaikki vaaditut paikat oli tullut putsattua.

Vierailija
11/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei kuulu pestä. Kerran vuodessa on normaali ikkunanpesuaika. Itse pesen kahdesti tai kolmesti. Ei poismuuton takia ikkunoita pestä. Uunintaukset toki pestään.

Vierailija
12/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokrakämppäni oli siivottomampi sinne muuttaessani kuin sieltä pois lähtiessäni. En silti jaksanut ruveta nillittämään vaan siivosin itse. Ikkunoita en pessyt enää lähtösiivouksessa, sillä niitä ei oltu pesty pitkään aikaan ennen sinne muuttoani. Jääkaappiakaan en saanut mitenkään yksin pois paikoiltaan (upotettu jääkaappi) eikä ollut lattiatasossa eli taustaa en voinut imuroida. Muutoin kyllä puunasin koko kämpän.

Vierailija
13/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:20"]

[/quote]

[/quote]

Joo, kesä on ollut kylmä, mutta ei nyt liioitella :D

[/quote]

Tuskin vuokranantaja päästää pälkähästä tuolla syyllä :D

Vierailija
14/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut sopimukseen listan siivottavista kohteista ja ikkunat pitää pestä ennen muuttoa jo ihan siksi, että ne oli pesty juuri ennen kuin vuokralainen sinne muutti, joten on kohtuus, että hän luovuttaa asunnon samanlaisena kuin sen aikanaan vuokrasi.

Vielä 10 vuotta sitten kukaan ei kysynyt, mitä pitää siivota. Nyt ihmisillä ei ole käsitystä edes siitä, että uunin takaa täytyy myös siivota ja kylmälaitteet imuroida takaa.

Vierailija
15/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ahkera siivoaja, omien sanojesi mukaan, joten oletan, että olet pessyt ikkunat tänä kesänä. Siinä tapauksessa ei tarvitse enää pestä. Ei kukaan oleta, että ne olisi JUST pestyt.

Vierailija
16/16 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin minulla ei ole sopimuksessa minkäänlaista mainintaa mistään siivouksesta. Kyseessä on vakuutusyhtiön kämppä kuten oli myös edellinen asuntoni ja sitä ei kyllä oltu siivottu ollenkaan. Muistan mm. kaivelleeni ruokatöhnäisiä aterimia keittiön laatikopista jne. Sen verran nuori olin siihen aikaan, että kiltisti siivosin itse kaiken vaikka otti todella paljon päähän. Tänä päivänä en moiseen suostuisi. Itse asiassa tätä nykyistä uutta asuntoa ennen olen siivonnut/siivouttanut sekä uuden että vanhgan asuntoni, mikä on ihan berberistä.

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi