Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä kassajonossa käyttäytymisestä.

Vierailija
02.08.2015 |

Kun jonot ruokakaupan (tai minkä tahansa ketjuliikkeen) kassoilla kasvavat suuriksi tulee paikalle lisäkassa.

Jättimarketeissä kun käytössä on 10-15 kassaa tällä käytännölllä ei juuri ole merkitystä.Mutta pienemmissä liikkeissä kun käytössä on yksi kassa ja jonossa kymmenen ihmistä niin onko oikein, että saapuva kassa ilmoittaa: "täällä avautuu uusi kassa, kassajonossa seuraava, olkaa hyvä".

Vai onko oikein, että jonon hännille tulevat   ryntäävät  uudelle kassalle ja ja jonottajat jäävät edelleen jonottamaan?

Miten käyttäydyt kassajonossa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen niin piikkiin kuin vain ja jos ja ihan varmasti ihan sikana kuin huhhuh ollakkaan.

Vierailija
22/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni aina on käynyt sellainen tuuri, että olen ollut seuraavana vuorossa, kun kassa huikannut, että tänne voi tulla. Sitten olen jäänyt siihen äimistelemään muutamaksi sekunniksi ja joku tai oikeastaan jotkut nopeat ovat vieneet paikkani. Ei minua silti kiinnosta, ei kauppajonossa jaksa alkaa rähistä pitkän päivän jälkeen, varsinkin kun kyse on oikeasti muutamasta minuutista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:55"]

Tätä voisi verrata siihen, että liikenteessä ei osata vetoketjusysteemiä.

[/quote]

Tai, itseasiassa tämä osataan, mutta kukaan ei halua olla se ensimmäinen, joka antaa toiselle tilaa.

Vierailija
24/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taasen ihmettelen kassojen kyvyttömyyttä puuttua jonossa etuiluun. Eivät uskalla sanoa mitään vaikka näkisivät, puhumattakaan jos se kiilattu itse sanoo joutuneensa kiilatuksi. Yleensä kyllä julkinen nöyryytys saa pyryharakat ja turkismummot menemään jonon hännille naama punaisena. Ei vaan ole asiakkaan tehtävä tuokaan mun mielestäni. Kohta Suomaassa tarvitaan varmaan jonottamiseenkin vartijaa kun ei osata käyttäytyä. Myös joustavuutta pitäisi olla enemmän. Jos jonossa on vaikka nuori ihminen parin ostoksen kanssa ja itselläni on isot kärryt täynnä tavaraa saatan laskea edelleni. Kerran päästin taas päin vastoin itkuisen vauvan kanssa olleen äidin täysinäisen kärryn kanssa eteeni ja tarjosin vielä apua ostosten laittamiseen hihnalle jotta pystyi rauhoittelemaan vauvaansa. Sellaista pelisilmää peräänkuuluttaisin.

Vierailija
25/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:57"]

Mä taasen ihmettelen kassojen kyvyttömyyttä puuttua jonossa etuiluun. Eivät uskalla sanoa mitään vaikka näkisivät, puhumattakaan jos se kiilattu itse sanoo joutuneensa kiilatuksi. Yleensä kyllä julkinen nöyryytys saa pyryharakat ja turkismummot menemään jonon hännille naama punaisena. Ei vaan ole asiakkaan tehtävä tuokaan mun mielestäni. Kohta Suomaassa tarvitaan varmaan jonottamiseenkin vartijaa kun ei osata käyttäytyä.

[/quote]

Itse kassalla ollessani puutuin usein tuohon etuiluun. Huusin aina "SEURAAVA JONOSSA kiitos" ja silti puolilla kerroista se viimeisenä jonoon tullut tahvo rynni kassalleni ensimmäisenä. Sanoin asiallisesti että "hän on oli teitä ennen" viitaten oikeasti seuraavaan asiakkaaseen ja monta kertaa sai päälleen vihaiset jupinat ja haukut, toisinaan jopa kirosanat ja huorittelut. Eli joo, ihan kassan näkökulmastakin se vartija olisi kiva juttu.

Vierailija
26/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa ja tupakkaa ostavilla miehillä on aina kiireempi kuin meillä muilla.

Vierailija
27/28 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:07"]

Kaljaa ja tupakkaa ostavilla miehillä on aina kiireempi kuin meillä muilla.

[/quote]

Joo, varmaan 8/10 keski-ikäisiä miehiä muutaman ostoksen kanssa. -26

Vierailija
28/28 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi