Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsin kielen oppiminen on suomalaisille tärkeää ja välttämätöntä

Vierailija
05.03.2022 |

Ei me voida vain käpertyä itseemme tässä globalisoituvassa maailmassa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kielen taidosta on kyllä ollut minulle hyötyä elämässä, joten en tajua, miksi jotkut niin hirveästi vastustaa "pakkoruotsia". Ja onhan meillä muitakin pakollisia aineita koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsista ei ole ollut minulle mitään hyötyä. Vain englannista. Joten kysyn uudelleen: MIKSI ruotsin oppiminen olisi välttämötöntä? Ennemmin sekin aika olisi kannattanut käyttää esim. espanjan opiskeluun, joka merkittävä kieli maailmalla.

Vierailija
4/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kielen euroopassa voisi melkein perustella samalla tavalla. Ihmiset oppivat jo englantia ja muita kieliä.

5/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannintaito on ihan riittävä. Ruotsalaisetkin osaavat hyvin englantia, niin kommunikointi sujuu sillä.

Vierailija
6/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi pois! Turhin kieli ikinä.

Vierailija
7/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut ruotsia vielä kertaakaan kun pääsin koulusta

Vierailija
8/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsittaja katsoi tilaisuutensa koittaneen tässä maailmantilanteessa.

Pakkoruotsi on Suomelle merkittävä taloudellinen rasite kaksista katukylteistä lähtien.

Vierailija
9/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoruotsittaja katsoi tilaisuutensa koittaneen tässä maailmantilanteessa.

Pakkoruotsi on Suomelle merkittävä taloudellinen rasite kaksista katukylteistä lähtien.

Rahat viedään sairailta, lapsilta ja vanhuksilta. Mutta kaksikielisiin katukyltteihin riittää kyllä rahaa.

Vierailija
10/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kielen taitoa tarvitsee vain Suomen yläluokka.

Vierailija
11/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruotsin osaaminen on muka tärkeää? Moni ei ole tarvinnut sitä missään, paitsi koulussa

Vierailija
12/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kielen taitoa tarvitsee vain Suomen yläluokka.

Ei sellaista ole.

Vierailija
13/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsista on vain haittaa suomalaisille. Suomalaiset pakotetaan opiskelemaan turhaa minikieltä jota ei puhuta kuin ruotsissa. Tuo on sitä itseensä käpertymistä. Täällä tarvitaan muitakin kieliä! Ruotti vapaaehtoiseksi.

Vierailija
14/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään uusi kansalaisaloite pakkoruotsin ja kaksikielisyyden poistosta.

Virallinen maanlaajuinen kaksikielisyys tulisi poistaa, rannikon ruotsinkielisillä alueille voidaan ja kannattaa keskittää ruotsinkieliset palvelut ja niissä voisi olla kuntakohtainen virallinen kaksikielisyys. 

Vierailija
15/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ruotsalaisessa firmassa ja tekemisissä ruotsalaisten kanssa lähes päivittäin. Puhumme poikkeuksetta englantia.

Vierailija
16/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jää paljolta paitsi, jos ei osaa ruotsinkielisiä snapsilauluja rapukesteillä.

Vierailija
17/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä ajankohta mennä Mannerheimintielle pitämään mielenosoitusta pakkoruotsia vastaan. 

Vierailija
18/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut on. Miten sitten ruotsalaisille on hyötyä suomen opiskelusta? Aika vähän. Eikä se siellä naapurissa olekaan pakollinen opiskeltava. Miksi meidän sitten pitää opiskella väkisin ruotsia?? Sen ajan voisi käyttää järkevämminkin. Ruotsi pitää myös poistaa virallisten kielten joukosta.

Vierailija
19/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni jää paljolta paitsi, jos ei osaa ruotsinkielisiä snapsilauluja rapukesteillä.

Moni ei käy rapukesteillä

Vierailija
20/57 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60-vuotias, ja olen tarvinnut oikeasti ruotsia vain yhden kerran elämässäni. Olin Ruotsissa, ja sikäläinen tarjoilija ei ymmärätänyt yhtä englanninkielistä sanaa.

Nykyään Google Kääntäjä tarjoaisi apua tilanteessa, ja toki aikoinaan olisi voinut käyttää sanakirjaa. Lisäksi nykyään nuoret puhuvat hyvin englantia joka puolella maailmaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi