Mistä sen tietää onko masentunut vai vain todella surullinen?
Mistä sen erottaa? Olen todella surullinen ja masennustakin on ollut, mutta mistä sen aina tietää onko vain todella surullinen vai voiko taustalla ollakin taas masennusta.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:25"]Pitkittynyt suru voi muuttua masennukseksi.
Jos olet jo aiemmin kärsinyt masennuksesta voi se helpostikin uusiutua.
[/quote]
Sitä vähän pelkäänkin.
Masennus on kokonaisvaltaisampaa, tuntuu myös fyysisenä väsymyksenä, eikä pelkästään suruna.
Masennukseen voi myös liittyä itsetuhoisia ajatuksia, ja vääristynyt minä-kuva.
Kyllä surukin voi ilmetä väsymyksenä ja jopa fyysisenä kipuna.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:27"]Masennus on kokonaisvaltaisampaa, tuntuu myös fyysisenä väsymyksenä, eikä pelkästään suruna.
Masennukseen voi myös liittyä itsetuhoisia ajatuksia, ja vääristynyt minä-kuva.
[/quote]
Itsetuhoisia ajatuksia on ollut ja tulee varmaan aina olemaankin. Ne ovat olleet jo pitkään osa elämää.
Voi ap <3
Voimia sinulle ja mene lääkäriin tai jonnekin juttelemaan jospa saisit helpotusta..
Masennus ja suru voivat sekoittua ja limittyä ja ruokkia toinen toistaan ja vaikea varmaan alan ammattilaisenkaan aina sanoa mistä kyse.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:29"]Voi ap <3
Voimia sinulle ja mene lääkäriin tai jonnekin juttelemaan jospa saisit helpotusta..
[/quote]
Kiitos. Tuli itku jo pelkistä sanoistasi. <3
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:29"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:27"]Masennus on kokonaisvaltaisampaa, tuntuu myös fyysisenä väsymyksenä, eikä pelkästään suruna. Masennukseen voi myös liittyä itsetuhoisia ajatuksia, ja vääristynyt minä-kuva. [/quote] Itsetuhoisia ajatuksia on ollut ja tulee varmaan aina olemaankin. Ne ovat olleet jo pitkään osa elämää.
[/quote]Ei välttämättä. Minulla oli vuosikausia noin ja uskoin että ne vain ovat osa minua ikuisesti mutta olen päässyt niistä eroon. Toivon samaa sinulle.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:29"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 03:27"]Masennus on kokonaisvaltaisampaa, tuntuu myös fyysisenä väsymyksenä, eikä pelkästään suruna. Masennukseen voi myös liittyä itsetuhoisia ajatuksia, ja vääristynyt minä-kuva. [/quote] Itsetuhoisia ajatuksia on ollut ja tulee varmaan aina olemaankin. Ne ovat olleet jo pitkään osa elämää.
[/quote]Ei välttämättä. Minulla oli vuosikausia noin ja uskoin että ne vain ovat osa minua ikuisesti mutta olen päässyt niistä eroon. Toivon samaa sinulle.
[/quote]
Toivotaan niin. :)
KAPITALISMI PITÄÄ KAATAA
MUSTIA TAPETAAN JENKEISSÄ JATKUVALLA SYÖTÖLLÄ TULOEROT KASVAA KAPITALISMI ON TULLUT TIENSÄ PÄÄHÄN ON MIELTÄ 99% IHMISISTÄ VÄKIVALLOIN HILJENNETTY ENEMMISTÖ GEORGE W BUSH ON SOTARIKOLLINEN
Pitkittynyt suru voi muuttua masennukseksi.
Jos olet jo aiemmin kärsinyt masennuksesta voi se helpostikin uusiutua.