Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotiaani kiukutteli ruuan kanssa ja kun huomautin Afrikan lapsista...

Vierailija
02.08.2015 |

ja että joillain Arfikan lapsilla ei ole ollenkaan ruokaa ja käskin syödä lautasen tyhjäksi, tyttö tokaisi

"No mitä se niitä auttaa vaikka mä söisin lautasen tyhjäksi"

Miten voi 4-vuotias olla noin nenäkäs. Eipä saanut jälkiruokajäätelöään tuosta hyvästä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesikin on fiksumpi kuin sinä.

Vierailija
2/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hävytöntä tytöltä. Ottaisin jo remmin esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:19"]

ja että joillain Arfikan lapsilla ei ole ollenkaan ruokaa ja käskin syödä lautasen tyhjäksi, tyttö tokaisi

"No mitä se niitä auttaa vaikka mä söisin lautasen tyhjäksi"

Miten voi 4-vuotias olla noin nenäkäs. Eipä saanut jälkiruokajäätelöään tuosta hyvästä.

[/quote]

Olen ihan samaa mieltä lapsesi kanssa.

Vierailija
4/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun ystävät, joilla on lapsena ollut tuo älytön lautanen tyhjäksi-sääntö ovat nyt reilusti ylipainoisia.

Vierailija
5/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tosissasi, niin kyllä olet  T Y H M Ä!

Vierailija
6/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:23"]Kaikki mun ystävät, joilla on lapsena ollut tuo älytön lautanen tyhjäksi-sääntö ovat nyt reilusti ylipainoisia.
[/quote]
Sama juttu.

Vierailija
7/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille että sulla menee rahaa siihen ruokaan ja jos pentu ei syö niin et enää anna hänelle ruokaa vaan lahjoitat rahat sinne Afrikkaan. Pidät pari päivää nälässä, tyhjä lautanen edessä....kun rahat on Afrikassa.

Vierailija
8/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä se lautasen tyhjäksi syöminen niitä afrikkalaisia auttaa?
Olitko muuten sinä annostellut lapselle ruoan vai ottiko itse?

Vierailija
9/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:23"]

Kaikki mun ystävät, joilla on lapsena ollut tuo älytön lautanen tyhjäksi-sääntö ovat nyt reilusti ylipainoisia.

[/quote]

Näinhän se menee Ismo Leikolan jutussakin. Taputtelee vatsaansa ja sanoo, että toivottavasti ovat nyt tyytyväisiä siellä Afrikassa.

Vierailija
10/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kysyisin minäkin. Toisten murheilla syyllistäminen ei opeta eikä kasvata pientä lasta yhtään.

Vierailija
11/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka oli selvästi pahaa kun ei maistunut, ei se ole tytön vika

Vierailija
12/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:23"]Kaikki mun ystävät, joilla on lapsena ollut tuo älytön lautanen tyhjäksi-sääntö ovat nyt reilusti ylipainoisia.
[/quote]
Sama juttu.
[/quote]
Meillä ei ainakaan ekalla kerralla mätetä lautasta täyteen, lisää saa ottaa kun eka annos on syöty.

Vierailija
13/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen kuten vanhempani ja sisareni. Meillä oli sääntö lautanen tyhjäksi ja kattilatkin tyhjäksi.

Omat lapset ovat säännöstelleet ruokamääränsä,  ovat normaalipainoisia paitsi yksi hoikka.

Teet pitkällä tähtäyksellä ison virheen pakottamalla lapsen syömään. Itselläni on syömishäiriö ja tämä ei ole kivaa.

Vierailija
14/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta lapselle voi kertoa nälkää näkevistä ja ruoan kunnioituksesta. Samoin minä teen, mutten kuitenkaan koskaan pakota syömään lautasta tyhjäksi. Maistaa täytyy. Ja toki pyrin pitämään iloisen meiningin ja kehua maistelusta ym. Annostelen myös uutta/ei suosikkiruokaa lapselle aivan liioitellun vähän (tyyliin puoli teelusikallista), jotta hän saa onnistumisen kokemuksen syötyään kaikki

Vierailija
15/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti ruuan itse. Itse tehtyjä lihapullia ja muusia että en usko ruuassa olevan vikaa.

Ei se nyt suoranaisesti auta Afrikan lapsia jos syö kaiken, mutta kyse onkin nyt vanhempien kunnioittamisesta ja yleisestä asenteesta.

Meillä ei ole pakko syödä kaikkea loppuun mutta sitten ei saa jälkiruokaakaan. Lapsi on normaalipainoinen, enemmän hoikka kun paksu.

Vierailija
16/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ottaa päähän kun 4-vuotias servasi sinut. :D

Minä en ymmärrä tätä Afrikan lasten sekoittamista joka asiaan. Varsinkin niitä jotka alkavat selittää niistä masennusta sairastaville. En ymmärrä en.

Vierailija
17/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:35"]

Otti ruuan itse. Itse tehtyjä lihapullia ja muusia että en usko ruuassa olevan vikaa.

Ei se nyt suoranaisesti auta Afrikan lapsia jos syö kaiken, mutta kyse onkin nyt vanhempien kunnioittamisesta ja yleisestä asenteesta.

Meillä ei ole pakko syödä kaikkea loppuun mutta sitten ei saa jälkiruokaakaan. Lapsi on normaalipainoinen, enemmän hoikka kun paksu.

[/quote]Vaikka pääruoka ei menisi kaikki, jälkiruokaa mahtuu silti. En ymmärrä tuota väkisin syömistä,lautanen tyhjäksi meininkiä. Meille opetettiin koulussa,että jos luumun laittaa suolaveteen se imee sitä itseensä niin paljon kuin mahtuu ja lopettaa sitten, mutta kun saman luumun pudottaa sokeriveteen se imee sitä vielä, vaikka suolainen ei enää mennytkään. Sama ihmisellä:vaikka suolaista ei enää menisikään(=kylläinen) makeaa mahtuu vielä (=jälkiruoka)

Vierailija
18/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannusta syömään jollain muulla tavalla. Tuo Afrikka-juttu oli käytössä jo 70- luvulla eikä saanut ruokaa maistumaan sen paremmin. Jäi vielä syyllisyyden tunne niiden lasten takia.

Vierailija
19/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei arvosteta ruokaa. Näkee nirsoilevia lapsia ja mikään ruoka ei kelpaa. Hampurilaisia ja kolaa vain. Nirsoillaan ja jätetään ruokaa. Hyvähän lapsillekin on kertoa että nähdään maailmalla nälkää.

Vierailija
20/21 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö sen minkä jaksaa ja 4 vuotias voi nyt mättää lautaselleen paljon enemmän mitä todellisuudessa jaksaisi syödä. On typerää syödä oman tarpeensa yli ja oikeastaan jälkiruoka palkintona siitä, että syö kunnolla on vähän hassua. Herkkujen asettaminen palkinnoksi nostaa ne jalustalle ja siitä sitten on helppo palkita itsensä koko loppuelämän herkuilla. On parempi oppia säännöstelemään oma ruokansa tarpeen mukaan kuin kasvattaa siihen, että kaikki syödään vaikka ei jaksaisikaan. Parempi, että otetaan todella vähän kerralla ja lisää sitten jos jaksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän