Miten päästä yli siitä että ei tehnyt riittävästi auttaakseen
apua tarvitsevaa. Minulle jäi huono fiilis kun hoidin huonosti erään tilanteen, autoin mutta en ''oikein'' enkä riittävästi. Enemmän kuin kukaan muu sivustakatsoja, mutta silti...
Onko teille koskaan tullut sellaista tunnetta ja miten siitä pääsee yli?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Melkein joka päivä, mutta riittää kun tekee sen, mitä sillä hetkellä on ollut itselle mahdollista. Aina ei tilanteessa voi varmuuudella tietää auttavansa "oikein". Tärkeintä kai, että ei tee kohtalokkaita auttamisvirheitä tyyliin juottamalla vettä tajuttomalle...
Kiitos, yritän juuri sitä toitottaa itselleni että tein sen minkä siinä tilanteessa kykenin, olin itsekin uudessa tilanteessa. Ja sentään yritin auttaa enkä jäätynyt tai teeskennellyt etten huomaa mitään.
Ap
Minulla ei ole voimavaroja kantaa huonoa fiilistä vielä sellaisistakin tilanteista, joissa olen tehnyt oikein ja yrittänyt auttaa, mutten riittävästi. Huolen ja harmituksen aiheita on muutenkin ihan tarpeeksi.
Pahan olon tulemiselle voi mitään, mutta kun en tieten tahtoen jatka asian ajattelemista, se vaimenee itsestään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Et voi koskaan tietää miten tilanne olisi edennyt jos olisit tehnyt jotenkin toisin. Teit varmasti parhaasi.
Toistakymmentä vuotta on vaivannut tämä. Ilmeisesti en pääse eroon syyllisyydestä koskaan.
Minullakin jää joskus vaivaamaan tuollaiset tilanteet. Tiedän että se on ylimitoitettua, ts olisi ollut ihan huomaavaista auttaa enemmän, mutta kyseessä ei ole ollut mikään heittelejättö, joskus ihan pikkujuttujakin joita kukaan muu ei varmaan edes muista. Mutta saattaa vaivata pitkäänkin.
Onneksi oikeasti autankin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Toistakymmentä vuotta on vaivannut tämä. Ilmeisesti en pääse eroon syyllisyydestä koskaan.
Minkälainen tilanne oli, kun on jäänyt vaivaamaan.
Melkein joka päivä, mutta riittää kun tekee sen, mitä sillä hetkellä on ollut itselle mahdollista. Aina ei tilanteessa voi varmuuudella tietää auttavansa "oikein". Tärkeintä kai, että ei tee kohtalokkaita auttamisvirheitä tyyliin juottamalla vettä tajuttomalle...