Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" mitä odotat uudelta työltä" mitä siihen tulisi vastata

Vierailija
28.09.2006 |

entä mitä nämä erityisosaamiset ovat? Huuliharpun soittoko vai onko ne työhön liittyviä asioista?

-auttakaa mua pliiis! :´(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteellisuutta ja mielekkyyttä, mahdollisuutta päästä käyttämään niitä omia parhaita puolia (organisointi, kyky reagoida muuttuviin tilanteisiin nopeasti, ennakkoluulottomuus)

Riippuen toki työstä, mutta jotain tuon tapaista mä soveltaisin siihen.

Mieti mitä ne haluaa kuulla, ja koeta saada omat taitosi esiin heille mieluisalla tavalla. Ympäripyöreys on suotavaa, jollet ole aivan varma siitä mitä kyseisnen lafka hakee, jää sulle enemmän pelivaraa. Mutta valehdella ei kannata (jos et ole organisoija, älä myöskään väitä niin, kiinni jäät ennemmin tai myöhemmin) mutta totuuden voi kertoa niin monella tavalla!

Vierailija
2/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä soputuvaisuus, nopea oppimiskysky, pelkäämätön asenne uusin asioihin, luovuus.

Tuo on aika tavanomainen litania, mutta jospa kertoisit lisäksi mikä kertoo sopeutuvaisuudestasi ja muista ominaisuuksistasi vaikka esimerkein.

6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esiintynyt lehdissä haastateltavana asian tiimoilta. Kyseessä on hyväntekeväisyys järjestö joka toimii vapaaehtois voimin, miten siitä vois laittaa hänen hakemuksiinsa jotain? On hän jotain laittanutkin, mutta vähän.

entä kehtaako tai voiko sellasesta laittaa kun hän on esiintynyt tv-mainoksessa ja tv-sarjassa avustajana nyt viime vuonna? ..aika outoja ehkä nämä mun kyselyt..

-ap.

Vierailija
4/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaani osaan laittaa jo jotain, kiitos neuvojenne.

Vierailija
5/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastusosiossa. Esiintymistä telkkarissa en pidä meriittinä ellei se liity jotenkin haettavaan työhön. Se saattaisi näyttää aika oudoltakin jos hakee jotakin aivan muun alan paikkaa.

Vierailija
6/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haettava työ vaatii pientäkään esiintymiskokemusta, varmuutta tai tietynlaista rohkeutta niin ilman muuta kannattaa mainita myös mainokset ja haastattelutkin. Ei niitä kannata luettelomaisesti kirjoittaa vaan nimenomaan aloittaa esim. esiintymiskokemusta/varmuutta/rohkeutta olen saanut esiintymällä siellä ja siellä. Kun lukee paljon hakemuksia, niihin jotenkin puutuu, eikä jaksa itse yhdistellä asioita hakemuksesta. Lukija ei siis välttämättä kiinnitä huomiota ellei itse kerro miten se työhön liittyy.

6

Vierailija
7/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enpä tiedä minäkään kuinka siitä laittas hakemuksiin.

Vierailija
8/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä hänen työnsä ei vaadi valitettavasti esiintymisrohkeutta, vaikka hän esiintyy siis todella mielellään ja nauttii siitä, mutta rohkeutta ja oma-aloitteisuuttaa se kyllä vaatii. Kiitos neuvoista !!!!!!!

Vierailija
9/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisosaamisalueet, ne missä koet olevasi hyvä (kirjanpito, lääkehoito, värisilmä,)

Vierailija
10/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä soputuvaisuus, nopea oppimiskysky, pelkäämätön asenne uusin asioihin, luovuus.

Kuulostaako tyhmältä? mtien sen vois paremmin muotoilla?

Vierailija
11/15 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olen karsinut ison pinon hakemuksia...

Vastaa tarkasti ja rehellisesti hakemukseen. Jos kyse on vaikka myyjän työstä niin kirjoita myös mistä erityisesti pidät myyjän työstä ja kerro vaikka miten ja miksi selviytyisit esim. hankalista asiakkaista jne. ja kerro vähän tietämyksesi tasoa myytävistä tuotteista. Mitä odotat työltä, kerro vaikka odotatko pitkäaikaista työsuhdetta, uusia haasteita, jos todella haluat haasteita. Myyjän hakemuksessa tämä saattaa olla jopa miinus jos työnantaja ajattelee sinun pitkästyvän myyjän työssä jossa ei haasteita nyt ihan hurjasti pitkän päälle ole. Muista mainita ainakin työhön liittyvät harrastukset ja kiinnostuksen kohteet (kerro miksi niistä olisi hyötyä työssä, esim. liikunta -> hyvä kunto ja terveys) ja ensiapukurssit yms. Erityisen tärkeä on mainita jotain sosiaalisista taidoista, kukaan ei halua rajähtelevää työntekijää pilaamaan ilmapiiriä. Jos on jotain millä todistaa suvaitsevaisen luonteen, niin kerro siitä. Oletko saanut jossain kuukauden työntekijä tms. maininnan?

Minä en taas pidä ympäripyöreistä vastauksista joista ei loppujen lopuksi saa mitään irti. Mulla ne päätyvät usein ei-pinoon. Samoin sinne päätyy usein hakemukset joista ei saa oikein selvää, miksi työntekijä hakee juuri tätä työtä. Mikä tässä työpaikassa viehättää. Se olisi hyvä mainita, oli se sitten sijainti, tuote, yrityksen imago tms.

Vierailija
12/15 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri olen karsinut ison pinon hakemuksia...

Vastaa tarkasti ja rehellisesti hakemukseen. Jos kyse on vaikka myyjän työstä niin kirjoita myös mistä erityisesti pidät myyjän työstä ja kerro vaikka miten ja miksi selviytyisit esim. hankalista asiakkaista jne. ja kerro vähän tietämyksesi tasoa myytävistä tuotteista. Mitä odotat työltä, kerro vaikka odotatko pitkäaikaista työsuhdetta, uusia haasteita, jos todella haluat haasteita. Myyjän hakemuksessa tämä saattaa olla jopa miinus jos työnantaja ajattelee sinun pitkästyvän myyjän työssä jossa ei haasteita nyt ihan hurjasti pitkän päälle ole. Muista mainita ainakin työhön liittyvät harrastukset ja kiinnostuksen kohteet (kerro miksi niistä olisi hyötyä työssä, esim. liikunta -> hyvä kunto ja terveys) ja ensiapukurssit yms. Erityisen tärkeä on mainita jotain sosiaalisista taidoista, kukaan ei halua rajähtelevää työntekijää pilaamaan ilmapiiriä. Jos on jotain millä todistaa suvaitsevaisen luonteen, niin kerro siitä. Oletko saanut jossain kuukauden työntekijä tms. maininnan?

Minä en taas pidä ympäripyöreistä vastauksista joista ei loppujen lopuksi saa mitään irti. Mulla ne päätyvät usein ei-pinoon. Samoin sinne päätyy usein hakemukset joista ei saa oikein selvää, miksi työntekijä hakee juuri tätä työtä. Mikä tässä työpaikassa viehättää. Se olisi hyvä mainita, oli se sitten sijainti, tuote, yrityksen imago tms.

yleensä kylläkin ihmiset hakee minnekään työpaikkaa koska he tarvitsevat rahaa elääkseen, elleivät sitten halua aloittaa ikuista paperisotaa kelan tai jonkin muun paikan kanssa jota kautta saisivat joko rahaa tai ruokaa. siis miksi minun pitäisi muka laittaa esim:

Haen tätä paikkaa koska olen tykännyt aina jäätelöstä, olen syönyt jäätelöä lapsesta asti, ja nytkin kun olen tätä kirjoittamassa syön jäätelöä. Söin ensimmäisen jäätelöni vuonna 1951 joten haluan tehdä jäätelön kanssa töitä.

miksi pitää kirjoittaa tuohon tyyliin? miksei riitä tämä: Haen tätä paikkaa koska tarvitsen rahaa. miksi pitää luultavasti suurimman osan väestöstä keksiä syy miksi he hakisivat jotakin paikkaa. suurin osa väestöstä hakee työpaikkaa koska tarvitsevat rahaa. luultavasti ei sillä hetkellä, mutta he haluavat siirtää sitä paperisotaa jonkin työkkärin kanssa myöhemmäksi.

ja sitten on niitä joilla on jo työpaikka jossakin ja heillä luultavasti on jokin muu syy siirtyä muualle kuten inhottava pomo, huono työympäristö jne.

miksi heidänkin pitää keksiä jokin tarina miksi he hakevat sitä työpaikkaa, mikseivät he voi vain kirjoittaa: Haen tätä paikkaa koska nykyinen työpaikkani kielsi minua käyttämästä paljoa aikaa pieniin sopimuksiin (jotka yleensä paisuvat isommiksi sopimuksiksi samoilla tiedoilla) ja vain käyttää paljon aikaa isoihin sopimuksiin, päästin läpi pienen sopimuksen jossa oli ihan ok summa pieneen sopimukseen, mutta siitä tulee ongelma jos se paisuu suureksi sopimukseksi. ja sehän paisu suureksi sopimukseksi ja ongelmat tuli siitä ja nyt minä olen syntipukki koska he eivät kirjoittaneet mitään ylös, ja olen saamassa potkut piakkoin.

Vierailija
13/15 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä odotat uudelta työltä?

- palkka oikein ja maksut ajoissa

-lakisääteiset tauot

- töitä ei kanneta palkatta kotiin

-huumoria työkavereiden kesken

-pomolta ymmärrystä ja tasa-arvoisuutta

-hyvää kahvia

Vierailija
14/15 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä odotat uudelta työltä?

- palkka oikein ja maksut ajoissa

-lakisääteiset tauot

- töitä ei kanneta palkatta kotiin

-huumoria työkavereiden kesken

-pomolta ymmärrystä ja tasa-arvoisuutta

-hyvää kahvia

Ok, tuo oli mitä odotat.  Nyt kirjoita yhtä rehellisesti mitä annat/ tuot työpaikkaan.

Oletko aina ajoissa ja (lähdet viimeisenä)?

Pidät omalta puoleltasi kiinni tauosita (yhtään venyttämättä tai turhia lomia pyytämättä?)

Olet valmis myönteisellä asenteella (huumorilla) suhtautumaan arjen haasteisiin.

Kykenet kuuntelemaan vastapuolta (pomosi näkemyksiä) sopuisasti.

Olet valmis osallistumaan kaikkien viihtyisyyden aikaansaamiseen (tuo sitä hyvää kahvia silloin tällöin, voisilmä pullien kera).

Vierailija
15/15 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haasteellisuutta ja mielekkyyttä, mahdollisuutta päästä käyttämään niitä omia parhaita puolia (organisointi, kyky reagoida muuttuviin tilanteisiin nopeasti, ennakkoluulottomuus)

Riippuen toki työstä, mutta jotain tuon tapaista mä soveltaisin siihen.

Mieti mitä ne haluaa kuulla, ja koeta saada omat taitosi esiin heille mieluisalla tavalla. Ympäripyöreys on suotavaa, jollet ole aivan varma siitä mitä kyseisnen lafka hakee, jää sulle enemmän pelivaraa. Mutta valehdella ei kannata (jos et ole organisoija, älä myöskään väitä niin, kiinni jäät ennemmin tai myöhemmin) mutta totuuden voi kertoa niin monella tavalla!

Musta oli hassua yrittää tähän vastata kun hain siivoojan paikkaa.

Todellako ne haluaa tuommosta kuulla?